Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Arhitektura pogona igre (17.E2504)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Akademsko-opšteobrazovni
Uža naučna oblast Primenjene računarske nauke i informatika
Multidisciplinarna Ne
ESPB 6
Cilj:

Savladavanje osnovnih znanja u oblasti tehnologija računarske igre, arhitekture i implementacije softverskog pogona igre (game engine)

Ishod:

Osposobljenost za niskonivovsku upotrebu komercijalnih pogona igre (Unity, UnrealEngine) , odnosno razvoj sopstvenih pogona zadatih sposobnosti pre svega na nivou fizike igre.

Sadržaj:

Konceptualna arhitektura pogona sa paralelama ka komercijalnim pogonima, podsistem za renderovanje u realnom vremenu (graf scene, renderovanje scene iznutra i spolja, animacija karaktera, senčenje, sinhronizacija), podsistem za fiziku (telo: masa, centar, inercija; kinetika i hinematika, teorija sudara i održavanje momenta impulsa; interakcija među objektima) zvuk, interakcija sa korisnikom, taktika, podrška gejmpleju.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava se izvodi interaktivno u vidu predavanja i računarskih vežbi. Na predavanjima se izlaže teoretski deo gradiva propraćen karakterističnim primerima radi lakšeg razumevanja gradiva. Na računarskim vežbama se primenom računarske opreme i specijalizovanih softverskih sistema ovladava veštinama iz posmatranog područja. Pored predavanja i vežbi redovno se održavaju i konsultacije i grupni rad studenata.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
David N. Eberly 3D Game Engine Design 2007 Elsevier Inc. Engleski
Jason Gregory Game Engine Architecture, 3rd Ed. 2018 A K Peters/CRC Press Engleski
Ivetić Dragan Arhitektura pogona igre, skripta 2023 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Prezentacija 1 Da Da 10.00
Završni ispit Ne Da 30.00
Prezentacija 2 Da Da 10.00
Predmetni projekat Da Da 50.00
Izvođači nastave:
DON - drugi oblici nastave
Predavanja