Predmet: Grafički interfejs (17.F325 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Grafičko inženjerstvo i dizajn (Godina: 2, Zimski) |
Kategorija | Naučno-stručni |
Uža naučna oblast | Grafičko inženjerstvo |
Multidisciplinarna | Da |
ESPB | 4 |
Cilj:
Cilj predmeta jeste sticanje osnovnih znanja o principima dizajna grafičkog interfejsa (
Ishod:
Studenti stiču osnovna znanja neophodna za samostalno kreiranje rešenja grafičkog interfejsa za konkretne aplikacije - od ideje do prototipa, kroz poznavanje osnovnih grafičkih elemenata za interakciju sa aplikacijom, razumevanje koncepta i principa grafičkog interfejsa, specifičnosti grafičkog oblikovanja u virtuelnom okruženju, primenjivanje likovno-estetskih standarda grafičkog oblikovanja u virtuelnom okruženju. Osim toga, studenti se upoznaju sa naučnim metodama iza dizajna i evaluacije rešenja grafičkog interfejsa i stiču kompetencije za samostalno sprovođenje empirijskog testiranja funkcionalnosti i upotrebljivosti rešenja.
Sadržaj:
Upoznavanje sa osnovnim pojmovima grafičkog oblikovanja (boja, tipografija, slikovni elementi). Koncept grafičkog interfejsa, njegovi hardverski i softverski nosioci. Principi dizajna grafičkog interfejsa. Smernice i trendovi grafičkog dizajna i tipografije u domenu grafičkog intefejsa. Estetski zakoni, vizuelna pismenost i komunikacija u virtuelnom okruženju. Elementi grafičkog interfejsa – vizuelni identitet, sistemi menija, navigacione šeme i vrste menija, dijalog prozor i informativni prozori, dugmad, polja za unos teksta, kursor, linkovi, animirani efekti, multimedijalni elementi itd. Elementi upravljanja u grafičkom interfejsu i njihov dizajn. Vizuelne nedoumice, pristupačnost i personalizacija grafičkog interfejsa. Grafički interfejs na različitim uređajima. Responzivni grafički interfejs. Kreiranje skica i prototipa (prototyping) grafičkog interfejsa. Metodologija testiranja grafičkog interfejsa i prezentacija informacija, korisnička interakcija, iskustvo i zahtevi.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava se izvodi u vidu predavanja, računarskih vežbi i konsultacija. Na predavanjima se izlaže teorijski deo gradiva propraćen primerima, analizom dobre i loše prakse i studijama slučaja koristeći savremena sredstava, aktuelnu literaturu i interaktivne metode rada sa studentima kako bi se stekao uvid u njihova predznanja i razumevanje izloženog gradiva. Na računarskim vežbama studenti kreiraju i testiraju rešenja grafičkog interfejsa za konkretne aplikacije kroz primenu principa i pravila koncipiranja strukture i sadržaja grafičkog interfejsa. Grafički interfejs se kreira od ideje do prototipa korišćenjem softverskih alata, nakon čega savlađivanje materije potvrđuju kroz izradu samostalnog predmetnog projekta koji se brani u okviru usmenog ispita.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
101 princip za dobar |
2018 | Kompjuter biblioteka, Beograd | Srpski jezik | |
2004 | Srpski jezik | |||
2013 | Engleski | |||
2004 | Srpski jezik |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Prisustvo na računarskim vežbama | Da | Da | 5.00 |
Odbranjene računarske vežbe | Da | Da | 10.00 |
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 20.00 |
Teorijski deo ispita | Ne | Da | 30.00 |
Predmetni projekat | Da | Da | 30.00 |
Izvođači nastave:
vanr. prof. dr Milić Keresteš Neda
Vanredni profesor
Predavanja
vanr. prof. dr Milić Keresteš Neda
Vanredni profesor
Računarske vežbe
prof. dr Nedeljković Uroš
Redovni profesor
Predavanja
Vasilić Petar
Asistent iz polja umetnosti
Računarske vežbe
vanr. prof. dr Pinćjer Ivan
Vanredni profesor
Predavanja
doc. Petrović Saša
Docent
Računarske vežbe
doc. Đurđević Stefan
Docent