Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Dizajn programskih aplikacija (17.F521I3)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast Grafičko inženjerstvo
ESPB 5

Cilj predmeta Dizajn programskih aplikacija je upoznavanje studenata sa osnovama vizuelnog dizajna koji ima svrhu da upotpuni korisničko iskustvo. Student će se upoznati sa celokupnim procesom dizajna korisničkog okruženja unutar aplikacije koji obuhvata četiri faze. U okviru prve faze studenti će se upoznati sa osnovama percepcije i kognicije koje pomažu da se definiše efektna aplikacija. Kroz drugu fazu studenti će savladati osnove vizuelnog dizajna i tipografije za online i mobilno okruženje koje će poslužiti kao baza za treću fazu u kojoj studenti uče kako da oblikuju korisničko okruženje aplikacije. U okviru četvrte faze studenti će naučiti kako da vrše kontrolisane eksperimente na online platformama i analiziraju njihove rezultate.

Nakon ispunjenih predispitni i ispitnih obaveza studenti će biti sposobni da: vladaju osnovnim metodama oblikovanja korisničkog okruženja; oblikuju okruženje koje je skoncentrisano na potrebe korisnika; koriste principe vizuelnog dizajna i tipografije za efektnu postavku korisničkog okruženja na online i mobilnim platformama.

U okviru teorijskog dela predmeta Dizajn programskih aplikacija obuhvataju se sledeće tematske celine: uvod u dizajn korisničkog okruženja aplikacija, principi percepcije i kognicije, principi dizajna, vizuelni elementi dizajna korisničkog okruženja, interakcija između korisnika i okruženja, korisničko iskustvo, strateško planiranje i arhitektura informacija, proces oblikovanja aplikacije kroz dizajn skica i konstrukcionih mreža, proces dizajna, psihologija boje i tipografija na online i mobinim platformama, dizajn prototipa aplikacije, proces iteracije dizajnerskog rešenja.

Nastava se izvodi interaktivno u vidu predavanja i računarskih vežbi i obuhvata predavanja, računarske vežbe i konsultacije. Na predavanjima se izlaže teoretski deo gradiva propraćen primerima radi lakšeg razumevanja predmetne materije. Računarske vežbe su organizovane na način da dopune veštine neophodne za dizajn korisničkog iskustva.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Soegaard, Mads, and Rikke Friis Dam The encyclopedia of human-computer interaction 2013 Interaction Design Foundation Engleski
C, Erik Stop Stealing Sheep & find out how type works 2014 Pearson Education Engleski
Cooper, Alan About face: the essentials of interaction design 2014 John Wiley & Sons Engleski
Lupton, Ellen Thinking with type: A critical guide for designers, writers, editors, & students 2014 Chronicle Books Engleski
Zdravković, S. Percepcija 2008 Gradska narodna biblioteka "Žarko Zrenjanin", Zrenjanin Srpski jezik
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na računarskim vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Odbranjene računarske vežbe
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predavanja
Predavanja
API Image

vanr. prof. dr Vladušić Jelena

Vanredni profesor iz polja umetnosti

Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe