Univerzitet u Novom Sadu

Predmet: Medijski sistemi i krizni menadžment (17.RDI017)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast Upravljanje rizikom od katastrofalnih događaja i požara
ESPB 10

Cilj predmeta je sticanje sveobuhvatnih znanja i veština potrebnih za delotvornu, profesionalnu, odgovornu, pravnu i etičku upotrebu medija u prevenciji rizika, povećanju lične, korporativne i socijalne bezbednosti i savladavanje potrebnih znanja za uspostavljanje optimalne krizne komunikacije putem medija u svim fazama krize, u postkriznom periodu i u fazi prevencije.

Sticanje znanja i kompetencija omogućiće e studentima da praktikuju upotrebu masovnih medija u situacijama društvenih kriza i sukoba, koje se razlikuju od njihovih postupaka u uobičajenim okolnostima. Takođe će biti obučeni za kvalitetno korišćenje medija u prevenciji rizika, kao i komunikaciju sa modernim medijskim sistemima u uslovima ugrožene sigurnosti ljudi, objekata i okoline.

Mediji u kontekstu medijsko-komunikoloških teorija i medijskog okruženja. Mediji i osnovna obeležja medijskog procesa – socijalna dimenzija medija. Uticaj medija na javnost – analiza različitih teorijskih pristupa. Pojam i vrste kriza i njihov interni i eksterni domet. Specifičnosti ponašanja medija u društvenim konfliktima i krizama, kao stanjima socijalnih interakcija otvorenih antagonizama. Mediji i kreiranje konfliktnog i kriznog ambijenta. Interesi društva i interesi medija – mediocentrički i sociocentrički pristup. Određivanje medijske atraktivnosti nekog konflikta. Medijsko prezentovanje društvenih konflikata. Karakteristike medijskih formi u prezentaciji rizičnih kriznih situacija. Domaća i inostrana publika u kontekstu kriznog komuniciranja. Mediji kao faktor otklanjanja posledica kriza. Prevencija rizika kroz komunikaciju s medijima. Metode komunikacije s medijima tokom post-kriznog perioda. Uloga profesionalaca u odnosima s javnošću u pomaganju korporativnim, neprofitnim i vladinim institucijama, organizacijama i pojedincima u upravljanju optimalnim korišćenjem masovnih medija u uslovima kriznog komuniciranja. Društvena odgovornost medija, prava i obaveze medija, medijski kodeksi.

Nastava će biti realizovana kroz predavanja, panel diskusije, rasprave, konsultacije, eseje i seminarski rad.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Reilly, P., Atanasova, D. A strategy for communication between key agencies and members of the public during crisis situations 2016 EC FP7 CascEff Project, European Commission FP7 Engleski
Austin, L., Fisher, B., Yan J. How audiences seek out crisis information: Exploring the social‐ mediated crisis communication model 2012 Journal of Applied Communication Research 40(2) Engleski
Kostić, B. Media management in latent phase of social conflicts.XIV International Scientific Conference on Industrial Systems 2008 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Haddow, G, Haddow, K. Disaster Communications in a Changing Media World, 2nd Edition 2014 Butterworth-Heinemann Engleski
Schwarz, A., Seeger, M. W., Auer, C. The Handbook of International Crisis Communication Research 2016 Wiley-Blackwell Engleski
Coombs, W. T. Crisis Communication and Its Allied Fields. The Handbook of Crisis Communication 2010 Wiley-Blackwell, Oxford, UK, Engleski
M. Regester, M., Larkin, Risk Issues and Crisis Managementt: A Casebook of best practice (3rd edition) 2005 Kogan Page, London Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predavanja
Studijski istraživački rad