Univerzitet u Novom Sadu

Predmet: Eko-marketing (17.IM2819)

Matične organizacione jedinice predmeta: Katedra za proizvodne sisteme organizaciju i menadžment
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Industrijski marketing, preduzetništvo i inovacije
  • Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
ESPB 4

Cilj predmeta predstavlja ovladavanje osnovnim znanjem u području eko-marketinga, kao i podizanje nivoa stečenog marketing znanja i primene u oblasti održivog razvoja, koje omogućava studentima da samostalno izvedu marketing analize i predlože mere unapređenja poslovnih procesa, zasnovane na ekološkim principima. Cilj predmeta je da diplomirani inženjer menadžmenta ojača svoje analitičke veštine i stekne kompetencije za upravljanje marketing aktivnostima i promenama koje nameću ekološki zahtevi. Znanja stečena u okviru ovog predmeta studenti neće primenjivati samo u okviru marketing funkcije preduzeća, jer je zbog multidisciplinarnosti, primenljivost znanja višefunkcionalna.

Studenti će biti osposobljeni da razviju održive marketing strategije, programe i aktivnosti. Diplomirani inženjer menadžmenta stiče kompetencije za upravljanje promenama i novim eko-trendovima, kao i za prilagođavanje tržišnim izazovima održivosti, dizajnom eko-marketing strategija.

Osnovni koncept održivog razvoja; Principi eko-marketinga; Specifičnosti eko-marketing miksa; Uloga eko-principa u procesu razvoja proizvoda; Eko-dizajn proizvoda; Eko-cenovne i distributivne strategije; Eko-marketing komunikacije; Reaktivne i proaktivne strategije održivog marketinga; Korporativna društvena odgovornost; Greenwashing; Metrika eko-marketinga – ekološki otisak i ekološki ranac; Entropija i neuravnotežena potrošnja.

Nastava na predmetu se izvodi kroz predavanja i auditorne vežbe. Na predavanjima, studenti stiču teorijska znanja iz oblasti industrijskog eko-marketinga. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama, analiza studija slučaja i realnih primera iz prakse, Akcenat je na interaktivnom radu sa studentima i podsticanju individualnog i timskog rada. Celokupne vežbe se odvijaju uz pomoć računara.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Frank-Martin Belz, Ken Peattie Sustainability Marketing: A Global Perspective 2009 Wiley Engleski
Nikolić, S., i dr. Ekološki marketing menadžment : savremena de(kon)strukcija 2017 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Engleski
Al Iannuzzi Greener Products: The Making and Marketing of Sustainable Brands 2011 CRC Press Engleski
Diane Martin, John Schouten Sustainable Marketing 2011 Prentice Hall Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Test
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Seminarski rad
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predavanja
Auditorne vežbe