Predmet: Dizajn korisničkog iskustva (17.F512I2 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Master akademske studije | Grafičko inženjerstvo i dizajn (Godina: 1, Zimski) |
Kategorija | Teorijsko-metodološki |
Uža naučna oblast | Grafički dizajn |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 5 |
Cilj:
Cilj predmeta Dizajn korisničkog iskustva je upoznavanje studenata sa organizacijom i strukturom oblikovanja korisničkog iskustva. Student će se upoznati sa celokupnim procesom oblikovanja korisničkog iskustva kroz definisanje osnovnog koncepta primene digitalnog proizvoda, koji obuhvata tri faze: istraživanje, dizajn i testiranje. U okviru faze istraživanja studenti će naučiti da definišu potrebe korisnika, profile korisnika i njihove zahteve, i kako da koncipiraju radni nalog (tzv. brif) koji sadrži ključne karakteristike koje se moraju naći u okruženju za upotrebu konkretnog proizvoda. U okviru faze dizajna studenti će savladati osnovne korake u procesu dizajna korisničkog okruženja na osnovu radnog naloga i formiranja digitalnog prototipa proizvoda. U poslednjoj fazi studenti će naučiti koje su metode i metrike za analizu podataka najefikasnije za testiranje upotrebljivosti proizvoda.
Ishod:
Nakon ispunjenih predispitni i ispitnih obaveza studenti će biti sposobni da: definišu problematiku i kontekst u kome je neophodno razviti digitalni proizvod; definišu „persone“ i preformulišu njihove zahteve i potrebe u koncepte za dizajnerska rešenja; razviju konstrukcione mreže kako bi dali konkretne predloge iskustvenog dizajna i predlože osnovu za rano testiranje korisnika; konstruišu testove za korisnike u formi prototipa na papiru kako bi dobili preliminarnu povratnu informaciju; razviju mapirana rešenja dizajna sa verodostojnošću koja daju specifikaciju vizuelnih elemenata proizvoda; razviju digitalne prototipe koji će efikasno testirati kompleksnost interaktivnog sistema u okviru proizvoda.
Sadržaj:
U okviru teorijskog dela predmeta Dizajn korisničkog iskustva obuhvataju se sledeće tematske celine: Uvod u dizajn korisničkog iskustva, evolucija metodologije oblikovanja korisničkog iskustva, definisanje digitalnog proizvoda, metodologija istraživanja korisničkog iskustva, definisanje „persona“ i konteksta primene proizvoda, analitički pristup segmentacije prikupljenih podataka, razmišljanje u pogledu oblikovanja iskustva, proces dizajniranja proizvoda kroz dizajn skica i konstrukcionih mreža, dizajn prototipa proizvoda, proces implementacije proizvoda, proces pokretanja proizvoda i proces iteracije proizvoda.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava se izvodi interaktivno u vidu predavanja i računarskih vežbi i obuhvata predavanja, računarske vežbe i konsultacije. Na predavanjima se izlaže teoretski deo gradiva propraćen primerima radi lakšeg razumevanja predmetne materije. Računarske vežbe su organizovane na način da dopune veštine neophodne za dizajn korisničkog iskustva.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2014 | Engleski | |||
2009 | Engleski | |||
2012 | Engleski | |||
2013 | Engleski | |||
2012 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Prisustvo na računarskim vežbama | Da | Da | 5.00 |
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 30.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Kolokvijum | Ne | Da | 20.00 |
Predmetni projekat | Da | Da | 40.00 |
Izvođači nastave:
Vladušić Jelena
Vanredni profesor iz polja umetnosti
Predavanja
vanr. prof. dr Milić Keresteš Neda
Vanredni profesor
Predavanja
Vladušić Jelena
Vanredni profesor iz polja umetnosti