×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Дизајн програмских апликација (17.F521I3)

Основне информације:
 
Категорија Научно-стручни
Ужа научна област Графичко инжењерство
ЕСПБ 5

Циљ предмета Дизајн програмских апликација је упознавање студената са основама визуелног дизајна који има сврху да употпуни корисничко искуство. Студент ће се упознати са целокупним процесом дизајна корисничког окружења унутар апликације који обухвата четири фазе. У оквиру прве фазе студенти ће се упознати са основама перцепције и когниције које помажу да се дефинише ефектна апликација. Кроз другу фазу студенти ће савладати основе визуелног дизајна и типографије за online и мобилно окружење које ће послужити као база за трећу фазу у којој студенти уче како да обликују корисничко окружење апликације. У оквиру четврте фазе студенти ће научити како да врше контролисане експерименте на online платформама и анализирају њихове резултате.

Након испуњених предиспитни и испитних обавеза студенти ће бити способни да: владају основним методама обликовања корисничког окружења; обликују окружење које је сконцентрисано на потребе корисника; користе принципе визуелног дизајна и типографије за ефектну поставку корисничког окружења на online и мобилним платформама.

У оквиру теоријског дела предмета Дизајн програмских апликација обухватају се следеће тематске целине: увод у дизајн корисничког окружења апликација, принципи перцепције и когниције, принципи дизајна, визуелни елементи дизајна корисничког окружења, интеракција између корисника и окружења, корисничко искуство, стратешко планирање и архитектура информација, процес обликовања апликације кроз дизајн скица и конструкционих мрежа, процес дизајна, психологија боје и типографија на online и мобиним платформама, дизајн прототипа апликације, процес итерације дизајнерског решења.

Настава се изводи интерактивно у виду предавања и рачунарских вежби и обухвата предавања, рачунарске вежбе и консултације. На предавањима се излаже теоретски део градива пропраћен примерима ради лакшег разумевања предметне материје. Рачунарске вежбе су организоване на начин да допуне вештине неопходне за дизајн корисничког искуства.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Soegaard, Mads, and Rikke Friis Dam The encyclopedia of human-computer interaction 2013 Interaction Design Foundation Енглески
Lupton, Ellen Thinking with type: A critical guide for designers, writers, editors, & studentс 2014 Chronicle Bookс Енглески
Cooper, Alan About face: the essentials of interaction design 2014 John Wiley & Sons Енглески
C, Erik Stop Stealing Sheep & find out how type works 2014 Pearson Education Енглески
Здравковић, С. Перцепција 2008 Градска народна библиотека "Жарко Зрењанин", Зрењанин Српски језик
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Усмени део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Присуство на рачунарским вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Одбрањене рачунарске вежбе
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
30.00
Предметна активност
Предметни пројекат
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00

Предавања

Предавања

API Image

ванр. проф. др Јелена Владушић

Ванредни професор из поља уметности

Предавања

Рачунарске вежбе

Рачунарске вежбе