Predmet: Engleski jezik - stručni (17.EJM )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za opšte discipline u tehnici
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Tehnička mehanika i dizajn u tehnici (Godina: 2, Letnji) |
Osnovne akademske studije | Proizvodno mašinstvo (Godina: 2, Letnji) |
Osnovne akademske studije | Energetika i procesna tehnika (Godina: 1, Letnji) |
Osnovne akademske studije | Mehanizacija i konstrukciono mašinstvo (Godina: 1, Letnji) |
Kategorija | Akademsko-opšteobrazovni |
Uža naučna oblast | Anglistika i jezik struke |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 2 |
Cilj:
Ovladavanje najznačajnijim terminima vezanim za struku. Razvijanje strategija za razumevanje teksta na stranom jeziku. Osposobljavanje za čitanje i razumevanje originalnih engleskih tekstova iz različitih izvora vezanih za odredjene aspekte nauke i tehnike. Razvijanje usmene i pismene komunikacije vezane za ove teme uz korišćenje adekvatnog vokabulara i složenijih rečeničnih konstrukcija.
Ishod:
Usvajanje najznačajnijih termina vezanih za struku. Razvijanje komunikacionih strategija za razumevanje stručnog teksta. Osposobljavanje za čitanje i razumevanje originalnih engleskih tekstova iz različitih izvora vezanih za odredjene aspekte nauke i tehnike. Razvijanje usmene i pismene komunikacije uz korišćenje adekvatnog vokabulara i složenijih rečeničnih konstrukcija. Studenti mogu da prate raznovrsnu literaturu iz ove oblasti i komuniciraju o stručnim temama na engleskom jeziku koristeći termine i rečenične konstrukcije karakteristične za jezik njihove buduće struke.
Sadržaj:
Obrada savremenih stručnih tekstova na engleskonm jeziku vezanih za različite aspekte iz oblasti tehnike koju studiraju. Razvijanje različitih strategija za razumevanje stručnog teksta. Ovladavanje osnovnim i širim terminima vezanim za struku. Usvajanje jezičkih funkcija kao što su: poređenje, klasifikovanje, iskazivanje svrhe ili funkcije, opisivanje, uzročno posledičnih veza i sl. Najčešći prefiksi, sufiksi, složenice i kolokacije. Pasivne konstrukcije, participske konstrukcije. Skraćene relativne rečenice (aktivne i pasivne), skraćene vremenske rečenice (aktivne i pasivne).
Metodologija izvođenja nastave:
Zastupljen je komunikativni metod učenja jezika budući da su ciljevi i sadržaji usmereni ka komunikaciji, koja je veoma kompleksna. Ovom metodom ravnomerno se razvijaju sposobnosti pismenog i usmenog izražavanja. Studenti saznanja iz teksta povezuju sa svojim iskustvom i znanjem stečenim iz drugih predmeta. Usvaja se i uvežbava novi vokabular pomoću usmenih i pismenih vežbi. Ponavljaju se i proširuju znanja o pojedinim gramatičkim konstrukcijama. Studenti se ohrabruju da što više razgovaraju na engleskom jeziku kroz organizovani rad u parovima ili grupama.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Popić R., i dr. | Naučno-tehnički rečnik : englesko-srpskohrvatski : 80.000 terminoloških jedinica | 1989 | Privredni pregled, Beograd | Engleski |
2003 | Engleski | |||
2006 | Engleski | |||
1995 | Engleski | |||
2002 | Engleski | |||
1993 | Engleski | |||
2012 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 30.00 |
Test | Da | Da | 10.00 |
Test | Da | Da | 10.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | Ne | Da | 40.00 |
Test | Da | Da | 10.00 |
Izvođači nastave:
prof. dr Šafranj Jelisaveta
Redovni profesor
Predavanja
Zivlak Jelena
Nastavnik stranog jezika