Univerzitet u Novom Sadu

Predmet: Razvoj kupaca (17.IM1826)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Industrijski marketing, preduzetništvo i inovacije
  • Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
ESPB 4

Razumevanje specifičnosti procesa razvoja kupaca; ovladavanje znanjima i veštinama primene marketing strategija i taktika u procesu razvoja, lansiranja visokotehnoloških proizvoda, kao i strategijama i taktikama za njihov dalji tržišni razvoj.

Sposobnost analize tržišta visokotehnoloških proizvoda, kao i planiranja i implementacije procesa razvoja kupaca i lansiranja visokotehnoloških proizvoda. Razumevanje specifičnosti upravljanja sa aspekta marketing funkcije kompanija koje su bazirane na razvoju visokotehnoloških proizovoda.

1. Uvod u proces razvoja kupaca; 2. Vizualizacija kupaca - Persone 3. ISO 13407 – SCRUM; 4. Definisanje problema kupaca; 5.Otkrivanje potreba kupaca; 6. Razvoj empatije sa korisnikom 7. Generisanje ideje za razvoj proizvoda; 8. Testiranje ideje; 9. Metode i tehnike generisanja i odabira ideja za nove proizvode; 10. Testiranje prototipa; 11. Vizualizacija ideje i priče; 12. Transformacija organizacije 13. Dizajniranje budućnosti; 14. Sisemsko razmišljanje 15. Dizajn razmišljanje.

Nastava se odvija kroz predavanja, auditorne vežbe i audio-vizuelne prezentacije primera pozitivne prakse. Provera znanja se odvija kroz testove znanja, predmetni projekat. Završni ispit je usmeni i odnosi se na teorijske oblasti koje nisu bile obuhvaćene testovima.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Michael Lewrick, Patrick Link, Larry Leifer The Design Thinking Playbook: Mindful Digital Transformation of Teams, Products, Services, Businesses and Ecosystems 2018 Wiley Engleski
Đorđe Ćelić Metode i tehnike razvoja kupaca – skripta u pripremi 2019 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Giff Constable Talking to Humans: Success starts with understanding your customers 2014 Giff Constable Engleski
Јez Humble, Joanne Molesky, Barry OReilly Lean Enterprise: How High Performance Organizations Innovate at Scale 2015 OReilly Media Srpski jezik
Jeanne Liedtka, Tim Ogilvie, Rachel Brozenske The Designing for Growth Field Book: A Step-by-Step Project Guide 2014 Columbia University Press Engleski
Thomas Lockwood Design Thinking: Integrating Innovation, Customer Experience, and Brand Value 2009 Allworth Press Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Test
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Teorijski deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predavanja
Auditorne vežbe