Univerzitet u Novom Sadu

Predmet: Animacija u inženjerstvu i kreativne industrije (17.IAI007)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Akademsko-opšteobrazovni
Uža naučna oblast
  • Animacija i vizuelni efekti
  • Inženjerstvo i menadžment medija
  • Animacija i vizuelni efekti
ESPB 3

Sticanje osnovnih znanja o procesu razvoja kreativne industrije iz socioekonomske perspektive, kao i sociološko razumevanje umetnosti i kulture. Osnovni cilj predmeta je da se studentima omogući razumevanje složenog odnosa između društva i popularnih umetnosti kroz procese komercijalizacije, masifikacije i globalizacije.

Sticanje znanja i sposobnosti da se 1) analilziraju i kritički promišljaju složeni društveni procesi na makro i mikro planu, 2) osopsobljavanje inženjera da shvate društveni značaj, ulogu, funkcije i karakteristike kulture i umetnosti u modernom društvu kako bu se uspešnije bavili animacijom, 3) razumevanje funkcionisanja kreativnih organizacija i umetničkih svetova, kao i procesa produkcije, distribucije i promocije dostignuća.

1) Pojam kulture i umetnosti, 2) Tipologija umetnosti (visoke, popularne, folk umetnosti), 3) Teorije odraza/teorije oblikovanja, 4) Industrija kulture/kreativne industrije, 5) Masovni medji i medijska pismenost, 6) Popularne umetnosti i tržište, 7) Postmodernizam i popularna kultura, 8) Tehničko-tehnološki aspekti razvoja kreativnih industrija, 9) Umetnost, dizajn i mediji, 10) Umetnički svetovi i podela rada u umetnosti, 11) Nastanak masovnih tržišta, 12) Društvo masovne potrošnje, 13) Emocionalna potrošnja, 14) Distribucija umetnosti, 15) Produkcija kulture ( kontrola pristupa, sistemi nagrađivanja, strukture tržišta, karijera umetnika), 16) Sistemi industrije kulture - input/output strategije, 17) Intelektualna svojina, 18) Globalizacija medija, umetnosti i kulture, 19) Vrste umetnika, 20) Umetničke karijere i tržišta rada, 21) Umetnici, društvena kontrola i cenzura, 22) Identitet, 23) Analiza koncepta kreativnog identiteta, 24) Pojam publike i načini recepcije umetničkog dela, 25) Konzumiranje umetnosti i društvena klasa, 26) Senzacionalizam u umetnosti, 27) Društvo spektakla, 28) Sociokulturni aspekti filmske umetnosti, 29) Animacija i industrija zabave, 30) Dizni i kreiranje socijalnog identiteta, 31) Dizneizacija društva.

Nastava se izvodi u obliku predavanja i učešća studenata u raspravi o izloženim problemima, kao i izrade seminarskih radova i diskusije studenata o problemima koji su analizirani u seminarskom radu. Nastava će obuhvatati i kreativne radionice u cilju praktične realizacije usvojenog znanja.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Stanley Baran Introduction to Mass Communication 2014 McGraw-Hill Engleski
Viktorija Aleksander Sociologija umetnosti 2007 Clio Srpski jezik
Jovičić, S., Mikić, H. Kreativne industrije u Srbiji 2006 Beograd, BRITISH COUNCIL Srpski jezik
Grupa autora European Parliament Resolution on Cultural Industries 2003 European Parliament Engleski
Arnold Hauser The Sociology of Art 2011 Routledge Engleski
Hartli, DŽ. Kreativne industrije 2007 Beograd: Clio Srpski jezik
Teri Iglton Kultura 2017 Clio Srpski jezik
Kenet Tompson Moralna panika 2003 Clio Srpski jezik
Jane Batkin Identity in Animation: A Journey into Self, Difference, Culture and Body 2017 Routledge Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predmetna aktivnost
Test
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
45.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predavanja