Predmet: Istorija umetnosti (17.F221 )
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Grafičko inženjerstvo i dizajn (Godina: 4, Semestar: Zimski) |
Kategorija | Naučno-stručni |
Uža naučna oblast |
|
ESPB | 4 |
Razumevanje reprezentativnih umetničkih dela počevši od najstarijih crteža pronađenih u pećinana, pa sve do dela koja nastaju u decenijama posle Drugog Svetskog rata. Razvijanje veština interpetacije vizuelnog sadržaja i prepoznavanja stilskih karakteristika u reprezentativnom delu. Razumevanje stručnih termina koji se koriste u diskursu o umetnosti, kao i sticanje sposobnosti estetskog procenjivanja.
Navedenim pristupom studenti se usmeravaju ka takozvanim studijama slučaja, kroz koje bolje razumeju specifičnost kreativnog procesa. Širina koju stiču studirajući predmete čiji je obrazovni cilj razumevanje šireg konteksta nekog umetničkog prerioda (stila/pravca/pokreta) dopunjena je detaljnijom analizom izabranih remek-dela istorije umetnosti. Sva remek-dela koje će studenti upoznati postala su opšte poznate reference na koje se mnoga savremena dela pozivaju ili ih citiraju. Razumevanjem njihovih dubljih značenja studenti stiču pismenost koja se u današnjim kreativnim industrijama podrazumeva.
Akcenat je dat na dubljim analizama pojedinačnih dela, a ne toliko na stilskim osobinama epoha i perioda. Da bi ispunila svoj obrazovni cilj, predavanja u okviru predmeta su organizovana tako da se u jednom času obradi jedna tema. Iz tog razloga nazivi predavanja sadrže dva naslova: Ekspresivnost pećinskih crteža / Stilizacija Venera, Keopsova piramida / Tutankamonova grobnica, Atinski akropolj / Laokoonova grupa, Koloseum i Panteon / Portreti imperatora, Aja Sofija i San Vitale / Katedrala, Leonardovo slikarstvo / Mikelanđelova skulptura, Karavađov naturalizam / Vermerova kompozicija, Teme Žak Luj Davida / Teme Kaspara Davida Fridriha, Kurbeovo shvatanje umetnosti / Dematerijalizacija u delima Monea, Emancipacija boje / Kandinski Maljevič Mondrijan, Marinetijev projekat / Dada, Čudesni svet Pola Klea / Magritove metafore, Polokov gest / Vorholov proizvod, Košutov koncept / Bojsovi performansi, Teme Save Šumanovićeva / Socijalistički realizam u Jugoslaviji.
Nastavni proces se izvodi uz pomoć savremenih obrazovnih alata i metoda, interaktivno, u obliku predavanja i vežbi. Predavanja su dostupna studentima u .pdf formatu. Pored predavanja i praktičnog rada, redovno se održavaju i konsultacije.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Gombrih, E. | Saga o umetnosti | 2005 | Laguna | Srpski jezik |
1992 | Engleski | |||
2009 | Srpski jezik | |||
Istorija umetnosti | 2016 | Begen komerc, Zemun | Srpski jezik | |
2008 | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 20.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 30.00 |
Predmetna aktivnost Predmetni(projektni)zadatak |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 40.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na vežbama |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
vanr. prof. dr Vladušić Jelena
Vanredni profesor iz polja umetnosti
Predavanja
vanr. prof. dr Vladušić Jelena
Vanredni profesor iz polja umetnosti