Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Organizaciono učenje i promene (17.IM1926)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
Multidisciplinarna Ne
ESPB 4
Cilj:

Savremeni poslovni i upravljački problemi postaju sve složeniji i potrebno je kompleksno znanje kao i odgovarajuće kompetencije za njihovo rešavanje, što uslovljava potrebu uvođenja koncepta organizacionog učenja u preduzeća. Osnovni cilj predmeta predstavlja ovladavanje osnovnim znanjem o primeni koncepta organizacionih promena i organizacionog učenja i njegovom doprinosu održivom upravljanju organizacijama.

Ishod:

Na osnovu usvojenih znanja i proučenih nastavnih sadržaja, studenti će biti osposobljeni da razumeju na koji način organizacija menja, izgrađuje, dopunjuje i organizuje znanje u okviru svoje poslovne kulture. Diplomirani inženjer menadžmenta stiče kompetencije za razumevanje uloge i značaja organizacionog znanja i učenja kao kritičnog resursa za dostizanje konkurentske prednosti organizacije u novoj ekonomiji znanja.

Sadržaj:

Organizacione promene; Modeli organizacionih promena; Faktori uslovljavanja promena; Promene u znanju i ekonomski razvoj; Organizaciono učenje u funkciji stvaranja društva znanja; Definisanje organizacionog učenja; Vrste i oblici organizacionog učenja; Proces organizacionog učenja; Načini organizacionog učenja; Učeća organizacija; Organizaciona kultura, kolaborativna klima i organizaciono učenje; Promene organizacione kulture i strukture; Korporativizacija i promene; Održavanje i usmeravanje promena.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava na predmetu i vežbe su koncipirane kroz interaktivni grupni rad, auditorne vežbe i studije slučaja.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Senge, P. The Fifth Discipline : The Art and Practice of the Learning Organization 1990 Doubleday Engleski
Dierkes, M., Antal, A.B., Child, J. & Nonaka, I. (Eds.) Handbook of organizational learning and knowledge 2003 Oxford University Press, USA Engleski
Dixon, N.M. The organizational learning cycle: How we can learn collectively 2017 Routledge Engleski
Leposava Grubić-Nešić Razvoj ljudskih resursa ili spremnost za promene 2005 AB print, Novi Sad Srpski jezik
Easterby-Smith, M. & Lyles, M.A. (Eds.) Handbook of organizational learning and knowledge 2011 John Wiley & Sons Engleski
Lewis, L. Organizational change: creating change through strategic communication 2011 London: A John Wiley & Sons, Ltd., Publication Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Seminarski rad Da Da 20.00
Usmeni deo ispita Ne Da 70.00
Prisustvo na vežbama Da Da 5.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Izvođači nastave:
Auditorne vežbe
Predavanja