Предмет: Менаџмент медија (17.IM1825 )
Категорија | Стручно-апликативни |
Ужа научна област |
|
ЕСПБ | 4 |
Циљ предмета представља овладавање основним знањима у подручју делатности медијских предузећа, њиховој организацији и пословању, што ће омогућити студентима да самостално покрену медијско предузеће, као и да учествују у различитим облицима управљања медијском организацијом. Дипломирани инжењер менаџмента стећи ће компетенције за примену напредних модела организовања и управљања медијским организацијама као производно-продукционим системима и њиховим различитим интерним (запослени – руководиоци – менаџмент) и екстерним везама (аудиторијум/публика – тржиште – конкуренција).
Студенти ће бити оспособљени за ефикасно и ефективно управљање медијским предузећем у области широке медијске индустрије – телевизијске, радијске, новинске, издавачке, филмске, оглашивачке, кабловске, новинско-агенцијске, као и у различитим облицима независних продукција у наведеним областима. Такође, студенти ће стећи компетенције за обављање различитих послова и функција у широкој номенклатури медијских занимања – менаџерских, уредничких, маркетиншких, продуцентских, као и оних који спадају у домен креативних индустрија, а односе се на креирање и иновирање медијских садржаја.
Медији у контексту медијско-комуниколошких теорија и медијског окружења. Медији и основна обележја медијског процеса. Социјална димензија медија. Медијске технологије и развојни принципи медија. Појам, садржај и научни оквир менаџмента медија. Медијска организација у масовном комуницирању: типови (модели) медијских организација (предузећа). Извори финансирања медијске организације (економија медијске индустрије: улагачи, власници, менаџери); регулативни оквир оснивања и рада медијских предузећа (друштвени услови оснивања; домаћа регулатива; европске директиве и препоруке). Процес менаџмента у медијским организацијама: у електронским медијима, конематографији, информативним агенцијама, штампаним медијима, медијским конгломератима, интерент и кабловским провајдерима. Медији и тржиште. Етички и законодавни принципи медијске праксе.
Настава на предмету обухвата предавања са примерима из праксе пословања медијских предузећа. У оквиру вежби се подстиче рад у групама и изводи кроз: дискусије на одређену тему, израду и одбрану семинарских радова, према понуђеној листи релевантних тема или тема предложених од стране студената.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|---|---|---|---|
2009 | Енглески | |||
Мирко Милетић | Основе менаџмента медија | 2009 | Филозофски факултет, Нови Сад | Српски језик |
2015 | Енглески | |||
2015 | Енглески | |||
2010 | Енглески |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|---|---|---|
Предметна активност Семинарски рад |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 20.00 |
Предметна активност Усмени део испита |
Предиспитна Не |
Обавезна Да |
Број поена 70.00 |
Предметна активност Присуство на вежбама |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 5.00 |
Предметна активност Присуство на предавањима |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 5.00 |