Predmet: Medijski sistemi i krizni menadžment (17.RDI017 )
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Doktorske studije | Upravljanje rizikom od katastrofalnih događaja i požara (Godina: 2, Semestar: Zimski) |
Doktorske studije | Upravljanje rizikom od katastrofalnih događaja i požara (Godina: 2, Semestar: Zimski) |
Kategorija | Naučno-stručni |
Uža naučna oblast | Upravljanje rizikom od katastrofalnih događaja i požara |
ESPB | 10 |
Cilj predmeta je sticanje sveobuhvatnih znanja i veština potrebnih za delotvornu, profesionalnu, odgovornu, pravnu i etičku upotrebu medija u prevenciji rizika, povećanju lične, korporativne i socijalne bezbednosti i savladavanje potrebnih znanja za uspostavljanje optimalne krizne komunikacije putem medija u svim fazama krize, u postkriznom periodu i u fazi prevencije.
Sticanje znanja i kompetencija omogućiće e studentima da praktikuju upotrebu masovnih medija u situacijama društvenih kriza i sukoba, koje se razlikuju od njihovih postupaka u uobičajenim okolnostima. Takođe će biti obučeni za kvalitetno korišćenje medija u prevenciji rizika, kao i komunikaciju sa modernim medijskim sistemima u uslovima ugrožene sigurnosti ljudi, objekata i okoline.
Mediji u kontekstu medijsko-komunikoloških teorija i medijskog okruženja. Mediji i osnovna obeležja medijskog procesa – socijalna dimenzija medija. Uticaj medija na javnost – analiza različitih teorijskih pristupa. Pojam i vrste kriza i njihov interni i eksterni domet. Specifičnosti ponašanja medija u društvenim konfliktima i krizama, kao stanjima socijalnih interakcija otvorenih antagonizama. Mediji i kreiranje konfliktnog i kriznog ambijenta. Interesi društva i interesi medija – mediocentrički i sociocentrički pristup. Određivanje medijske atraktivnosti nekog konflikta. Medijsko prezentovanje društvenih konflikata. Karakteristike medijskih formi u prezentaciji rizičnih kriznih situacija. Domaća i inostrana publika u kontekstu kriznog komuniciranja. Mediji kao faktor otklanjanja posledica kriza. Prevencija rizika kroz komunikaciju s medijima. Metode komunikacije s medijima tokom post-kriznog perioda. Uloga profesionalaca u odnosima s javnošću u pomaganju korporativnim, neprofitnim i vladinim institucijama, organizacijama i pojedincima u upravljanju optimalnim korišćenjem masovnih medija u uslovima kriznog komuniciranja. Društvena odgovornost medija, prava i obaveze medija, medijski kodeksi.
Nastava će biti realizovana kroz predavanja, panel diskusije, rasprave, konsultacije, eseje i seminarski rad.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2014 | Engleski | |||
2016 | Engleski | |||
2012 | Engleski | |||
2005 | Engleski | |||
2008 | Srpski jezik | |||
2010 | Engleski | |||
2016 | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 50.00 |
Predmetna aktivnost Predmetni projekat |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 50.00 |