×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Еко-маркетинг (17.IM2819)

Матичне организационе јединице предмета: Катедра за производне системе организацију и менаџмент
Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област
  • Индустријски маркетинг, предузетништво и иновације
  • Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 4

Циљ предмета представља овладавање основним знањем у подручју еко-маркетинга, као и подизање нивоа стеченог маркетинг знања и примене у области одрживог развоја, које омогућава студентима да самостално изведу маркетинг анализе и предложе мере унапређења пословних процеса, засноване на еколошким принципима. Циљ предмета је да дипломирани инжењер менаџмента ојача своје аналитичке вештине и стекне компетенције за управљање маркетинг активностима и променама које намећу еколошки захтеви. Знања стечена у оквиру овог предмета студенти неће примењивати само у оквиру маркетинг функције предузећа, јер је због мултидисциплинарности, применљивост знања вишефункционална.

Студенти ће бити оспособљени да развију одрживе маркетинг стратегије, програме и активности. Дипломирани инжењер менаџмента стиче компетенције за управљање променама и новим еко-трендовима, као и за прилагођавање тржишним изазовима одрживости, дизајном еко-маркетинг стратегија.

Основни концепт одрживог развоја; Принципи еко-маркетинга; Специфичности еко-маркетинг микса; Улога еко-принципа у процесу развоја производа; Еко-дизајн производа; Еко-ценовне и дистрибутивне стратегије; Еко-маркетинг комуникације; Реактивне и проактивне стратегије одрживог маркетинга; Корпоративна друштвена одговорност; Greenwashing; Метрика еко-маркетинга – еколошки отисак и еколошки ранац; Ентропија и неуравнотежена потрошња.

Настава на предмету се изводи кроз предавања и аудиторне вежбе. На предавањима, студенти стичу теоријска знања из области индустријског еко-маркетинга. У оквиру вежби се подстиче рад у групама, анализа студија случаја и реалних примера из праксе, Акценат је на интерактивном раду са студентима и подстицању индивидуалног и тимског рада. Целокупне вежбе се одвијају уз помоћ рачунара.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Diane Martin, John Schouten Sustainable Marketing 2011 Prentice Hall Енглески
Al Iannuzzi Greener Products: The Making and Marketing of Sustainable Brands 2011 CRC Press Енглески
Frank-Martin Belz, Ken Peattie Sustainability Marketing: A Global Perspective 2009 Wiley Енглески
Николић, С., и др. Еколошки маркетинг менаџмент : савремена де(кон)струкција 2017 Факултет техничких наука, Нови Сад Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Усмени део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
50.00
Предметна активност
Семинарски рад
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Тест
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
API Image

ванр. проф. др Ђорђе Ћелић

Ванредни професор

Предавања
Аудиторне вежбе