Predmet: Timski rad (22.EAI051 )
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Master akademske studije | Veštačka inteligencija i mašinsko učenje (Godina: 2, Semestar: Zimski) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Informaciono-komunikacioni sistemi |
ESPB | 6 |
Cilj predmeta je usmeren ka usvajanju znanja o funkcionisanju timova, njihovom stvaranju i održavanju, sa akcentom na hibridne i virtuelne timove, koji predstavljaju osnovni tip timova u organizacijama koje razvijaju sisteme bazirane na VI. Uslovi i zakonitosti koji određuju uspešnost jednog tima su veoma često deo celokupne kulture organizacije i dela intelektualnog kapitala koji se definiše kao strukturni. Praktični cilj izučavanja predmeta je osposobljavanje studenata za funkcionisanje u timovima tipičnim za organizacije čija je delatnost u domenu razvoja i primene tehnologije VI, kao i za stvaranje timova u organizacijama, i doprinos timskom učinku.
Znanja koja se usvajaju na ovom predmetu pružaju mogućnost za razumevanje specifičnosti funkcionisanja savremenih timova (koje pored klasičnih timova čine i hibridni i virtuelni timovi), planiranja, organizovanja i rukovođenja timovima, sa akcentom na hibridne i virtuelne timove. Sposobnost razumevanja i upravljanje timovima tipičnim za organizacije čija je delatnost u domenu razvoja i primene tehnologije VI i efikasan rad u njima je očekivani ishod slušanja predmeta
1. Definisanje timova; 2. Razlika između grupe i tima; 3. Organizacioni preduslovi stvaranja tima i faze stvaranja tima; 4. Vrste timova; 5. Saradnja u timu; 6. Virtuelni timovi; 7. Tipovi virtuelnih timova; 8. Merenje performansi virtuelnog tima; 9. Izgradnja timskog učinka; 10. Timske uloge; 11. Nedostaci u radu tima; 12. Uspešnost timova; 13. Konflikti u timu; 14. Donošenje odluka u timu; 15. Interfunkcionalni i globalni timovi.
Nastava se odvija kroz predavanja i auditorne vežbe, uz teorijsku obradu potrebnog broja studija slučaja. Vežbe obuhvataju auditorno uvođenje studenata u izučavanu problematiku, kao i interaktivnu obradu studija slučaja o različitim vrstama timova (klasični timovi, hibridni timovi, timovi na daljinu-virtuelni timovi). Studenti u manjim grupama rade predmetni projekat, koji za cilj ima primenu stečenog znanja. Predviđena je javna odbrana projekta. Završni ispit se izvodi pismeno u vidu testa. Uslov da student izađe na završni ispit je da uspešno uradi i odbrani seminarski rad. Predavanja i vežbe, testovi i individualni zadatak (projekat). Predispitne obaveze činiće uspešno završen i odbranjen samostalni studentski projekat.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2012 | Engleski | |||
Grubić-Nešić, L., Zubanov V., Jokanović B. | Timski rad | 2020 | FTN | Srpski jezik |
2009 | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Projektni zadatak |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 30.00 |
Predmetna aktivnost Praktični deo ispita - zadaci |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 60.00 |
Predmetna aktivnost Predmetni(projektni)zadatak |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 10.00 |
vanr. prof. dr Jokanović Bojana
Vanredni profesor
Predavanja
vanr. prof. dr Ćulibrk Jelena
Vanredni profesor
Predavanja
Asistent sa doktoratom dr Milić Bojana
Asistent sa doktoratom
Auditorne vežbe
vanr. prof. dr Ćulibrk Jelena
Vanredni profesor