Predmet: Uloga i značaj spremnosti spasilačkih timova u reakcijama na vanredne situacije (17.URZP25 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Upravljanje rizikom od katastrofalnih događaja i požara (Godina: 4, Letnji) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Upravljanje rizikom od katastrofalnih događaja i požara |
Multidisciplinarna | Da |
ESPB | 5 |
Cilj:
Cilj predmeta čini sticanje naprednih akademskih znanja iz oblasti uloge i značaja spremnosti spasilačkih timova u reakcijama na vanredne okolnosti. Predmet je usmeren ka sticanju osnovnih znanja koje omogućava kvalitetno donošenje odluka o aktivnostima potrebnim za povećanje spremnosti spasilačkih timova u vanrednim situacijama, koja je u direktnoj vezi sa poboljšanjem odgovora na vanrednu situaciju i povećanjem bezbednosti javnosti i smanjenju posledica katastrofalnih događaja.
Ishod:
Osposobljenost za rešavanje konkretnih problema iz domena povećanja spremnosti spasilačkih jedinica. Ovladavanje metodama, postupcima i procesima primene stečenih znanja iz oblasti upravljanja rizikom od katastrofalnih događaja, kao i iz oblasti bezbednosti i zdravlja civila i spasilačkih jedinica u vanrednim situacijama. Razvoj veština i spretnosti za poboljšanje bezbednosti i spremnosti spasilačkih jedinica. Sposobnost kritičkog i samokritičkog mišljenja i pristupa pri rešavanju problema vezanih za efikasnost spasilačkih jedinica i njihovih reakcija u vanrednim situacijama kroz povećanje radne efikasnosti na intervencijama.
Sadržaj:
Spasilački timovi – osnovni pojmovi, klasifikacija, karakteristike. Metode za procenu bezbednosti spasilačkih timova. Metode za procenu spremnosti spasilačkih jedinica u vanrednim situacijama. Metode za povećanje spremnosti. Edukacija kao preventivna mera u sistemu bezbednosti. Fizička i mentalna priprema kao preventivne mere u sistemu bezbednosti.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava se izvodi savremenim didaktičkim sredstvima i metodama, interaktivno u vidu predavanja i auditornih vežbi. Pored predavanja i vežbi redovno se održavaju i konsultacije. Na predavanjima se izlaže teorijski deo gradiva propraćen karakterističnim primerima radi lakšeg razumevanja predmetne materije. Na vežbama se praktično primenjuju stečena znanja sa predavanja.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2017 | Engleski | |||
2019 | Engleski | |||
2007 | Engleski | |||
2024 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Test | Da | Da | 20.00 |
Završni ispit | Ne | Da | 50.00 |
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Test | Da | Da | 20.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |