Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Dizajn korisničkog iskustva (17.F512I2)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Teorijsko-metodološki
Uža naučna oblast Grafički dizajn
Multidisciplinarna Ne
ESPB 5
Cilj:

Cilj predmeta Dizajn korisničkog iskustva je upoznavanje studenata sa organizacijom i strukturom oblikovanja korisničkog iskustva. Student će se upoznati sa celokupnim procesom oblikovanja korisničkog iskustva kroz definisanje osnovnog koncepta primene digitalnog proizvoda, koji obuhvata tri faze: istraživanje, dizajn i testiranje. U okviru faze istraživanja studenti će naučiti da definišu potrebe korisnika, profile korisnika i njihove zahteve, i kako da koncipiraju radni nalog (tzv. brif) koji sadrži ključne karakteristike koje se moraju naći u okruženju za upotrebu konkretnog proizvoda. U okviru faze dizajna studenti će savladati osnovne korake u procesu dizajna korisničkog okruženja na osnovu radnog naloga i formiranja digitalnog prototipa proizvoda. U poslednjoj fazi studenti će naučiti koje su metode i metrike za analizu podataka najefikasnije za testiranje upotrebljivosti proizvoda.

Ishod:

Nakon ispunjenih predispitni i ispitnih obaveza studenti će biti sposobni da: definišu problematiku i kontekst u kome je neophodno razviti digitalni proizvod; definišu „persone“ i preformulišu njihove zahteve i potrebe u koncepte za dizajnerska rešenja; razviju konstrukcione mreže kako bi dali konkretne predloge iskustvenog dizajna i predlože osnovu za rano testiranje korisnika; konstruišu testove za korisnike u formi prototipa na papiru kako bi dobili preliminarnu povratnu informaciju; razviju mapirana rešenja dizajna sa verodostojnošću koja daju specifikaciju vizuelnih elemenata proizvoda; razviju digitalne prototipe koji će efikasno testirati kompleksnost interaktivnog sistema u okviru proizvoda.

Sadržaj:

U okviru teorijskog dela predmeta Dizajn korisničkog iskustva obuhvataju se sledeće tematske celine: Uvod u dizajn korisničkog iskustva, evolucija metodologije oblikovanja korisničkog iskustva, definisanje digitalnog proizvoda, metodologija istraživanja korisničkog iskustva, definisanje „persona“ i konteksta primene proizvoda, analitički pristup segmentacije prikupljenih podataka, razmišljanje u pogledu oblikovanja iskustva, proces dizajniranja proizvoda kroz dizajn skica i konstrukcionih mreža, dizajn prototipa proizvoda, proces implementacije proizvoda, proces pokretanja proizvoda i proces iteracije proizvoda.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava se izvodi interaktivno u vidu predavanja i računarskih vežbi i obuhvata predavanja, računarske vežbe i konsultacije. Na predavanjima se izlaže teoretski deo gradiva propraćen primerima radi lakšeg razumevanja predmetne materije. Računarske vežbe su organizovane na način da dopune veštine neophodne za dizajn korisničkog iskustva.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Cooper, Alan, et al. About face: the essentials of interaction design 2014 John Wiley & Sons Engleski
Garrett, Jesse James The elements of user experience 2009 Pearson Education Incorporated Engleski
Unger, Russ, and Carolyn Chandler A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making 2012 New Riders Engleski
Norman, Don The design of everyday things: Revised and expanded edition 2013 Constellation Engleski
Soegaard Mads and Rikke Friis Dam The encyclopedia of human-computer interaction 2012 UK Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Prisustvo na računarskim vežbama Da Da 5.00
Usmeni deo ispita Ne Da 30.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Kolokvijum Ne Da 20.00
Predmetni projekat Da Da 40.00
Izvođači nastave:

Vladušić Jelena

Vanredni profesor iz polja umetnosti

Predavanja
Predavanja

Vladušić Jelena

Vanredni profesor iz polja umetnosti

Računarske vežbe