Predmet: Globalne poslovne strategije (17.MBA526 )
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Master strukovne studije | Inženjerski menadžment MBA (Godina: 2, Semestar: Zimski) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
ESPB | 9 |
Ovaj kurs je dizajniran tako da studentima omogući razumevanje složenosti i izazova sa kojima se kompanije suočavaju na globalnom nivou. Kurs će se fokusirati i na izazove internog upravljanja i liderstva, prednosti i mane različitih globalnih korporativnih organizacionih struktura, povećanu važnost timova u globalnom okruženju, važnost međukulturalne svesti i razumevanja, globalne komunikacije, kreiranju strateških partnerstava, zajedničkih ulaganja i strategije za prilagođavanje ponude proizvoda i usluga lokalnim tržišnim preferencijama, kao i kreiranju globalnih ponuda proizvoda i usluga. Studenti će takođe razmatrati motivaciju preduzeća za internacionalizaciju i kako kompanija koristi svoju bazu ili svet za prednost i superiorne performanse. Paralelno s tim, istražuje se proces internacionalizacije, prepoznaju njegovi brojni izazovi i specifični izbori koji su dostupni menadžmentu za prevazilaženje istih.
Ovaj kurs ima dva cilja. Kao prvo, ovaj kurs namerava da pomognestudentima da razumeju kako se poslovne prakse razlikuju po regionima i zemljama. Na drugom mestu,kuurs je dizajniran da obuči studente o tome kako da formulišu iglobalne strategije. Nakon ovog kursa, studenti bi trebalo da budu u stanju da: obavljaju analize zemalja, regiona, industrija i firmi u međunarodnom okruženju, kao i procenama održivost međunarodnih i globalnih korporativne strategija.
Osnove strategije; Globalna analiza poslovnog okruženja; Regije, zemlje, industrije i tržišta; Strategije za kreiranje globalne vrednosti; Regionalne i globalne poslovne strategije; Globalne strategije ulaska na nova tržišta; Izbor partnera i pregovaranje za međunarodna zajednička ulaganja; Projektovanje i upravljanje multinacionalnim korporacijama; Brzorastuća tržišta i zemlje u razvoju; Globalni timovi
Usmena predavanja i vežbe, konsultacije, seminarski rad, stručne posete konkretnim preduzećima, razmatranje konkretnih studija slučaja.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2016 | Engleski | |||
2017 | Engleski | |||
Zivlak, N. | Globalne poslovne strategije - skripta | 2019 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
2013 | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Prisustvo na vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Seminarski rad |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 20.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 70.00 |
prof. dr Vrgović Petar
Redovni profesor
Predavanja
Asistent sa doktoratom Bojanić Tamara
Asistent sa doktoratom