Predmet: Animacija u inženjerstvu i kreativne industrije (17.IAI007 )
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Animacija u inženjerstvu (Godina: 2, Semestar: Zimski) |
Kategorija | Akademsko-opšteobrazovni |
Uža naučna oblast |
|
ESPB | 3 |
Sticanje osnovnih znanja o procesu razvoja kreativne industrije iz socioekonomske perspektive, kao i sociološko razumevanje umetnosti i kulture. Osnovni cilj predmeta je da se studentima omogući razumevanje složenog odnosa između društva i popularnih umetnosti kroz procese komercijalizacije, masifikacije i globalizacije.
Sticanje znanja i sposobnosti da se 1) analilziraju i kritički promišljaju složeni društveni procesi na makro i mikro planu, 2) osopsobljavanje inženjera da shvate društveni značaj, ulogu, funkcije i karakteristike kulture i umetnosti u modernom društvu kako bu se uspešnije bavili animacijom, 3) razumevanje funkcionisanja kreativnih organizacija i umetničkih svetova, kao i procesa produkcije, distribucije i promocije dostignuća.
1) Pojam kulture i umetnosti, 2) Tipologija umetnosti (visoke, popularne, folk umetnosti), 3) Teorije odraza/teorije oblikovanja, 4) Industrija kulture/kreativne industrije, 5) Masovni medji i medijska pismenost, 6) Popularne umetnosti i tržište, 7) Postmodernizam i popularna kultura, 8) Tehničko-tehnološki aspekti razvoja kreativnih industrija, 9) Umetnost, dizajn i mediji, 10) Umetnički svetovi i podela rada u umetnosti, 11) Nastanak masovnih tržišta, 12) Društvo masovne potrošnje, 13) Emocionalna potrošnja, 14) Distribucija umetnosti, 15) Produkcija kulture ( kontrola pristupa, sistemi nagrađivanja, strukture tržišta, karijera umetnika), 16) Sistemi industrije kulture - input/output strategije, 17) Intelektualna svojina, 18) Globalizacija medija, umetnosti i kulture, 19) Vrste umetnika, 20) Umetničke karijere i tržišta rada, 21) Umetnici, društvena kontrola i cenzura, 22) Identitet, 23) Analiza koncepta kreativnog identiteta, 24) Pojam publike i načini recepcije umetničkog dela, 25) Konzumiranje umetnosti i društvena klasa, 26) Senzacionalizam u umetnosti, 27) Društvo spektakla, 28) Sociokulturni aspekti filmske umetnosti, 29) Animacija i industrija zabave, 30) Dizni i kreiranje socijalnog identiteta, 31) Dizneizacija društva.
Nastava se izvodi u obliku predavanja i učešća studenata u raspravi o izloženim problemima, kao i izrade seminarskih radova i diskusije studenata o problemima koji su analizirani u seminarskom radu. Nastava će obuhvatati i kreativne radionice u cilju praktične realizacije usvojenog znanja.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Hartli, DŽ. | Kreativne industrije | 2007 | Beograd: Clio | Srpski jezik |
2014 | Engleski | |||
2017 | Engleski | |||
2011 | Engleski | |||
Viktorija Aleksander | Sociologija umetnosti | 2007 | Clio | Srpski jezik |
Teri Iglton | Kultura | 2017 | Clio | Srpski jezik |
Kenet Tompson | Moralna panika | 2003 | Clio | Srpski jezik |
Jovičić, S., Mikić, H. | Kreativne industrije u Srbiji | 2006 | Beograd, BRITISH COUNCIL | Srpski jezik |
Grupa autora | 2003 | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Test |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 45.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 50.00 |