Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Modeli ponašanja industrijskih kupaca (17.IM1055)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Proizvodni i uslužni sistemi, organizacija i menadžment
ESPB 4

Cilj predmeta jeste ovladavanje osnovnim znanjima izteorije i prakse ponašanja kupaca i potrošača. U okviru ovog predmeta dipomirani inženjer menadžmenta steći će kompetencije neophodne za donošenje poslovnih odluka, razumevajući ulogu kupaca i potrošača kao ključnih donosioca odluka i učesnika na tržištu.

Studenti će biti osposobljeni da identifikuju, analiziraju i procenjuju različite uloge i modele ponašanja kupaca i potrošača na tržištu, razumeju unutrašnje i spoljašnje uticaje na ponašanje kupaca/potrošača i uticaje tehnoloških i društvenih trendova na putu donošenja odluka kupaca o proizvodu/brendu u cilju kreiranja efektivnih marketing strategija.

Uvod u ponašanje potrošača i kupaca; Specifičnosti poslovnog i potrošačkog tržišta; Sistem vrednosti kupaca i potrošača; Motivacija i emocije kao pokretači ponašanja potrošača; Značaj percepcije kupaca i potrošačau procesu donošenja odluka; Ličnost kupca, životni stil i self-koncept; Onlajn ponašanje potrošača i kupaca; Uticaj referentnih grupa i potrošačke kulture na ponašanje kupaca; Modeli ponašanja potrošača i poslovnih kupaca; Poslovno pregovaranje i donošenje odluka; Upravljanje korisničkim iskustvom; Ponašanje potrošača i kupacau kriznim vremenima

Nastava na predmetu obuhvata predavanja i auditorne vežbe. U okviru predavanja, studenti stiču teorijska znanja iz oblasti ponašanja industrijskih kupaca. Na auditornim vežbama se podstiče rad u grupama i rešavanje praktičnih primera kroz analizu i diskusiju realnih marketinških izazova u različitim industrijama, pri čemu se poseban akcenat stavlja na interaktivan rad sa studentima i podsticanje kreativnih i izvodljivih rešenja.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Barry Ј. Babin Ponašanje potrošača (Consumer behavior) 2012 Data status, Beograd Srpski jezik
Jelena Spajić Modeli ponašanja industrijskih kupaca - e- skripta 2019 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Schiffman, Leon G., Wisenblit, Joseph Consumer behavior, 12th ed. 2019 Pearson, NY Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Test
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
40.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predavanja
Auditorne vežbe