Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Upravljanje poslovnim mrežama (17.IM1126)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
ESPB 4

Cilj predmeta je da studenti budu upoznati sa ključnim konceptima, tehnologijama i perspektivama koje karakterišu savremeno poslovno okruženja, integracijom proizvodnih i uslužnih procesa kroz umrežavanje preduzeća i funkcionisanjem poslovnih mreža. Student stiče neophodne kompetencije za projektovanje savremenog poslovnog okruženja u kojem se inovacioni, razvojni, proizvodni ili uslužni ciklusi efektivno i efikasno realizuju u većem broju međusobno umreženih preduzeća i organizacija.

Nakon odslušanog predmeta studenti će steći znanja da prepoznaju, analiziraju i kreiraju različite vrste poslovnih mreža, kao što su: poslovna udruženja, mreže vrednosti, inovacione laboratorije, industrijski klasteri, konzorcijumi itd. Kroz upoznavanje sa tendencijama razvoja i obuku za primenu savremenih alata i tehnologija, studenti će biti osposobljeni da učestvuju u procesima primene agilnih metodologija, projektnog prilaza, uspostavljanja sistema proizvodnje ili usluga, uspostavjanja lanaca nabavki i distribucionih kanala u okvirima poslovnih mreža.

Pojam i značaj poslovnih mreža; Osnovna podela i način rada; Poslovne mreže kao poslovna udruženja; Poslovne mreže kao asocijacije preduzeća; Mreže znanja; Mreže vrednosti; Umrežavanje preduzeća; Upravljanje lancima nabavke; Upravljanje distribucionim kanalima; Upravljanje kooperacijama i mrežama; Modeli poslovnog umrežavanja; Poslovne mreže kao projektne organizacije;Upravljanje internacionalnim mrežama; Agilna proizvodnja i poslovne mreže; Inovacione laboratorije; Strateški aspekti poslovnih mreža.

Metod izvođenja nastave baziran je na multimedijalnim predavanjima i računarskim vežbama. Na predavanjima se objašnjavaju osnovni modeli i teorijski prilazi, a na konkretnim primerima pokazuje se primena stečenih znanja. Na računarskim vežbama se nastava obavlja u interaktivnoj formi kroz korišćenje alata za modelovanje. Metod izvođenja nastave podrazumeva da se najmanje polovina vremena posveti aktivnom učešću studenata.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Alllee, V., Schwabe O. Value Networks and True Nature of Collaboration 2015 Meghan Kiffer Press Engleski
Thilenius, F., Pahlberg, C., Havila, V. Extending the Business Network Approach - New Territories, New Technologies, New Terms 2016 Macmillan Publishers Ltd. London Engleski
Morača, S. Poslovne mreže – materijal u elektronskom formatu 2018 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Fischer,T. Gebauer, H. and Fleisch, E. Service Business Development - Strategies for Value Creation in Manufacturing Firms 2012 Cambridge University Press Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
10.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Kolokvijum
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predavanja
Računarske vežbe