Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Menadžment medija (17.IM1825)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast
  • Inženjerstvo i menadžment medija
  • Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
ESPB 4

Cilj predmeta predstavlja ovladavanje osnovnim znanjima u području delatnosti medijskih preduzeća, njihovoj organizaciji i poslovanju, što će omogućiti studentima da samostalno pokrenu medijsko preduzeće, kao i da učestvuju u različitim oblicima upravljanja medijskom organizacijom. Diplomirani inženjer menadžmenta steći će kompetencije za primenu naprednih modela organizovanja i upravljanja medijskim organizacijama kao proizvodno-produkcionim sistemima i njihovim različitim internim (zaposleni – rukovodioci – menadžment) i eksternim vezama (auditorijum/publika – tržište – konkurencija).

Studenti će biti osposobljeni za efikasno i efektivno upravljanje medijskim preduzećem u oblasti široke medijske industrije – televizijske, radijske, novinske, izdavačke, filmske, oglašivačke, kablovske, novinsko-agencijske, kao i u različitim oblicima nezavisnih produkcija u navedenim oblastima. Takođe, studenti će steći kompetencije za obavljanje različitih poslova i funkcija u širokoj nomenklaturi medijskih zanimanja – menadžerskih, uredničkih, marketinških, producentskih, kao i onih koji spadaju u domen kreativnih industrija, a odnose se na kreiranje i inoviranje medijskih sadržaja.

Mediji u kontekstu medijsko-komunikoloških teorija i medijskog okruženja. Mediji i osnovna obeležja medijskog procesa. Socijalna dimenzija medija. Medijske tehnologije i razvojni principi medija. Pojam, sadržaj i naučni okvir menadžmenta medija. Medijska organizacija u masovnom komuniciranju: tipovi (modeli) medijskih organizacija (preduzeća). Izvori finansiranja medijske organizacije (ekonomija medijske industrije: ulagači, vlasnici, menadžeri); regulativni okvir osnivanja i rada medijskih preduzeća (društveni uslovi osnivanja; domaća regulativa; evropske direktive i preporuke). Proces menadžmenta u medijskim organizacijama: u elektronskim medijima, konematografiji, informativnim agencijama, štampanim medijima, medijskim konglomeratima, interent i kablovskim provajderima. Mediji i tržište. Etički i zakonodavni principi medijske prakse.

Nastava na predmetu obuhvata predavanja sa primerima iz prakse poslovanja medijskih preduzeća. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama i izvodi kroz: diskusije na određenu temu, izradu i odbranu seminarskih radova, prema ponuđenoj listi relevantnih tema ili tema predloženih od strane studenata.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Mirko Miletić Osnove menadžmenta medija 2009 Filozofski fakultet, Novi Sad Srpski jezik
Dragan Nikodijević Menadžment medija masovnih komunikacija 2015 NG Studio Engleski
C. Ann Hollifield, Jan LeBlanc Wicks, George Sylvie, Wilson Lowrey Media Management: A Casebook Approach 2015 Routledge Engleski
Albarran, A.B. Management of Electronic and Digital Media 2010 Wadsworth Cengage Learning, Boston Engleski
B. K. Chaturvedi Media Management 2009 Global Vision Publishing House Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
70.00
Predmetna aktivnost
Seminarski rad
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predavanja
Auditorne vežbe