Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Upravljanje servisima informacionih tehnologija (22.EAI033)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Informaciono-komunikacioni sistemi
ESPB 6

Cilj predmeta je da se student upozna sistemima za upravljanje uslugama informacionih tehnologija (IT) u različitim preduzećima. Posebna pažnja će biti posvećena uslugama zasnovanim na veštačkoj inteligenciji. Studenti će problem upravljanja ovakvim i ostalim IT uslugama sagledati iz perspektiva informacionih tehnologija i usluga, na konkretnim primerima iz prakse, kako bi savladali projektovanje, realizaciju i upravljanje IT uslugama. Koncepti IT usluga biće sagledani uzimajući u obzir organizacione aspekte i iskustva iz prakse.

Nakon uspešno izvršenih svih obaveza u okviru predmeta studenti će razumeti značaj informacionih tehnologija (IT) u organizaciji, klasifikaciju resursa IT, planiranje IT resursa i budžeta za resurse IT, IT rizike, potrebu za harmonizacijom regulative u datom poslovnom domenu, životni ciklus IT usluga (servisnu strategiju, projektovanje servisa, servisnu tranziciju, izvršavanje servisa, povlačenje servisa), modelovanje IT servisa itd.

Pregled upravljanja IT servisima. Specifični problemi IT servisa koji se u velikoj meri oslanjaju na veštačku inteligenciju. Klasifikacija IT infrastrukture. Strategija IT servisa, metode i studija slučaja. Životni ciklus IT servisa (servisna strategija, projektovanje servisa, servisna tranzicija, izvršavanje servisa, povlačenje servisa). Razlike između IT projekata i IT servisa. Tehnike za planiranje, procenu i raspoređivanje troškova i resursa na IT projekte i usluge. Upravljanje promenama, kvalitetom, problemima i rizicima IT servisa. Kontrola i revizija IT servisa, COBIT, CMMI, izvršavanje IT revizije, interna i eksterna revizija. Izgradnja timova IT servisa. Metode za komunikaciju unutar i van timova, veštine komuniciranja, pregovaranja i prezentacije IT usluga.

Predavanja; studijsko-istraživački rad; konsultacije; timski rad. Tokom celokupnog procesa izvođenja nastave, studenti se podstiču na intenzivnu komunikaciju, kritičko rezonovanje, samostalni rad i aktivan odnos prema procesu nastave.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Daves, J ITIL Foundation Information technology 2016 McGraw-Hill Education Engleski
Tudor D. gile Project and Service Management: delivering IT services using ITIL, PRINCE2 and DSDM 2010 Atern Stationery Office Engleski
Moeller R. R. IT Audit, Control, and Security 2010 Wiley Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Usmeni deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe