Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Skript jezici za računarsku animaciju (17.RG022)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Teorijsko-metodološki
Uža naučna oblast Primenjene računarske nauke i informatika
Multidisciplinarna Ne
ESPB 6
Cilj:

Osposobljavanje studenata za ovladavanje deklarativnim programskim tehnikama programiranja komponenti animacije, kako zabavnog, tako i inženjerskog tipa.

Ishod:

Ovladavanje osnova skriptovanja pomoću komercijanih pogona računarskih igara (Unreal engine, Unity). Takođe, student spoznaje rad softverskog sistema za proizvodnju aninimacije i kako razviti računarsku igru.

Sadržaj:

Programske apstrakcije animacije u svetlu objekata, atributa i metoda. Tehnike specifikovanja vremena, događaja i algoritama. Metode deklarativnog specifikovanja objekata i karaktera. Vizuelno programiranje zasnovano na čvorovima (node-based). Tehnike vizuelnog programiranja: objekata scene i karaktera i kamera, specifikovanje ponašanja karaktera/objekata aktivnog i pasivnog tipa, interakcija sa korisnikom animacije, vizuelizacija atributa animacije.

Metodologija izvođenja nastave:

Predavanja; laboratorijske vežbe; konsultacije.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Sewell, Brenden Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine 2015 Packt Publishing Engleski
Ivetic, D. Deklarativno programiranje animacije 2020 FTN Novi Sad Srpski jezik
Hocking, Joe Unity in Action: Multiplatform Game Development in C# with Unity 5 2014 Manning publishing Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Složeni oblici vežbi Da Da 50.00
Seminarski rad Da Da 20.00
Usmeni deo ispita Ne Da 30.00
Izvođači nastave:
Računarske vežbe
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Predavanja