×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Предузетничке стратегије (17.IM1227)

Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област
  • Индустријски маркетинг, предузетништво и иновације
  • Производни и услужни системи, организација и менаџмент
ЕСПБ 4

Циљ предмета Предузетничке стратегије јесте (1) развој и јачање предузетничке оријентације у размишљању студената, (2) интеграција предузетничке оријентације и стратешког доношења одлука у развоју предузетничког подухвата, (3) разумевање фаза животног циклуса предузетничког подухвата и (4) различитих стратегија и приступа у који се примењују при покретању, расту и развоју предузетничког подухвата. Циљ предмета је да се интегришу компоненте предузетничког и стратешког размишљања неопходна инжењерима који покрећу сопствени предузетнички подухват или су део предузетничког тима у раној фази развоја. Овај предмет је фокусиран на раст постојећег предузетничког подухвата.

Студенти који одслушају предмет, изврше предиспитне обавезе и положе испит стичу компетенције да: (1) препознају фазу у којој се предузетнички подухват налази; (2) анализирају унутрашње и спољашње чиниоце који утичу на раст и развој предузетничког подухвата у одређеној фази; (3) предлажу и пореде различите стратегије развоја производа, наступа на тржишту, прикупљања финансија зависно од величине организације и фазе животног циклуса са позиције предузетника или инжењера који је део предузетничког тима задужен за развој производа или интеграцију.

Стратешки и тржишни начин пословања микро, малих и средњих предузећа. Предузетничка оријентација и стратегије предузећа. Развој предузетништва кроз стратегијски план развоја предузећа. Животни циклус предузетничког подухвата. Предузетнички подухват и окружење. Циљеви и ресурси. Улога предузетника у креирању предузетничког тима. Стратегије уласка на тржиште. Освајање нових тржишта. Прилагођавање производа. Стратегије предузетничког подухвата: купци/клијенти, технологија, конкуренција и идентитет организације. Стратегије заштите интелектуалне својине. Стратегије напуштања тржишта.

Настава на предмету се одвија кроз предавања и вежбе. Предавања комбинују теорију и практичне примере који су база за дискусију. Предавања делом реализују гостујући предавачи – најчешће предузетници који су развили сопствени бизнис. У оквиру вежби, рад ће се одвијати у групама и самостално и биће базиран на анализи студија случаја и обликовања стратегија за конкретне проблеме.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Dess, G., Lumpkin, G. Strategic Management : Text and Cases 2006 McGraw-Hill, New York Енглески
Бороцки, Ј., Векић, А. Предузетничке стратегије - електронска скрипта 2020 Факултет техничких наука у Новом Саду Српски језик
Ris, E. Lean startup : kako današnji preduzetnici koriste neprestanu inovativnost za stvaranje u potpunosti uspešnih poslova 2014 Mate, Beograd Српски језик
Боуман, К. Стратегија у пракси 2003 Прометеј, Нови Сад Енглески
Joshua Gans, Scott Stern, and Jane Wu The Foundations of Entrepreneurial Strategy 2016 Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Семинарски рад
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
70.00

проф. др Јелена Бороцки

Редовни професор

Предавања

Аудиторне вежбе