Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Odabrana poglavlja iz kompjuterskih igara (17.FDS220)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Akademsko-opšteobrazovni
Uža naučna oblast Grafičko inženjerstvo
ESPB 10

Cilj predmeta jeste istraživanje aktuelnih stanja u oblasti idustrije kompjuterskih igara i tehnologija razvoja igara (AI, VR, AR), anticipiranje budućih trendova u oblasti i istraživanje uticaja kompjuterskih igara na edukaciju (gejmifikacija) i savremeni život uopšte.

Studenti će steći kompentencije za kritičku analizu kompjuterskih igara i tehnologija koje se koriste u razvoju igara, kao i implementaciju stečenih znanja za kreiranje kompleksne interaktivne aplikacije sa elementima gejmifikacije.

Teorije igara. Ludologija. Augmentovana realnost i virutelna realnost u kompjuterskim igrama (hardver, softver, primena, koncepti). Karakteristike kompleksnih igara (multiplayer, crossplatform). Upotreba veštačke inteligencije (AI) u kompjuterskim igrama. Napredne tehnike 3D modelovanja, animiranja i renderovanja. Gejmifikacija učenja.

Nastava se izvodi kroz mentorski rad, studijski istraživački rad i konsultacije. Studijski istraživački rad obuhvata detaljan pregled aktuelne naučne literature u oblasti kompjuterskih igara i pisanje rada iz oblasti predmeta. Mentorski rad i konsultacije podrazumevaju vođeno osposobljavanje studenta za postavku i izvedbu istraživanja i predstavljanja rezultata u formi rada, praćenje progresa istraživanja, kao i konstruktivnu analizu studentskog rada.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Macklin, C., Sharp, J. Games, design and play : a detailed approach to iterative game design 2016 Addison-Wesley, Boston Srpski jezik
Rogers, S. Level Up! 2014 Wiley, Chichester Engleski
Watt, A. 3D Computer Graphics 2000 Addison-Wesley, New York Engleski
Thorn, A. Naučite Unity 5.X 2017 Kompjuter biblioteka, Beograd Srpski jezik
Hansen, D. Game On! : Video Game History from Pong and Pac-Man to Mario, Minecraft, and More 2016 Feiwel & Friends Engleski
Šiđanin, P., Lazić, M. Virtuelna i proširena realnost: koncepti, tehnike i primene 2018 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Watt, A., Policarpo, F. 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology 2001 Addison-Wesley, New York Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Predmetni(projektni)zadatak
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predavanja
Predavanja