Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Grafički interfejs (17.F325)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast Grafičko inženjerstvo
Multidisciplinarna Da
ESPB 4
Cilj:

Cilj predmeta jeste sticanje osnovnih znanja o principima dizajna grafičkog interfejsa (GUI), upoznavanje sa elementima grafičkog interfejsa – vizuelni identitet, sistemi menija, dijalog prozor, okviri, prozori, dugmad itd., kao i naučnim metodama iza dizajna i evaluacije rešenja grafičkog interfejsa. Pored toga, stiču se znanja potrebna za dizajn i izradu prototipa grafičkog interfejsa, prilagođavanje dizajna interfejsa različitim uređajima i testiranje upotrebljivosti i funkcionalnosti grafičkog interfejsa.

Ishod:

Studenti stiču osnovna znanja neophodna za samostalno kreiranje rešenja grafičkog interfejsa za konkretne aplikacije - od ideje do prototipa, kroz poznavanje osnovnih grafičkih elemenata za interakciju sa aplikacijom, razumevanje koncepta i principa grafičkog interfejsa, specifičnosti grafičkog oblikovanja u virtuelnom okruženju, primenjivanje likovno-estetskih standarda grafičkog oblikovanja u virtuelnom okruženju. Osim toga, studenti se upoznaju sa naučnim metodama iza dizajna i evaluacije rešenja grafičkog interfejsa i stiču kompetencije za samostalno sprovođenje empirijskog testiranja funkcionalnosti i upotrebljivosti rešenja.

Sadržaj:

Upoznavanje sa osnovnim pojmovima grafičkog oblikovanja (boja, tipografija, slikovni elementi). Koncept grafičkog interfejsa, njegovi hardverski i softverski nosioci. Principi dizajna grafičkog interfejsa. Smernice i trendovi grafičkog dizajna i tipografije u domenu grafičkog intefejsa. Estetski zakoni, vizuelna pismenost i komunikacija u virtuelnom okruženju. Elementi grafičkog interfejsa – vizuelni identitet, sistemi menija, navigacione šeme i vrste menija, dijalog prozor i informativni prozori, dugmad, polja za unos teksta, kursor, linkovi, animirani efekti, multimedijalni elementi itd. Elementi upravljanja u grafičkom interfejsu i njihov dizajn. Vizuelne nedoumice, pristupačnost i personalizacija grafičkog interfejsa. Grafički interfejs na različitim uređajima. Responzivni grafički interfejs. Kreiranje skica i prototipa (prototyping) grafičkog interfejsa. Metodologija testiranja grafičkog interfejsa i prezentacija informacija, korisnička interakcija, iskustvo i zahtevi.

Metodologija izvođenja nastave:

Nastava se izvodi u vidu predavanja, računarskih vežbi i konsultacija. Na predavanjima se izlaže teorijski deo gradiva propraćen primerima, analizom dobre i loše prakse i studijama slučaja koristeći savremena sredstava, aktuelnu literaturu i interaktivne metode rada sa studentima kako bi se stekao uvid u njihova predznanja i razumevanje izloženog gradiva. Na računarskim vežbama studenti kreiraju i testiraju rešenja grafičkog interfejsa za konkretne aplikacije kroz primenu principa i pravila koncipiranja strukture i sadržaja grafičkog interfejsa. Grafički interfejs se kreira od ideje do prototipa korišćenjem softverskih alata, nakon čega savlađivanje materije potvrđuju kroz izradu samostalnog predmetnog projekta koji se brani u okviru usmenog ispita.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Grant, W. 101 princip za dobar UXdizajn 2018 Kompjuter biblioteka, Beograd Srpski jezik
Martin, K. Web Colour 2004 The Ilex Press, East Sussex Srpski jezik
Treder, M. UX for startups 2013 UXpin Engleski
Arah, T. Web Type : Start Here! 2004 The Ilex Press, East Sussex Srpski jezik
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Prisustvo na predavanjima Da Da 5.00
Prisustvo na računarskim vežbama Da Da 5.00
Odbranjene računarske vežbe Da Da 10.00
Usmeni deo ispita Ne Da 20.00
Teorijski deo ispita Ne Da 30.00
Predmetni projekat Da Da 30.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Računarske vežbe
Predavanja

Vasilić Petar

Asistent iz polja umetnosti

Računarske vežbe
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe