Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Globalno brendiranje (17.IMS371)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 5
Cilj:

Cilj predmeta je da studenti razviju osećaj za moć brendova i njihov uticaj na sposobnost firme da izdrži konkurentske pritiske i napreduje u dinamičnim globalnim tržišnim uslovima. Studenti će se upoznati sa najsavremenijim teorijama, konceptima i alatima koji su usvojeni u industrijama širom sveta kako bi izgradili unosne brendova.

Ishod:

Studenti će steći kompetencije u konceptima koji će im biti od koristi za eventualne buduće karijere u oblasti upravljanja brendom, kao i u drugim poslovnim funkcijama koje zahtevaju rad sa brendovima na globalnom tržištu. Studenti će razviti pristup zasnovan na potrošačima u izgradnji, merenju i proceni strategija za nove i postojeće brendove.Istovremeno studenti će moći da nauče kako da identifikujete značenje brenda i da izmerite snagu brenda za bilo koju pojedinačnu tržišnu ponudu.

Sadržaj:

Brendovi i upravljanje brendom; Globalizacija i međunarodno poslovanje; Identifikacija i uspostavljanje pozicije i vrednosti brenda; Internacionalizacija; Pozicioniranje brenda na globalnom tržištu; Integrisanje marketinških alata za izgradnju globalnog brenda; Projektovanje i implementacija strategija brendiranja; Razvijanje sistema za merenje i upravljanje kapitalom brenda.

Metodologija izvođenja nastave:

Usmena predavanja i vežbe, konsultacije, individualni seminarski rad, stručne posete konkretnim preduzećima, razmatranje konkretnih studija slučaja.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Zivlak, N. Globalno brendiranje - skripta 2019 Fakultet tehni;kih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Jan-Benedict Steenkamp Global Brand Strategy: World-wise Marketing in the Age of Branding 2018 Palgrave Macmillan Engleski
Kevin Lane Keller Strategic Brand Management, 4th Edition 2013 Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Teorijski deo ispita Ne Da 70.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Seminarski rad Da Da 20.00
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Auditorne vežbe