Predmet: Osnove poslovnog komuniciranja (17.E251BN )
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Računarstvo i automatika (Godina: 2, Semestar: Letnji) |
Kategorija | Akademsko-opšteobrazovni |
Uža naučna oblast | Ljudski resursi i komunikacije |
ESPB | 3 |
Cilj predmeta je da pruži studentima sveobuhvatan pogled i kompetencije u području poslovne komunikacije, kroz usvajanje i savladavanje znanja o njenoj ulozi i značaju za poslovanje, a u cilju uspostavljanja povoljne klime kroz različite komunikacione aktivnosti u internom i eksternom okruženju.
Studenti će biti sposobni da se uključe u efektivnu i etičnu komunikaciju kroz analizu i primenu osnovnih principa komunikacije povezanih sa svrhom i kontekstom, kulturološki razumeju, poštuju i prihvate druge, upotrebe validne informacije i zvučne argumente, kao i adekvatan vid slušanja, u svrhu postizanja cilja komunikacije i odgovora na efektivan način, usklade neverbalno ponašanje sa svrhom komunikacije, odaberu i organizuju sadržaj poruke koja direktno podržava svrhu, ostvare ciljeve bazirane na analizi karakteristika, stavova, interesa ili sposobnosti publike.
Komunikacija - izazovi u poslovnom okruženju; Značaj verbalne i neverbalne komunikacije; Dvosmerna komunikacija i važnost povratne informacije; Efikasno pisanje pozitivnih, rutinskih, negativnih i uverljivih poruka, priprema formalnih i neformalnih izveštaja, pisama i propratnih pisama, e-mail poruka itd. Pisanje CV-a, motivacionog i propratnog pisma; Priprema za intervju i simulacija procesa intervjua; Etika u poslovnoj komunikaciji, razumevanje i poštovanje poslovnih kodeksa; Poslovni bonton, poslovna korespodencija, poslovni rečnik; Komunikacija u timu; Komunikacija sa različitim tipovima ličnosti; Pregovaranje; Učešće u sastancima; Prezentacije i priprema za usmena izlaganja; Savremeni načini komunikacije u poslovnom svetu, virtuelna komunikacija (telekonferencije); Umrežavanje. Komunikacija putem novih komunikacionih kanala; Kulturne različitosti u poslovnom svetu.
Nastava na predmetu obuhvata predavanja sa primerima. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama, analiziraju se komunikacioni problemi i situacije različitim metodama, računarska simulacija. Deo vežbi se odvija uz pomoć laboratorijske opreme.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Bovi, T., Til., J., Mauhar, N. | Savremena poslovna komunikacija | 2017 | Mate, Zagreb | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 70.00 |
Predmetna aktivnost Seminarski rad |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 20.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |