Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Industrijski eko-marketing menadžment (17.IMDR82)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
  • Industrijski marketing, preduzetništvo i inovacije
ESPB 10

Razumevanje eko-proizvoda/brenda kao modernog održivog ekološkog fenomena i imperativa odživog razvoja, zdravstvene bezbednosti, eko proizvodnje i unapređenja životne sredine. Donošenje odluka u oblasti eko-marketinga u funkciji ekološkog razvoja privrede, industrije i razvoja društva.

Sposobnost optimalnog upravljanja eko-marketingom u funkciji inženjerstva zaštite životne sredine, održivog razvoja i uspeha eko-marketinga u svim sferama.

Izazovi, strategija i novi pristupi eko-marketingu. Fitovanje između tradicionalnog i eko/zelenog marketinga. Standardi, zakoni, preporuke i uputstva. BAT (eng. Best Available Techniques) – najbolje dostupne tehnike, BEP (eng. Best Environmental Practice) – najbolja praksa po životnu sredinu. Stokholmska i Bazelska konvencija. Eko-marketing i inženjerstvo zaštite životne sredine, proizvodna eko-modifikacija, eko-pakovanje. Osnovni segmenti integralnog održivog eko-marketinga: eko-dizajn, oblik, boja, eko-pozicioniranje. Promocija ekoloških produkata i eko-marketinga. Osnovni segmenti eko-marketinga: produktivnost i product u funkciji sprečavanja kontaminacije životne sredine i eliminacija postojećih i mogućih eko oštećenja. Cena proizvoda fokusirana na ekološko pakovanje i organski proizvodnju. Finansijski benefit eko-marketinga, zajedništvo i zajednički fondovi u eko-marketingu. Eko-pravo. Prijateljski orijentisane delatnosti i eko-marketing, supstitucija hazardnih produkata eko-proizvodima. Urbani metabolizam, proizvodnost, tokovi hazardnog materijala. Bezbednost i eko-marketing.

Predavanja (komentor sa studentom bira jedan ili više modula u zavisnosti od obima modula). Konsultacije. Predavanja se izvode kombinovano. Izlaganje teorijskog dela propraćeno je odgovarajućim primerima. Pored predavanja, redovno se održavaju i konsultacije. Kroz studijski istraživački rad, student proučavajući naučne časopise i ostalu literaturu, samostalno produbljuje gradivo sa predavanja. Uz rad sa nastavnikom, student se osposobljava za samostalno pisanje naučnog rada.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Al Iannuzzi Greener Products: The Making and Marketing of Sustainable Brands 2011 CRC Press Engleski
Mladenović, V.; Kiss, F.; Nikolić, S.; Bukurov, M. Polylactic acid vs. Polyethylene Terephtalate: Which is carrying a heavier ecological rucksack. 2016 Materiale Plastice, Vol. 53, No. 3/2016, ISSN: 0025-5289, 517-521. Engleski
Nikolić, S., Kiss, F., Mladenović, V., Bukurov, M., Stanković, J. Corn-based polylactide vs PET bottles - Cradle-to-gate LCA and implications 2015 Materiale Plastice, Vol. 52, No. 4, ISSN: 0025-5289, pp. 517-521. Engleski
Wilson, R. M. S. and Gilligan,C. Strategic Marketing Management: Planning, implementation and control 2005 Elsevier, Amsterdam Engleski
Nikolić, S., i dr. Ekološki marketing menadžment : savremena de(kon)strukcija 2017 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predavanja
Predavanja
Studijski istraživački rad
Studijski istraživački rad