Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Primenjena teorija igara (17.AU511)

Matične organizacione jedinice predmeta: Odsek za automatiku, geomatiku i upravljanje sistemima
Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast Automatika i upravljanje sistemima
Multidisciplinarna Ne
ESPB 6
Cilj:

Ovladavanje teroijskim i praktičnim osnovama teorija igara sa primenama u inženjerskim disciplinama.

Ishod:

Stečena znanja mogu se koristiti u rešavanju konkretnih inženjerski problema, a takođe predstvaljaju osnovu za dalje stručno i naučno usavršavanje.

Sadržaj:

1. Uvod u teoriju igara. 2. Teorija igara kao proširenje teorije odlučivanja. 3. Strateške igre. Motivacioni primeri. 4. Nešov ekvilibrijum i različiti koncepti rešenja igre. 5. Izračunavanje Nešovog ekvilibrijuma u konačnim igrama. 6. Evolucija i učenje u teoriji igara. 7. Evolutivne igre 8. Diferencijalne igre.

Metodologija izvođenja nastave:

Predavanja; Numeričko računske vežbe; Računarske vežbe Laboratorijske vežbe. Konsultacije.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Ruchard S. Sutton, Andrew G. Barto Reinforced Learning - An Introduction 2017 MIT Press Engleski
Rosenmüller, J. Game theory :  stochastics, information, strategies and cooperation  2000 Kluwer Academic Publishers, Boston Engleski
Drew Fudenberg, Jean Tirole Game Theory 1991 MIT Press Engleski
Osborne, M.J., Rubinstein, A. A Course in Game Theory 1994 MIT Press, Cambridge Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Kolokvijum Ne Ne 40.00
Usmeni deo ispita Ne Da 30.00
Praktični deo ispita - zadaci Ne Da 40.00
Predmetni projekat Da Da 30.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe