Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Menadžment odnosa s korisnicima (17.IZOI95)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Kvalitet, efektivnost i logistika
Multidisciplinarna Ne
ESPB 5
Cilj:

Kako su kupci i odnosi sa kupcima u fokusu svake uspešne kompanije, neophodno je razumeti na čemu su odnosi sa kupcima zasnovani, kako se grade i na koji način se sa odnosima upravlja. Ova znanja će studentima omogućiti da efektivno upravljaju marketing aktivnostima i programima izgradnje, merenja i upravljanja odnosima sa kupcima.

Ishod:

U okviru predmeta obrađuju se različite tehnike, alati i kanali Upravljanja odnosima sa korisnicima od tradicionalnih do savremenih, kao i njihova praktična primena. Nakon odlušanog predmeta, studenti će biti osposobljeni da: razumeju potrebu za primenom, prepoznaju adekvatan kanal i u potpunosti koriste tehnike i alate za Upravljanje odnosima sa korisnicima.

Sadržaj:

1. Uvod u upravljanje odnosima sa kupcima (Customer Relationship Management - CRM); 2. Organizacija i strategija CRM-a; 3. CRM kao integralna poslovna strategija; 4. Organizacija orjentisana na korisnike; 5. Komunikacija putem više kanala; 6. Prilagođavanje ponude pojedinačnom kupcu; 7. Politika odnosa sa kupcima; Analitički CRM; 8. Analiza podataka; 9. Segmentacija i selekcija; „Cross-sell“ analiza; 10. Efekti marketing aktivnosti; 11. Izveštavanje rezultata; 12. Operativni CRM.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava se odvija kroz predavanja i računarske vežbe. U toku semestra studenti polažu test provere znanja. Završna provera znanja se nakon odslušanog kursa vrši iz dva dela: pismenog dela koji se sastoji od teorije i zadatka, kao i usmene provere znanja.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Don Peppers, Martha Rogers Managing Customer Relationships: A Strategic Framework 2011 Wiley Engleski
Ed Peelen Customer Relationship Management 2005 Financial Times Press Engleski
John Egan Relationship Marketing: Exploring Relational Strategies in Marketing, 4/E 2011 Financial Times Press Engleski
Stevan Milisavljević, Vijoleta Vrhovac Upravljanje odnosima sa kupcima (CRM) sistemi – skripta u pripremi 2019 FTN, Novi Sad Srpski jezik
Jill Dyché CRM Handbook, The: A Business Guide to Customer Relationship Management 2002 Addison-Wesley Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Test Da Da 10.00
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Test Da Da 10.00
Teorijski deo ispita Ne Da 50.00
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija Ne Da 20.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Računarske vežbe