Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Globalne poslovne strategije (17.MBA526)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
ESPB 9

Ovaj kurs je dizajniran tako da studentima omogući razumevanje složenosti i izazova sa kojima se kompanije suočavaju na globalnom nivou. Kurs će se fokusirati i na izazove internog upravljanja i liderstva, prednosti i mane različitih globalnih korporativnih organizacionih struktura, povećanu važnost timova u globalnom okruženju, važnost međukulturalne svesti i razumevanja, globalne komunikacije, kreiranju strateških partnerstava, zajedničkih ulaganja i strategije za prilagođavanje ponude proizvoda i usluga lokalnim tržišnim preferencijama, kao i kreiranju globalnih ponuda proizvoda i usluga. Studenti će takođe razmatrati motivaciju preduzeća za internacionalizaciju i kako kompanija koristi svoju bazu ili svet za prednost i superiorne performanse. Paralelno s tim, istražuje se proces internacionalizacije, prepoznaju njegovi brojni izazovi i specifični izbori koji su dostupni menadžmentu za prevazilaženje istih.

Ovaj kurs ima dva cilja. Kao prvo, ovaj kurs namerava da pomognestudentima da razumeju kako se poslovne prakse razlikuju po regionima i zemljama. Na drugom mestu,kuurs je dizajniran da obuči studente o tome kako da formulišu iglobalne strategije. Nakon ovog kursa, studenti bi trebalo da budu u stanju da: obavljaju analize zemalja, regiona, industrija i firmi u međunarodnom okruženju, kao i procenama održivost međunarodnih i globalnih korporativne strategija.

Osnove strategije; Globalna analiza poslovnog okruženja; Regije, zemlje, industrije i tržišta; Strategije za kreiranje globalne vrednosti; Regionalne i globalne poslovne strategije; Globalne strategije ulaska na nova tržišta; Izbor partnera i pregovaranje za međunarodna zajednička ulaganja; Projektovanje i upravljanje multinacionalnim korporacijama; Brzorastuća tržišta i zemlje u razvoju; Globalni timovi

Usmena predavanja i vežbe, konsultacije, seminarski rad, stručne posete konkretnim preduzećima, razmatranje konkretnih studija slučaja.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Mike W. Peng Global Business 4th Edition 2016 Cengage Learning Engleski
Zivlak, N. Globalne poslovne strategije - skripta 2019 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Charles W. L. Hill Dr and G. Tomas M. Hult Global Business Today, 10th Edition 2017 McGraw-Hill Education Engleski
John B. Cullen K. Praveen Parboteeah Multinational Management 6th edition 2013 South-Western College Pub Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
70.00
Predmetna aktivnost
Seminarski rad
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predavanja
Auditorne vežbe