×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Android/iOS програмирање (17.EK537)

Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област Телекомуникације и обрада сигнала
ЕСПБ 5

Ово је основни курс о пројектовању и развоју мобилних апликација у иОС и Андроид окружењу.

Блискост са више различитих платформи намењеним пројектантима и развојним инжењерима. Постизање доброг разумевања компоненти сваке платформе и реализација једне идеје за мобилну апликацију.

- Увод: Анатомија уређаја, iOS и Android архитектура, SDK окружење, компатибилност верзија. - Планирање: пројектовање и израда прототипа мобилне апликације пре почетка писања кода, животни циклус мобилне апликације и њене основне компоненте. - Кодовање: шаблони, пројекти, радни простор, креирање новог пројекта, алати за дебаговање, тестно окружење, непрекидна интеграција и ботови, аутоматско конфигурисање, интеграција кода из спољашних библиотека. - Објектно оријентисано мобилно програмирање: класе, објекти, методи, декларисана својства, управљање меморијом, категорије и екстензије, формални и неформални протоколи, блокови, планирање временски осетљивог процеса коришћењем аларма, планирање позадинског процеса коришћењем диспечера послова. - Апликациони шаблони и архитектура: контролер модела, поткласе и делегирање. - Прикази и прозори: хијерархија приказа, контејнери, управљање, приказ текстом и коришћењем веба, навигација и табови, прикази са упозорењима и акцијама , управљање ротацијом, рескалирање екрана, аутоматско рескалирање, аутоматско распоређивање објеката по екрану, навигација коришћењем менија, навигација помоћу сакривеног менија. - Фајлови, директоријуми и подаци: додавање контролера, управљање меморијом, имена путања у објектном C-у и Swift-у, рад с директоријумима, рад с фајловима, читање и писање у фајл, архивирање, извлачење и модификација података. Креирање графичког корисничког интерфејса (GUI): мултитач, куцкање, гестови, ланац одговарања, методи нотификације додиром, омогућавање мултитача на екрану, покрети при гестовима. - Пројектовање и израда функционалне iOS или Android апликације. - Регистрација и објава апликациије.

Часови су праћени синхронизованим аудиторним и рачунарским вежбама. Аудиторне вежбе састоје се од практичних проблема из области креирања мобилних апликација. У рачунарској лабораторији студенти ће добити практична искуства у окружењу које се користи у изради мобилних апликација. Током целокупног процеса извођења наставе студенти се подстичу на интензивну комуникацију, критичко резоновање, самостални рад и активан однос према процесу наставе. Улов за излазак на испит представља испуњење предиспитних обавеза у минималном обиму од 10 бодова.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Wei-Meng Lee Beginning Android™ 4 Application Development 2012 John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana Енглески
Stephen G. Kochan Programming in Objective-C 2013 Addison-Wesley Professional Српски језик
Craig Grummit IOS Development with Swift 2017 Manning Publications Енглески
Fahim Farook & Matthijs Hollemans iOS Apprentice 2017 Razeware LLC Енглески
Greg Heo Swift Apprentice 2017 Razeware LLC Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Завршни испит - I део
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
25.00
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Завршни испит - II део
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
25.00
Предметна активност
Домаћи задатак
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Одбрана пројекта
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
25.00

Предавања

Рачунарске вежбе