Predmet: Uvod u softversko inženjerstvo (17.SE0011 )
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Animacija u inženjerstvu (Godina: 3, Semestar: Letnji) |
Kategorija | Teorijsko-metodološki |
Uža naučna oblast | Primenjene računarske nauke i informatika |
ESPB | 6 |
Osposobiti studente za primenu savremenih metoda, alata i najbolje prakse u procesu inženjerskog razvoja softvera. Omogućiti jasnu diferencijaciju između programiranja i softverskog inženjerstva i uloge modela životnog ciklusa softvera u procesu inženjerstva softverskih proizvoda. Osposobiti studente za izbor modela životnog ciklusa softvera koji najbolje odgovara prirodi domena problema i karakteristikama programskih proizvoda. Podići nivo svesti o ulozi zahteva, njihove specifikacije (modela zahteva) i opisa interakcije korisnika sa razvijanim softverskim proizvodom (funkcionalni model) na arhitekturu i principe razvoja interaktivnih programskih proizvoda.
Nakon uspešno završenog kursa student je u stanju da: koristi moderne tehnike i alate u razvoju softvera (integrisana okruženja, editore, kompajlere, debagere i dr.), uspešno sarađuje na razvoju softvera u okviru višečlanog tima, koristi alate za kolaboraciju, sisteme za kontrolu verzija i sisteme za praćenje zahteva za promenama, piše jedinične, integracione testove i testove prihvatanja, razume prednosti razvoja softvera upravljanog testiranjem, razume i koristi osnovne metodoške pristupe u razvoju softvera, piše dokumentaciju i koristi alate za pisanje dokumentacije za softver koji razvija.
Teorijski deo: Procesi i metodologije razvoja softvera; Modeli životnog ciklusa softvera; Uporedna analiza tradicionalnog shvatanja procesa razvoja softvera i agilne metodologije. Inženjerstvo softvera kao profesija. Prelomne tačke u istoriji razvoja discipline softverskog inženjerstva. Korpus znanja u softverskom inženjerstvu
Predavanja; Računarske vežbe; Konsultacije. Projekat. Kontinualno praćenje upotrebe sistema za kontrolu verzija, sistema za upravljanje projekta, okvira za testiranje i okvira za pisanje dokumentacije kroz projektni zadatak. U sklopu predmeta studenti podeljeni u timove od po dva člana (parovi) realizuju projekat interaktivne aplikacije koja omogučava vizualizaciju i razumevanje struktura podataka i osnovnih operacija nad strukturama podataka (algoritmi). Metodološki pristup zasniva se na izradi dokumenta vizije modela zahteva i funkcionalnog modela razvijanog softverskog proizvoda. Specifikacijom vođen razvoj omogućava kasniju verifikaciju i validaciju programskog proizvoda u odnosu na njegovu specifikaciju.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2014 | Engleski | |||
2009 | Engleski | |||
2006 | Engleski | |||
2001 | Engleski | |||
2005 | Engleski | |||
2014 | Engleski | |||
Perišić, B. | Osnovi softverskog inženjerstva | 2016 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 50.00 |
Predmetna aktivnost Praćenje aktivnosti pri realizaciji projekata |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 10.00 |
Predmetna aktivnost Predmetni projekat |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 30.00 |
Predmetna aktivnost Odbrana projekta |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 10.00 |
prof. dr Kovačević Aleksandar
Redovni profesor
Predavanja
prof. dr Milosavljević Gordana
Redovni profesor
Predavanja
Asistent Šarenac Balša
Asistent
Računarske vežbe
Asistent Radaković Danijel
Asistent
Računarske vežbe
Asistent Janković Eva
Asistent
Računarske vežbe
Asistent Dorić Luka
Asistent
Računarske vežbe
Asistent Prokić Simona
Asistent
Računarske vežbe
Asistent Kovačević Tamara
Asistent