Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Odabrana poglavlja iz kompjuterskih igara (17.FDS220)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Akademsko-opšteobrazovni
Uža naučna oblast Grafičko inženjerstvo
Multidisciplinarna Da
ESPB 10
Cilj:

Cilj predmeta jeste istraživanje aktuelnih stanja u oblasti idustrije kompjuterskih igara i tehnologija razvoja igara (AI, VR, AR), anticipiranje budućih trendova u oblasti i istraživanje uticaja kompjuterskih igara na edukaciju (gejmifikacija) i savremeni život uopšte.

Ishod:

Studenti će steći kompentencije za kritičku analizu kompjuterskih igara i tehnologija koje se koriste u razvoju igara, kao i implementaciju stečenih znanja za kreiranje kompleksne interaktivne aplikacije sa elementima gejmifikacije.

Sadržaj:

Teorije igara. Ludologija. Augmentovana realnost i virutelna realnost u kompjuterskim igrama (hardver, softver, primena, koncepti). Karakteristike kompleksnih igara (multiplayer, crossplatform). Upotreba veštačke inteligencije (AI) u kompjuterskim igrama. Napredne tehnike 3D modelovanja, animiranja i renderovanja. Gejmifikacija učenja.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava se izvodi kroz mentorski rad, studijski istraživački rad i konsultacije. Studijski istraživački rad obuhvata detaljan pregled aktuelne naučne literature u oblasti kompjuterskih igara i pisanje rada iz oblasti predmeta. Mentorski rad i konsultacije podrazumevaju vođeno osposobljavanje studenta za postavku i izvedbu istraživanja i predstavljanja rezultata u formi rada, praćenje progresa istraživanja, kao i konstruktivnu analizu studentskog rada.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Watt, A. 3D Computer Graphics 2000 Addison-Wesley, New York Engleski
Rogers, S. Level Up! 2014 Wiley, Chichester Engleski
Šiđanin, P., Lazić, M. Virtuelna i proširena realnost: koncepti, tehnike i primene 2018 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Hansen, D. Game On! : Video Game History from Pong and Pac-Man to Mario, Minecraft, and More 2016 Feiwel & Friends Engleski
Macklin, C., Sharp, J. Games, design and play : a detailed approach to iterative game design 2016 Addison-Wesley, Boston Srpski jezik
Watt, A., Policarpo, F. 3D Games : Real-time Rendering and Software Technology 2001 Addison-Wesley, New York Engleski
Thorn, A. Naučite Unity 5.X 2017 Kompjuter biblioteka, Beograd Srpski jezik
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetni(projektni)zadatak Da Da 50.00
Usmeni deo ispita Ne Da 50.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Predavanja