×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Менаџмент медија (17.IM1825)

Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област
  • Инжењерство и менаџмент медија
  • Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 4

Циљ предмета представља овладавање основним знањима у подручју делатности медијских предузећа, њиховој организацији и пословању, што ће омогућити студентима да самостално покрену медијско предузеће, као и да учествују у различитим облицима управљања медијском организацијом. Дипломирани инжењер менаџмента стећи ће компетенције за примену напредних модела организовања и управљања медијским организацијама као производно-продукционим системима и њиховим различитим интерним (запослени – руководиоци – менаџмент) и екстерним везама (аудиторијум/публика – тржиште – конкуренција).

Студенти ће бити оспособљени за ефикасно и ефективно управљање медијским предузећем у области широке медијске индустрије – телевизијске, радијске, новинске, издавачке, филмске, оглашивачке, кабловске, новинско-агенцијске, као и у различитим облицима независних продукција у наведеним областима. Такође, студенти ће стећи компетенције за обављање различитих послова и функција у широкој номенклатури медијских занимања – менаџерских, уредничких, маркетиншких, продуцентских, као и оних који спадају у домен креативних индустрија, а односе се на креирање и иновирање медијских садржаја.

Медији у контексту медијско-комуниколошких теорија и медијског окружења. Медији и основна обележја медијског процеса. Социјална димензија медија. Медијске технологије и развојни принципи медија. Појам, садржај и научни оквир менаџмента медија. Медијска организација у масовном комуницирању: типови (модели) медијских организација (предузећа). Извори финансирања медијске организације (економија медијске индустрије: улагачи, власници, менаџери); регулативни оквир оснивања и рада медијских предузећа (друштвени услови оснивања; домаћа регулатива; европске директиве и препоруке). Процес менаџмента у медијским организацијама: у електронским медијима, конематографији, информативним агенцијама, штампаним медијима, медијским конгломератима, интерент и кабловским провајдерима. Медији и тржиште. Етички и законодавни принципи медијске праксе.

Настава на предмету обухвата предавања са примерима из праксе пословања медијских предузећа. У оквиру вежби се подстиче рад у групама и изводи кроз: дискусије на одређену тему, израду и одбрану семинарских радова, према понуђеној листи релевантних тема или тема предложених од стране студената.

Аутори Назив Година Издавач Језик
B. K. Chaturvedi Media Management 2009 Global Vision Publishing House Енглески
Мирко Милетић Основе менаџмента медија 2009 Филозофски факултет, Нови Сад Српски језик
C. Ann Hollifield, Jan LeBlanc Wicks, George Sylvie, Wilson Lowrey Media Management: A Casebook Approach 2015 Routledge Енглески
Dragan Nikodijević Menadžment medija masovnih komunikacija 2015 NG Studio Енглески
Albarran, A.B. Management of Electronic and Digital Media 2010 Wadsworth Cengage Learning, Boston Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Семинарски рад
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Усмени део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
70.00
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00

Предавања

Аудиторне вежбе