Predmet: Istorija umetnosti (17.F221 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Grafičko inženjerstvo i dizajn (Godina: 4, Zimski) |
Kategorija | Naučno-stručni |
Uža naučna oblast | Istorija umetnosti |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 4 |
Cilj:
Razumevanje reprezentativnih umetničkih dela počevši od najstarijih crteža pronađenih u pećinana, pa sve do dela koja nastaju u decenijama posle Drugog Svetskog rata. Razvijanje veština interpetacije vizuelnog sadržaja i prepoznavanja stilskih karakteristika u reprezentativnom delu. Razumevanje stručnih termina koji se koriste u diskursu o umetnosti, kao i sticanje sposobnosti estetskog procenjivanja.
Ishod:
Navedenim pristupom studenti se usmeravaju ka takozvanim studijama slučaja, kroz koje bolje razumeju specifičnost kreativnog procesa. Širina koju stiču studirajući predmete čiji je obrazovni cilj razumevanje šireg konteksta nekog umetničkog prerioda (stila/pravca/pokreta) dopunjena je detaljnijom analizom izabranih remek-dela istorije umetnosti. Sva remek-dela koje će studenti upoznati postala su opšte poznate reference na koje se mnoga savremena dela pozivaju ili ih citiraju. Razumevanjem njihovih dubljih značenja studenti stiču pismenost koja se u današnjim kreativnim industrijama podrazumeva.
Sadržaj:
Akcenat je dat na dubljim analizama pojedinačnih dela, a ne toliko na stilskim osobinama epoha i perioda. Da bi ispunila svoj obrazovni cilj, predavanja u okviru predmeta su organizovana tako da se u jednom času obradi jedna tema. Iz tog razloga nazivi predavanja sadrže dva naslova: Ekspresivnost pećinskih crteža / Stilizacija Venera, Keopsova piramida / Tutankamonova grobnica, Atinski akropolj / Laokoonova grupa, Koloseum i Panteon / Portreti imperatora, Aja Sofija i San Vitale / Katedrala, Leonardovo slikarstvo / Mikelanđelova skulptura, Karavađov naturalizam / Vermerova kompozicija, Teme Žak Luj Davida / Teme Kaspara Davida Fridriha, Kurbeovo shvatanje umetnosti / Dematerijalizacija u delima Monea, Emancipacija boje / Kandinski Maljevič Mondrijan, Marinetijev projekat / Dada, Čudesni svet Pola Klea / Magritove metafore, Polokov gest / Vorholov proizvod, Košutov koncept / Bojsovi performansi, Teme Save Šumanovićeva / Socijalistički realizam u Jugoslaviji.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastavni proces se izvodi uz pomoć savremenih obrazovnih alata i metoda, interaktivno, u obliku predavanja i vežbi. Predavanja su dostupna studentima u .pdf formatu. Pored predavanja i praktičnog rada, redovno se održavaju i konsultacije.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Istorija umetnosti | 2016 | Begen komerc, Zemun | Srpski jezik | |
2008 | Engleski | |||
1992 | Engleski | |||
2009 | Srpski jezik | |||
Gombrih, E. | Saga o umetnosti | 2005 | Laguna | Srpski jezik |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Prisustvo na vežbama | Da | Da | 5.00 |
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 20.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | Ne | Da | 30.00 |
Predmetni(projektni)zadatak | Da | Da | 40.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Izvođači nastave:
Vladušić Jelena
Vanredni profesor iz polja umetnosti
Računarske vežbe
Vladušić Jelena
Vanredni profesor iz polja umetnosti