Tatjana Dadić Dinulović (Beograd, SFRJ, 1963) je teoretičar scenskog dizajna. Bavi se teorijskim, kustoskim i umetničkim radom u oblasti scenskog dizajna. Diplomirala je engleski jezik i književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu, a magistrirala Scenski dizajn i Teoriju umetnosti i medija na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Umetnički doktorat iz scenskog dizajna odbranila je na Univerzitetu umetnosti u Beogradu, a naučni na Univerzitetu u Novom Sadu. Autor je dve knjige: „Srbija: moj slučaj: nova evropska generacija“ (2008.) i „Scenski dizajn kao umetnost“ (2017.). Objavila je veliki broj tekstova u naučnim i stručnim časopisima i prevela više od sto stručnih tekstova iz oblasti scenskog dizajna, pozorišta i arhitekture. Autorske radove iz oblasti scenskog dizajna izlagala je u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Italiji, Češkoj i Kini, među kojima su i radovi prikazani na Bijenalu arhitekture u Veneciji (2004.) i Kvadrijenalu u Pragu (2007.). Kao mentor i kustos, izvela je sa studentima veliki broj umetničkih radova i izložbi iz oblasti scenskog dizajna, među kojima su projekat Granica (sa D. Konstantinović, 2014.), izložba Scenska laboratorija i rad Sedam glasnika (oba sa D. Dimitrovskom i V. Ilićem, 2016.),kao i Mali rečnik nestajanja (2019.). Bila je kustos (sa A. Pešterac i S. Maljković) izložbe Prekrajanje, prikazane u MPU 2022. Vodila je kustoski tim Studentske sekcije Srbije čiji je nastup na Praškom kvadrijenalu scenskog dizajna i scenskog prostora 2015. nagrađen Zlatnom medaljom za uspostavljanje dijaloga. Bila je komesar nastupa Srbije na Praškom kvadrjenalu 2019. (sa Lj. Miletić. Abramović), kao i 2023. (sa B. Jotić) kada su obe postavke, Nacionalna i Studentska, osvile PQ nagrade. Bavila se ritmičkom gimnastikom u Sportskom društvu „Radnički“. Radila je u Britanskom savetu u Beogradu. Danas je redovni profesor scenskog dizajna na Fakultetu tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu gde vodi niz umetničkih i teorijskih predmeta, kao i studijski program Doktorskih umetničkih studija scenskog dizajna.
| Radno mesto | Od | Organizaciona jedinica |
|---|---|---|
|
Redovni profesor iz polja umetnosti
|
15. 10. 2017.
|
| Radno mesto | Od | Organizaciona jedinica | |
|---|---|---|---|
| Vanredni profesor | 01. 08. 2017. | 01. 08. 2017. - 01. 09. 2017. | Katedra za scenski dizajn |
| Vanredni profesor | 01. 10. 2013. | 01. 10. 2013. - 01. 07. 2017. | Katedra za umetnost |
Aktuelne
| Naziv funkcije | Od | Organizaciona jedinica |
|---|
Istorijske
| Naziv funkcije | Od | Do | Organizaciona jedinica | |
|---|---|---|---|---|
| Rukovodilac odseka | 01. 01. 2019. | 01. 01. 1970. | 01. 01. 2019. - | Odsek za umetnost i dizajn |
| Naziv | U Ustanovi |
|---|---|
|
- Diploma Engleski jezik |
Filološki fakultet 1987 |
|
Pogled kroz prozor Magistratura Scenski dizajn |
Univerzitet umetnosti u Beogradu 2006 |
|
Teorija izlaganja i predstavljanja: izlog pozorišta i izlog kao pozorište (fasada pozorišne kuće u komunikaciji sa gradom i scenska sredstva u izlozima Beograda) Magistratura Nauke o umetnosti |
Univerzitet umetnosti u Beogradu 2007 |
|
Izlog pozorišta Šopalović: promotivni scenski događaj Doktorske studije (po novom) Scenska arhitektura, tehnika i dizajn-scenski dizajn |
Univerzitet umetnosti u Beogradu 2008 |
|
Fenomenologija spektakla: scenski dizajn kao sredstvo konstrukcije događaja Doktorat Scenska arhitektura, tehnika i dizajn-scenski dizajn |
Univerzitet u Novom Sadu 2013 |
| Kriterijum produkcije | Opis |
|---|---|
| Kriterijum produkcije (U.11) U.11 |
Opis Izložba „Prekrajanje/ |
| Kriterijum produkcije (U.11) U.11 |
Opis Izložba „Majstorsko pismo“, autor koncepta i kustos, glavna izložba Bijenala scenskog dizajna 2022, program Kaleidoskop kulture Evropske prestonice kulture 2022, 1-9. septembar 2022, Kreativni distrikt, EPK, Novi Sad, |
| Kriterijum produkcije (U.11) U.11 |
Opis Rad „O nežnosti, snovima i odgovornosti/ |
| Kriterijum produkcije (U.11) U.11 |
Opis Izložba „Laboratorija prostora 2.0/ |
| Kriterijum produkcije (U.11) U.11 |
Opis Izložba „Mali rečnik nestajanja“, autor koncepta, dizajner postavke i kustos, Kulturna stanica Svilara, Novi Sad, 2019; katalog na srpskom jeziku; Odsek za umetnost i dizajn, Departman za arhitekturu i urbanizam, Fakultet tehničkih nauka, ISBN 978-86-6022-165-2, 2019; |
| Kriterijum produkcije (U.11) U.11 |
Opis Rad „Samo(iz)gradnja/ |
| Kriterijum produkcije (U.11) U.11 |
Opis Umetnički rad „Suočavanje", autor koncepta i kustos, sa J. Atanacković Jeličić, Galerija Šok zadruge, Zmaj Jovina pasaž br. 22, Novi Sad, 2017; katalog na srpskom jeziku, sa naučnom recenzijom; Departman za arhitekturu i urbanizam, Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu; ISBN 978-86-6022-018-1; rad prikazan na 62. Sterijinom pozorju 2017, Ibrajter, G. (ur.): Katalog 62. Sterijinog pozorja, Sterijino pozorje, 2017, str. 127, ISBN 978-86-85145-52-0, 2017; |
| Kriterijum produkcije (U.11) U.11 |
Opis Izložba „Scenska laboratorija/ |
| Kriterijum produkcije (U.12) U.12 |
Opis Umetnički rad „(zamišljene) PORODIČNE PRIČE/ |
| Kriterijum produkcije (U.12) U.12 |
Opis Umetnički rad „Deca./ |
| Kriterijum produkcije (U.31) U.31 |
Opis Dadić Dinulović, T: Scenski dizajn kao umetnost, Klio i Fakultet tehničkih nauka/Scen, Beograd/Novi Sad, 2017, ISBN 978-86-7102-551-5 (monografska publikacija) |
| Kriterijum produkcije (U.31) U.31 |
Opis Dadić Dinulović, T: „Doživljaj u sekvencama: O Deci Milene Marković“, Scena Časopis za pozorišnu umetnost, Sterijino pozorje, Novi Sad, br. 2, 2023, str. 101-108, ISSN 0036-5734 (naučni rad) |
| Kriterijum produkcije (U.31) U.31 |
Opis Dadić Dinulović, T: „Izmeštanje, rekonstrukcija, interpretacija i reinterpretacija umetničkog dela scenskog dizajna”, Zbornik Matice srpske za scensku umetnost i muziku, Matica srpska, Novi Sad, br. 69, 2023, str. 195-201, ISSN 0352-9738 (naučni rad) |
| Kriterijum produkcije (U.31) U.31 |
Opis Dadić Dinulović, T: |
| Kriterijum produkcije (U.31) U.31 |
Opis Dadić Dinulović, T: |
| Kriterijum produkcije (U.32) U.32 |
Opis Vođa umetničke radionice scenskog dizajna „Iz kuće izišao čovek” na Umjetničkoj akademiji u Splitu, po pozivu, u okviru festivala UMAS 2025. (sa S. Milićević) |
| Kriterijum produkcije (U.32) U.32 |
Opis Vođenje umetničke radionice |
| Kriterijum produkcije (U.33) U.33 |
Opis Programsko i umetničko uređivanje programa Scenske laboratorije Borislav Gvojić, 2016-2023, sa M. David, Fakultet tehničkih nauka, Scen_Lab arhiva, |
| Kriterijum produkcije (U.34) U.34 |
Opis Mentorstvo na Fakultetu tehničkih nauka na 20 završnih radova, od čega 8 na doktorskim umetničkim projektima u oblasti scenskog dizajna |
| Kriterijum produkcije (M34) Saopštenje sa međunarodnog skupa štampano u izvodu |
Opis " |
| Kriterijum produkcije (U.38) U.38 |
Opis Učešće u osnivanju i razvoju Bijenala scenskog dizajna, Justat (Jugoslovenski centar za scensku umetnost i tehnologiju) 1996-2004, i Scen (Centar za scenski dizajn, arhitekturu i tehnologiju - OISTAT centar Srbija) od 2009-2023. |
| Zvanje | Uža naučna oblast | Visokoškolska ustanova | Datum izbora |
|---|---|---|---|
| Redovni profesor iz polja umetnosti | Scenska arhitektura, tehnika i dizajn-scenski dizajn | Univerzitet u Novom Sadu | 15. 10. 2017. |
| Vanredni profesor | Scenska arhitektura, tehnika i dizajn-scenski dizajn | Fakultet tehničkih nauka | 15. 10. 2012. |
| Docent | Teorija umetnosti i mediji | Akademija lepih umetnosti | 01. 09. 2008. |