Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Dizajn zvuka za računarske igre (17.IA027)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Teorijsko-metodološki
Uža naučna oblast Računarska grafika
ESPB 4

Sticanje osnovnih znanja koja se tiču procesa dizajna zvuka za računarske igre. Osnovni cilj predmeta jeste osposobljavanje studenata da samostalno kreiraju i implementiraju zvučni sadržaj u računarske igre. Akcenat je na korišćenju programa za montažu zvuka (Audio sekvencer), zvučnih bibliotek i programa za kreiranje računarskih igara Unreal.

Sticanje znanja i sposobnosti da se 1) kreiraju zvučni efekti spremni da se implementiraju u računarsku igru; (2) kreiraju različiti stilovi zvučnih efekata, u zavisnosti od žanra računarske igre; (3) primene i usvoje različita praktična i teorijska znanja u ovoj oblasti kako bi razvili kritičko razumevanje interaktivnog zvuka. Studenti će steći sposobnost da samostalno kreiraju i implementiraju zvuk za viračunarske igre, koristeći arhivske zvučne efekte (biblioteka zvuka).

Osnove dizajna zvuka za računarske igre•Kreiranje i implementacija zvučne atmosfere za računarske igre •Kreiranje i implementacija zvučnih efekata koračanja karaktera za računarske igre•Implementacija muzike u računarske igre •Zvučne zone u računarskim igrama•Primena stečenih znanja iz oblasti kreiranja i implementacije zvuka za računarske igre (rad na studentskim projektima).

Predavanja i vežbe u računarskoj laboratoriji. Konsultacije. Računarske vežbe su bazirane na savladavanju kompjuterskih programa za kreiranje i implementaciju zvučnih efekata i muzike za računarske igre, korišćenjem programa: Unreal. Predispitne obaveze - Studenti su dužni da polože kolokvijum i urade jedan projekat ozvučavanja računarske igre, čime stiču pravo da polažu ispit. Ispit – Provera teorijskog znanja putem testa.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Viers, Ric The sound effects bible 2008 Michael Wiese Productions Engleski
Maravić, Manojlo Totalna istorija video-igara 2016 Clio Srpski jezik
Collins, Karen Game sound : an introduction to the history, theory, and practice of video game music and sound design 2008 Massachusetts Institute of Technology Engleski
Stevens, Richard and Raybould , Dave Game Audio Implementation A Practical Guide Using the Unreal Engine 2016 Focal Press Engleski
England, Elaine and Finney, Andy Interactive Media - What’s that? Who’s involved? 2011 ATSF White Paper - Interactive Media UK Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Projektni zadatak
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
60.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Teorijski deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predavanja
DON - drugi oblici nastave