Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Menadžment odnosa s korisnicima (17.IZOI95)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Informaciono-komunikacioni sistemi
  • Kvalitet, efektivnost i logistika
ESPB 5

Kako su kupci i odnosi sa kupcima u fokusu svake uspešne kompanije, neophodno je razumeti na čemu su odnosi sa kupcima zasnovani, kako se grade i na koji način se sa odnosima upravlja. Ova znanja će studentima omogućiti da efektivno upravljaju marketing aktivnostima i programima izgradnje, merenja i upravljanja odnosima sa kupcima.

U okviru predmeta obrađuju se različite tehnike, alati i kanali Upravljanja odnosima sa korisnicima od tradicionalnih do savremenih, kao i njihova praktična primena. Nakon odlušanog predmeta, studenti će biti osposobljeni da: razumeju potrebu za primenom, prepoznaju adekvatan kanal i u potpunosti koriste tehnike i alate za Upravljanje odnosima sa korisnicima.

1. Uvod u upravljanje odnosima sa kupcima (Customer Relationship Management - CRM); 2. Organizacija i strategija CRM-a; 3. CRM kao integralna poslovna strategija; 4. Organizacija orjentisana na korisnike; 5. Komunikacija putem više kanala; 6. Prilagođavanje ponude pojedinačnom kupcu; 7. Politika odnosa sa kupcima; Analitički CRM; 8. Analiza podataka; 9. Segmentacija i selekcija; „Cross-sell“ analiza; 10. Efekti marketing aktivnosti; 11. Izveštavanje rezultata; 12. Operativni CRM.

Nastava se odvija kroz predavanja i računarske vežbe. U toku semestra studenti polažu test provere znanja. Završna provera znanja se nakon odslušanog kursa vrši iz dva dela: pismenog dela koji se sastoji od teorije i zadatka, kao i usmene provere znanja.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Ed Peelen Customer Relationship Management 2005 Financial Times Press Engleski
Stevan Milisavljević, Vijoleta Vrhovac Upravljanje odnosima sa kupcima (CRM) sistemi – skripta u pripremi 2019 FTN, Novi Sad Srpski jezik
Don Peppers, Martha Rogers Managing Customer Relationships: A Strategic Framework 2011 Wiley Engleski
John Egan Relationship Marketing: Exploring Relational Strategies in Marketing, 4/E 2011 Financial Times Press Engleski
Jill Dyché CRM Handbook, The: A Business Guide to Customer Relationship Management 2002 Addison-Wesley Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Test
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
10.00
Predmetna aktivnost
Test
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
10.00
Predmetna aktivnost
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Teorijski deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predavanja
Računarske vežbe