Predmet: Preduzetničke strategije (17.IM1227 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 4 |
Cilj:
Cilj predmeta Preduzetničke strategije jeste (1) razvoj i jačanje preduzetničke orijentacije u razmišljanju studenata, (2) integracija preduzetničke orijentacije i strateškog donošenja odluka u razvoju preduzetničkog poduhvata, (3) razumevanje faza životnog ciklusa preduzetničkog poduhvata i (4) različitih strategija i pristupa u koji se primenjuju pri pokretanju, rastu i razvoju preduzetničkog poduhvata. Cilj predmeta je da se integrišu komponente preduzetničkog i strateškog razmišljanja neophodna inženjerima koji pokreću sopstveni preduzetnički poduhvat ili su deo preduzetničkog tima u ranoj fazi razvoja. Ovaj predmet je fokusiran na rast postojećeg preduzetničkog poduhvata.
Ishod:
Studenti koji odslušaju predmet, izvrše predispitne obaveze i polože ispit stiču kompetencije da: (1) prepoznaju fazu u kojoj se preduzetnički poduhvat nalazi; (2) analiziraju unutrašnje i spoljašnje činioce koji utiču na rast i razvoj preduzetničkog poduhvata u određenoj fazi; (3) predlažu i porede različite strategije razvoja proizvoda, nastupa na tržištu, prikupljanja finansija zavisno od veličine organizacije i faze životnog ciklusa sa pozicije preduzetnika ili inženjera koji je deo preduzetničkog tima zadužen za razvoj proizvoda ili integraciju.
Sadržaj:
Strateški i tržišni način poslovanja mikro, malih i srednjih preduzeća. Preduzetnička orijentacija i strategije preduzeća. Razvoj preduzetništva kroz strategijski plan razvoja preduzeća. Životni ciklus preduzetničkog poduhvata. Preduzetnički poduhvat i okruženje. Ciljevi i resursi. Uloga preduzetnika u kreiranju preduzetničkog tima. Strategije ulaska na tržište. Osvajanje novih tržišta. Prilagođavanje proizvoda. Strategije preduzetničkog poduhvata: kupci/klijenti, tehnologija, konkurencija i identitet organizacije. Strategije zaštite intelektualne svojine. Strategije napuštanja tržišta.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. Predavanja kombinuju teoriju i praktične primere koji su baza za diskusiju. Predavanja delom realizuju gostujući predavači – najčešće preduzetnici koji su razvili sopstveni biznis. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno i biće baziran na analizi studija slučaja i oblikovanja strategija za konkretne probleme.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2016 | Engleski | |||
Borocki, J., Vekić, A. | Preduzetničke strategije - elektronska skripta | 2020 | Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu | Srpski jezik |
2006 | Engleski | |||
Bouman, K. | Strategija u praksi | 2003 | Prometej, Novi Sad | Engleski |
2014 | Srpski jezik |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Seminarski rad | Da | Da | 20.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | Ne | Da | 70.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Izvođači nastave:
prof. dr Borocki Jelena
Redovni profesor
Predavanja
Asistent sa doktoratom Vekić Aleksandar
Asistent sa doktoratom