Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Tehnologije e-Sportova (19.SEM025)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Teorijsko-metodološki
Uža naučna oblast Primenjene računarske nauke i informatika
Multidisciplinarna Ne
ESPB 4
Cilj:

Upoznavanje studenata sa oblašću esportova, tj. profesionalnog igranja video igara u kontrolisanim uslovima. Upoznavanje studenata sa tehnološkim osnovama za razvoj ove brzorastuće industrije, kao i poslovnim i pravnim aspektima ove oblasti. Upoznavanje studenata sa tehnologijama i platformama za razvoj softverskih rešenja u ovoj oblasti.

Ishod:

Po uspešno završenom kursu studenti imaju razumevanje poslovnih, pravnih i tehnoloških aspekata iz oblasti esportova. Studenti su upoznati sa tehnologijama koje omogućaavaju esport. Sposobni su da učestvuju u razvoju softverskih rešenja koja obezbeđuju podršku za esportove.

Sadržaj:

Istorijat razvoja esportova. Poslovni aspekti oblasti e-sportova. Pravni izazovi i etika e-sportova. Tehnologije koje omogućavaju e-sportove (sistemi virtuelne realnsti, unapređene realnosti, isporuka videa na zahtev VoD, stremaing servisi, sistemi za pretraživanje, ganimng platfrome, blokchain, kriptovalute i plaćanja u esport platformama.

Metodologija izvođenja nastave:

Predavnja, računarske vežbe, konsultacije

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Brnako Milsoavljević Nastavni materijal za predmet - u elektronskoj formi - Autorski reprint Srpski jezik
P. Venkata Krishna Emerging Technologied and Applications for Cloud-Based Gaming (Advances in Multimedia and Interactive Technologies) 2016 IGI Global Engleski
Jennifer H. Meadows Communication Technology Update and Fundamentals 2018 Routlegdge Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Odbrana projekta Da Da 20.00
Predmetni(projektni)zadatak Da Da 40.00
Usmeni deo ispita Ne Da 40.00
Izvođači nastave:
Računarske vežbe
Predavanja