Предмет: Индустријски маркетинг (17 - IM1015)


Основне информације

КатегоријаНаучно-стручни
Научна областПроизводни и услужни системи, организација и менаџмент
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ5
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2013..

Циљ предмета представља овладавање основним знањима из области маркетинга у инжењерском окружењу, које омогућавају студентима да самостално изведу анализу тржишта и осмисле креативна маркетиншка решења. У оквиру овог предмета, дипломирани инжењер менаџмента стећи ће компетенције за управљање и унапређење пословних процеса у оквиру маркетинг функција.
Студенти ће бити оспособљени за организацију и унапређење пословних процеса у изазовном инжењерском окружењу, узимајући у обзир потребе тржишта и владајуће трендове. Дипломирани инжењер менаџмента стиче компетенције за развој маркетиншких активности, управљање комуникационим процесима и креирање креативних решења у подручју инжењерства.
Холистички приступ маркетингу; Маркетинг односа; Специфичности маркетинг функције у инжењерству; Анализа маркетиншког окружења (PEST и SWOT), Сегментација и таргетирање тржишта, Маркетиншка истраживања - стратегије конкуренције; Маркетинг микс (4P vs 4C, 6P, 7P); Управљање производним портфолијом (BCG матрица); Улога маркетинга у развоју производа - животни циклус производа; Улога маркетинга у креирању дистрибутивне и ценовне стратегије; Маркетинг комуникације и промотивне стратегије; Корпоративна друштвена одговорност и значај еко-маркетинга; Стратегије позиционирања и изградње бренда.
Настава на предмету обухвата предавања и аудиторне вежбе. У оквиру предавања, студенти се упознају са теоријским основама и принципима индустријског маркетинга. На аудиторним вежбама се подстиче рад у групама, решавање практичних примера и студија случаја, при чему се посебан акценат ставља на интерактиван рад са студентима и подстицање проналажења индивидуалних и тимских креативних решења.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Ђорђе ЋелићИндустријски маркетинг, електронска скрипта2018Факултет техничких наука у Новом СадуСрпски језик
McDaniel, C., Hair, J. F., Lamb, C. W.Marketing MKTG2013Data Status, BeogradСрпски језик
Котлер, Ф. и др.Принципи маркетинга2007МАТЕ, БеоградСрпски језик
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Тестдада20.00
Тестдада20.00
Присуство на вежбамадада5.00
Присуство на предавањимадада5.00
Теоријски део испитанеда20.00
Усмени део испитанеда30.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Ћелић др Ђорђе
Ванредни професор

Предавања
Недостаје слика

Шиђанин др Ива
Доцент

Предавања
Недостаје слика

Спајић др Јелена
Доцент

Предавања
Недостаје слика

Милић др Бојана
Асистент са докторатом

Аудиторне вежбе
Недостаје слика

Спајић др Јелена
Доцент

Аудиторне вежбе
Недостаје слика

Шиђанин др Ива
Доцент

Аудиторне вежбе