Predmet: Menadžment medija (17.IM1825 )
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast |
|
ESPB | 4 |
Cilj predmeta predstavlja ovladavanje osnovnim znanjima u području delatnosti medijskih preduzeća, njihovoj organizaciji i poslovanju, što će omogućiti studentima da samostalno pokrenu medijsko preduzeće, kao i da učestvuju u različitim oblicima upravljanja medijskom organizacijom. Diplomirani inženjer menadžmenta steći će kompetencije za primenu naprednih modela organizovanja i upravljanja medijskim organizacijama kao proizvodno-produkcionim sistemima i njihovim različitim internim (zaposleni – rukovodioci – menadžment) i eksternim vezama (auditorijum/publika – tržište – konkurencija).
Studenti će biti osposobljeni za efikasno i efektivno upravljanje medijskim preduzećem u oblasti široke medijske industrije – televizijske, radijske, novinske, izdavačke, filmske, oglašivačke, kablovske, novinsko-agencijske, kao i u različitim oblicima nezavisnih produkcija u navedenim oblastima. Takođe, studenti će steći kompetencije za obavljanje različitih poslova i funkcija u širokoj nomenklaturi medijskih zanimanja – menadžerskih, uredničkih, marketinških, producentskih, kao i onih koji spadaju u domen kreativnih industrija, a odnose se na kreiranje i inoviranje medijskih sadržaja.
Mediji u kontekstu medijsko-komunikoloških teorija i medijskog okruženja. Mediji i osnovna obeležja medijskog procesa. Socijalna dimenzija medija. Medijske tehnologije i razvojni principi medija. Pojam, sadržaj i naučni okvir menadžmenta medija. Medijska organizacija u masovnom komuniciranju: tipovi (modeli) medijskih organizacija (preduzeća). Izvori finansiranja medijske organizacije (ekonomija medijske industrije: ulagači, vlasnici, menadžeri); regulativni okvir osnivanja i rada medijskih preduzeća (društveni uslovi osnivanja; domaća regulativa; evropske direktive i preporuke). Proces menadžmenta u medijskim organizacijama: u elektronskim medijima, konematografiji, informativnim agencijama, štampanim medijima, medijskim konglomeratima, interent i kablovskim provajderima. Mediji i tržište. Etički i zakonodavni principi medijske prakse.
Nastava na predmetu obuhvata predavanja sa primerima iz prakse poslovanja medijskih preduzeća. U okviru vežbi se podstiče rad u grupama i izvodi kroz: diskusije na određenu temu, izradu i odbranu seminarskih radova, prema ponuđenoj listi relevantnih tema ili tema predloženih od strane studenata.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2015 | Engleski | |||
Mirko Miletić | Osnove menadžmenta medija | 2009 | Filozofski fakultet, Novi Sad | Srpski jezik |
2015 | Engleski | |||
2010 | Engleski | |||
2009 | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 70.00 |
Predmetna aktivnost Seminarski rad |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 20.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |