Predmet: Industrijski eko-marketing menadžment (17.IMDR82 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Doktorske studije | Industrijsko inženjerstvo / Inženjerski menadžment (Godina: 1, Letnji) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Industrijski marketing, preduzetništvo i inovacije |
Multidisciplinarna | Da |
ESPB | 10 |
Cilj:
Razumevanje eko-proizvoda/brenda kao modernog održivog ekološkog fenomena i imperativa odživog razvoja, zdravstvene bezbednosti, eko proizvodnje i unapređenja životne sredine. Donošenje odluka u oblasti eko-marketinga u funkciji ekološkog razvoja privrede, industrije i razvoja društva.
Ishod:
Sposobnost optimalnog upravljanja eko-marketingom u funkciji inženjerstva zaštite životne sredine, održivog razvoja i uspeha eko-marketinga u svim sferama.
Sadržaj:
Izazovi, strategija i novi pristupi eko-marketingu. Fitovanje između tradicionalnog i eko/zelenog marketinga. Standardi, zakoni, preporuke i uputstva. BAT (eng. Best Available Techniques) – najbolje dostupne tehnike, BEP (eng. Best Environmental Practice) – najbolja praksa po životnu sredinu. Stokholmska i Bazelska konvencija. Eko-marketing i inženjerstvo zaštite životne sredine, proizvodna eko-modifikacija, eko-pakovanje. Osnovni segmenti integralnog održivog eko-marketinga: eko-dizajn, oblik, boja, eko-pozicioniranje. Promocija ekoloških produkata i eko-marketinga. Osnovni segmenti eko-marketinga: produktivnost i product u funkciji sprečavanja kontaminacije životne sredine i eliminacija postojećih i mogućih eko oštećenja. Cena proizvoda fokusirana na ekološko pakovanje i organski proizvodnju. Finansijski benefit eko-marketinga, zajedništvo i zajednički fondovi u eko-marketingu. Eko-pravo. Prijateljski orijentisane delatnosti i eko-marketing, supstitucija hazardnih produkata eko-proizvodima. Urbani metabolizam, proizvodnost, tokovi hazardnog materijala. Bezbednost i eko-marketing.
Metodologija izvođenja nastave:
Predavanja (komentor sa studentom bira jedan ili više modula u zavisnosti od obima modula). Konsultacije. Predavanja se izvode kombinovano. Izlaganje teorijskog dela propraćeno je odgovarajućim primerima. Pored predavanja, redovno se održavaju i konsultacije. Kroz studijski istraživački rad, student proučavajući naučne časopise i ostalu literaturu, samostalno produbljuje gradivo sa predavanja. Uz rad sa nastavnikom, student se osposobljava za samostalno pisanje naučnog rada.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2015 | Engleski | |||
Wilson, R. M. S. and Gilligan,C. | 2005 | Engleski | ||
2011 | Engleski | |||
Mladenović, V.; Kiss, F.; Nikolić, S.; Bukurov, M. | Polylactic acid vs. Po |
2016 | Engleski | |
Nikolić, S., i dr. | Ekološki marketing menadžment : savremena de(kon)strukcija | 2017 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 50.00 |
Predmetni projekat | Da | Da | 50.00 |
Izvođači nastave:
doc. dr Spajić Jelena
Docent
Predavanja
doc. dr Spajić Jelena
Docent
Studijski istraživački rad
vanr. prof. dr Ćelić Đorđe
Vanredni profesor
Predavanja
vanr. prof. dr Ćelić Đorđe
Vanredni profesor