Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Upravljanje servisima informacionih tehnologija (22.EAI033)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Informaciono-komunikacioni sistemi
Multidisciplinarna Ne
ESPB 6
Cilj:

Cilj predmeta je da se student upozna sistemima za upravljanje uslugama informacionih tehnologija (IT) u različitim preduzećima. Posebna pažnja će biti posvećena uslugama zasnovanim na veštačkoj inteligenciji. Studenti će problem upravljanja ovakvim i ostalim IT uslugama sagledati iz perspektiva informacionih tehnologija i usluga, na konkretnim primerima iz prakse, kako bi savladali projektovanje, realizaciju i upravljanje IT uslugama. Koncepti IT usluga biće sagledani uzimajući u obzir organizacione aspekte i iskustva iz prakse.

Ishod:

Nakon uspešno izvršenih svih obaveza u okviru predmeta studenti će razumeti značaj informacionih tehnologija (IT) u organizaciji, klasifikaciju resursa IT, planiranje IT resursa i budžeta za resurse IT, IT rizike, potrebu za harmonizacijom regulative u datom poslovnom domenu, životni ciklus IT usluga (servisnu strategiju, projektovanje servisa, servisnu tranziciju, izvršavanje servisa, povlačenje servisa), modelovanje IT servisa itd.

Sadržaj:

Pregled upravljanja IT servisima. Specifični problemi IT servisa koji se u velikoj meri oslanjaju na veštačku inteligenciju. Klasifikacija IT infrastrukture. Strategija IT servisa, metode i studija slučaja. Životni ciklus IT servisa (servisna strategija, projektovanje servisa, servisna tranzicija, izvršavanje servisa, povlačenje servisa). Razlike između IT projekata i IT servisa. Tehnike za planiranje, procenu i raspoređivanje troškova i resursa na IT projekte i usluge. Upravljanje promenama, kvalitetom, problemima i rizicima IT servisa. Kontrola i revizija IT servisa, COBIT, CMMI, izvršavanje IT revizije, interna i eksterna revizija. Izgradnja timova IT servisa. Metode za komunikaciju unutar i van timova, veštine komuniciranja, pregovaranja i prezentacije IT usluga.

Metodologija izvođenja nastave:

Predavanja; studijsko-istraživački rad; konsultacije; timski rad. Tokom celokupnog procesa izvođenja nastave, studenti se podstiču na intenzivnu komunikaciju, kritičko rezonovanje, samostalni rad i aktivan odnos prema procesu nastave.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Daves, J ITIL Foundation Information technology 2016 McGraw-Hill Education Engleski
Tudor D. gile Project and Service Management: delivering IT services using ITIL, PRINCE2 and DSDM 2010 Atern Stationery Office Engleski
Moeller R. R. IT Audit, Control, and Security 2010 Wiley Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Usmeni deo ispita Ne Da 50.00
Predmetni projekat Da Da 50.00
Izvođači nastave:
Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe