Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Industrijski eko-marketing menadžment (17.IMDR82)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Industrijski marketing, preduzetništvo i inovacije
Multidisciplinarna Da
ESPB 10
Cilj:

Razumevanje eko-proizvoda/brenda kao modernog održivog ekološkog fenomena i imperativa odživog razvoja, zdravstvene bezbednosti, eko proizvodnje i unapređenja životne sredine. Donošenje odluka u oblasti eko-marketinga u funkciji ekološkog razvoja privrede, industrije i razvoja društva.

Ishod:

Sposobnost optimalnog upravljanja eko-marketingom u funkciji inženjerstva zaštite životne sredine, održivog razvoja i uspeha eko-marketinga u svim sferama.

Sadržaj:

Izazovi, strategija i novi pristupi eko-marketingu. Fitovanje između tradicionalnog i eko/zelenog marketinga. Standardi, zakoni, preporuke i uputstva. BAT (eng. Best Available Techniques) – najbolje dostupne tehnike, BEP (eng. Best Environmental Practice) – najbolja praksa po životnu sredinu. Stokholmska i Bazelska konvencija. Eko-marketing i inženjerstvo zaštite životne sredine, proizvodna eko-modifikacija, eko-pakovanje. Osnovni segmenti integralnog održivog eko-marketinga: eko-dizajn, oblik, boja, eko-pozicioniranje. Promocija ekoloških produkata i eko-marketinga. Osnovni segmenti eko-marketinga: produktivnost i product u funkciji sprečavanja kontaminacije životne sredine i eliminacija postojećih i mogućih eko oštećenja. Cena proizvoda fokusirana na ekološko pakovanje i organski proizvodnju. Finansijski benefit eko-marketinga, zajedništvo i zajednički fondovi u eko-marketingu. Eko-pravo. Prijateljski orijentisane delatnosti i eko-marketing, supstitucija hazardnih produkata eko-proizvodima. Urbani metabolizam, proizvodnost, tokovi hazardnog materijala. Bezbednost i eko-marketing.

Metodologija izvođenja nastave:

Predavanja (komentor sa studentom bira jedan ili više modula u zavisnosti od obima modula). Konsultacije. Predavanja se izvode kombinovano. Izlaganje teorijskog dela propraćeno je odgovarajućim primerima. Pored predavanja, redovno se održavaju i konsultacije. Kroz studijski istraživački rad, student proučavajući naučne časopise i ostalu literaturu, samostalno produbljuje gradivo sa predavanja. Uz rad sa nastavnikom, student se osposobljava za samostalno pisanje naučnog rada.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Nikolić, S., Kiss, F., Mladenović, V., Bukurov, M., Stanković, J. Corn-based polylactide vs PET bottles - Cradle-to-gate LCA and implications 2015 Materiale Plastice, Vol. 52, No. 4, ISSN: 0025-5289, pp. 517-521. Engleski
Wilson, R. M. S. and Gilligan,C. Strategic Marketing Management: Planning, implementation and control 2005 Elsevier, Amsterdam Engleski
Al Iannuzzi Greener Products: The Making and Marketing of Sustainable Brands 2011 CRC Press Engleski
Mladenović, V.; Kiss, F.; Nikolić, S.; Bukurov, M. Polylactic acid vs. Polyethylene Terephtalate: Which is carrying a heavier ecological rucksack. 2016 Materiale Plastice, Vol. 53, No. 3/2016, ISSN: 0025-5289, 517-521. Engleski
Nikolić, S., i dr. Ekološki marketing menadžment : savremena de(kon)strukcija 2017 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Usmeni deo ispita Ne Da 50.00
Predmetni projekat Da Da 50.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Studijski istraživački rad
Predavanja
Studijski istraživački rad