Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Dizajn mobilnih aplikacija (17.F321I2)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast
  • Grafički dizajn
  • Grafičko inženjerstvo
ESPB 5

Cilj predmeta jeste upoznavanje sa osnovnim principima izrade mobilnih aplikacija sa fokusom na dizajn korisničkog interfejsa i testiranje korisničkog iskustva. Studenti će se upoznati sa komponentama mobilnih aplikacija, specifičnostima različitih platformi i kreiranjem prototipa i izradom korisničkog interfejsa prema prototipu. Studenti se obučavaju za dizajn za mobilne uređaje različitih veličina, rad sa multimedijalnim sadržajima i programiranje u okviru različitih mobilnih operativnih sistema.

Studenti dobijaju teorijska i praktična znanja neophodna za kreiranje interaktivnog prototipa visokog nivoa detaljnosti konkretne mobilne aplikacije i stiču kompetencije za razvoj dizajna i testiranje korisničkog interfejsa aplikacije.

Uvod u mobilne platforme (Android, iOS). Komponente mobilne aplikacije. Struktura projekta dizajna mobilne aplikacije. Razvojna okruženja (Android Studio). Aktivnosti (osnove aktivnosti, definisanje aktivnosti, životni ciklus aktivnosti namere i filteri namera, startovanje aktivnosti). Zadaci (povratni stek, upravljanje zadacima, osnove fragmenata, definisanje fragmenata, životni ciklus fragmenata). UI (XML, resursi, konfiguracije uređaja, UI šabloni, osnove pogleda, tipovi pogleda, osnove rasporeda, tipovi rasporeda, stilovi i teme). Material Design.

Nastava se izvodi u vidu predavanja, računarskih vežbi i konsultacija koja se vrše prema utvrđenom rasporedu. Na predavanjima se izlaže teorijski deo gradiva propraćen primerima, analizom dobre i loše prakse i studijama slučaja koristeći savremena sredstava, aktuelnu literaturu i interaktivne metode rada sa studentima kako bi se stekao uvid u njihova predznanja i razumevanje izloženog gradiva. Na računarskim vežbama studenti kreiraju demo mobilne aplikacije različitih namena i kompleksnosti. Savladano gradivo studenti potvrđuju kroz izradu i odbranu samostalnog predmetnog projekta predstavlja interaktivni prototip mobilne aplikacije.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Vidaković, M., i dr. Java i objektno-orijentisano programiranje 2018 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
Gargenta, M. Learning Android 2011 OReilly Engleski
Grant, W. 101 princip za dobar UXdizajn 2018 Kompjuter biblioteka, Beograd Srpski jezik
Schwarz, R., et al. ANDROID 4 2014 Mikro knjiga, Beograd Srpski jezik
Blewitt, Alex Swift Essentials 2016 Packt Publishing Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Prisustvo na predavanjima
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Odbranjene računarske vežbe
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predmetna aktivnost
Prisustvo na računarskim vežbama
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
5.00
Predmetna aktivnost
Teorijski deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predavanja
Predavanja
Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe