Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Uvod u inženjersku animaciju (17.SESN01)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Računarska grafika
Multidisciplinarna Da
ESPB 4
Cilj:

Osposobljavanje studenata za izradu kompjuterskih animacija, upoznavanje sa osnovnim pojmovima i metodama za generisanje animacije.

Ishod:

Da stečena znanja primenjuju u daljem procesu obrazovanja kao i u budućem profesionalnom radu.

Sadržaj:

Modelovanje hijerarhijske kinematike. Pokretni segmenti, vrste zglobnih veza. Simulacije fizičkih efekata. Ambijent. Bojenje 3D modela i renderovanje. Primena različitih aplikativnih softvera.Skiciranje: 3D scena. Skiciranje kao podloga za animaciju. Istorija animacije i kompjuterske animacije. Kreativni razvoj animacije: priprema scenarija, analiza scena i karaktera, dizajn karaktera, izrada strategije za produkciju, formiranje timova za tehničko izvođenje animacije, montaža scena (slike i zvuka). Modelovanje: prostor, objekti i strukture. Transformacije, globalne i lokalne. Tehnike modelovanja, krive, primitivi, površi. Geometrija fraktala, sistem čestica (particles), modelovanje biljaka, modelovanje fizičkih karakteristika. Modelovanje kože, dlake (kose) i odeće. Renderovanje: svetla, kamere i materijali. Kolor modeli, RGB, HSL. Različiti modeli renderovanja: Z-buffer, Ray Tracing. Osvetlenje i refleksija.Senčenje: difuzno, spekularno, Smooth, ambijentalno, RenderMan senčenje. Mapiranje slike, kreiranje mape, mape u realnom vremenu, pozicioniranje mape, blending mape. Refleksija na površini.

Metodologija izvođenja nastave:

Predavanja i vežbe u računarskoj laboratoriji. Konsultacije. Računarske vežbe su bazirane na korišćenju softvera 3D Studio MAX, After Effects i Premiere. Tokom semestra organizuju se kolokvijumi nakon apsolviranih zaokruženih tematskih celina. Tokom celog semestra radi se na izradi kompjuterske animacije, svaki student radiće svoju ličnu animaciju a i grupa sa vežbi formiraće zajedničku animaciju. Ocena ispita se formira na osnovu pohađanja predavanja i vežbi i uspeha na ispitnim obavezama i završnog ispita.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Mark Gerhard, Jeffrey Harper, Jon McFarland Mastering Autodesk 3ds Max Design 2010 2009 Wiley Publishing Engleski
Boaz Livny Mental Ray for Maya, 3ds Max and XSI a 3D artists guide to rendering 2008 Wiley Publishing Engleski
Watt, A. 3D Computer Graphics 2000 Addison-Wesley, New York Engleski
MARSCHNER, Steve Fundamentals of Computer Graphics 2016 A K Peters/CRC Press Engleski
Rick Parent Computer Animation Algorithms & Techniques 2008 Elsevier Engleski
Pete Draper Deconstructing the Elements with 3ds Max Create natural fire, earth, air and water without plug-in 2009 Autodesk Engleski
Angel, E. Interactive computer graphics : a top-down approach with OpenGL 2003 Addison-Wesley Engleski
Watt, A., Policarpo, F. 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology 2001 Addison-Wesley, New York Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetni(projektni)zadatak Da Da 15.00
Predmetni projekat Da Da 30.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Prisustvo na računarskim vežbama Da Da 5.00
Predmetni(projektni)zadatak Da Da 15.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija Ne Da 30.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Računarske vežbe
Predavanja