Predmet: Komunikologija (17.IZO030 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Čiste energetske tehnologije (Godina: 2, Letnji) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Informaciono-komunikacioni sistemi |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 2 |
Cilj:
Osnovni cilj predmeta je upoznavanje studenata sa osnovnim principima inženjerskog komuniciranja u radnim organizacijama, radi uspešnog korišćenja komunikacionih potencijala zaposlenih. Predmet teži da stvori kompetencije neophodne za pravilno korišćenje zakonitosti u procesu komuniciranja i njihovu primenu u organizacionom komuniciranju. Predmet ima za cilj da osposobi studente za prepoznavanje i razumevanje komunikacionog procesa, komunikacionih fenomena, kao i za sticanje znanja neophodnih za uspešno usavršavanje komunikacionih veština zaposlenih u preduzećima.
Ishod:
Studenti će biti osposobljeni za samostalno dizajniranje, nadgledanje i usavršavanje komunikacionih kanala u radnim organizacijama. Naučiće osnovne intrapersonalne i interpersonalne zakonitosti komunikacionih procesa, na osnovu čega će biti u mogućnosti da upravljaju komunikacionim potencijalima zaposlenih u radnim organizacijama, kao i da efektivno koriste svoje komunikacione veštine. Steći će znanja potrebna za pomaganje ostalim zaposlenim pri usavršavanju njihovih komunikacionih veština potrebnih za uspešan rad. Takođe, biće osposobljeni da komunikacione procese koriste i prilagođavaju ostalim procesima u preduzećima.
Sadržaj:
Proces i tipovi komuniciranja, faktori komuniciranja, tokovi komuniciranja u radnim organizacijama, vrste intergrupnog komuniciranja, komunikacioni aspekti rukovođenja u organizacijama, prevencija i otklanjanje smetnji u komuniciranju, oblici pisanog komuniciranja, poslovni razgovori, interpersonalne veštine neophodne za efektivno komuniciranje, zakonitosti komuniciranja u radnim grupama, interpersonalni konflikti, veština pregovaranja i postizanja dogovora, prezentacione veštine, organizovanje i vođenje poslovnih sastanaka, usavršavanje komunikacionih veština zaposlenih u organizacijama.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava na predmetu će biti izvedena kroz predavanja i vežbe, kombinovano sa demonstriranjem određenih analiziranih pojava, uz prikazivanje relevantnih multimedijalnih sadržaja, realizovanje individualnih i grupnih zadataka i diskusije sa studentima.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Micić, P. | Kako voditi poslovne razgovore | 1988 | Predrag Micić, Beograd | Srpski jezik |
Kapor-Stanulović, N., Vrgović, P. | Komunikologija za menadžere | 2013 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Srpski jezik |
Mandić, T. | Komunikologija | 2003 | Srpski jezik |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetni projekat | Da | Da | 30.00 |
Predmetni(projektni)zadatak | Da | Da | 15.00 |
Kolokvijum | Ne | Da | 20.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 30.00 |
Izvođači nastave:
prof. dr Vrgović Petar
Redovni profesor
Predavanja
vanr. prof. dr Ćulibrk Jelena
Vanredni profesor