Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Arhitektura pogona igre (17.E2504)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Akademsko-opšteobrazovni
Uža naučna oblast Primenjene računarske nauke i informatika
ESPB 6

Savladavanje osnovnih znanja u oblasti tehnologija računarske igre, arhitekture i implementacije softverskog pogona igre (game engine)

Osposobljenost za niskonivovsku upotrebu komercijalnih pogona igre (Unity, UnrealEngine) , odnosno razvoj sopstvenih pogona zadatih sposobnosti pre svega na nivou fizike igre.

Konceptualna arhitektura pogona sa paralelama ka komercijalnim pogonima, podsistem za renderovanje u realnom vremenu (graf scene, renderovanje scene iznutra i spolja, animacija karaktera, senčenje, sinhronizacija), podsistem za fiziku (telo: masa, centar, inercija; kinetika i hinematika, teorija sudara i održavanje momenta impulsa; interakcija među objektima) zvuk, interakcija sa korisnikom, taktika, podrška gejmpleju.

Nastava se izvodi interaktivno u vidu predavanja i računarskih vežbi. Na predavanjima se izlaže teoretski deo gradiva propraćen karakterističnim primerima radi lakšeg razumevanja gradiva. Na računarskim vežbama se primenom računarske opreme i specijalizovanih softverskih sistema ovladava veštinama iz posmatranog područja. Pored predavanja i vežbi redovno se održavaju i konsultacije i grupni rad studenata.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Jason Gregory Game Engine Architecture, 3rd Ed. 2018 A K Peters/CRC Press Engleski
David N. Eberly 3D Game Engine Design 2007 Elsevier Inc. Engleski
Ivetić Dragan Arhitektura pogona igre, skripta 2023 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Prezentacija 1
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
10.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predmetna aktivnost
Završni ispit
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Prezentacija 2
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
10.00
Predavanja
DON - drugi oblici nastave