Predmet: Upravljanje servisima informacionih tehnologija (22.EAI033 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Master akademske studije | Veštačka inteligencija i mašinsko učenje (Godina: 1, Letnji) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Informaciono-komunikacioni sistemi |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 6 |
Cilj:
Cilj predmeta je da se student upozna sistemima za upravljanje uslugama informacionih tehnologija (IT) u različitim preduzećima. Posebna pažnja će biti posvećena uslugama zasnovanim na veštačkoj inteligenciji. Studenti će problem upravljanja ovakvim i ostalim IT uslugama sagledati iz perspektiva informacionih tehnologija i usluga, na konkretnim primerima iz prakse, kako bi savladali projektovanje, realizaciju i upravljanje IT uslugama. Koncepti IT usluga biće sagledani uzimajući u obzir organizacione aspekte i iskustva iz prakse.
Ishod:
Nakon uspešno izvršenih svih obaveza u okviru predmeta studenti će razumeti značaj informacionih tehnologija (IT) u organizaciji, klasifikaciju resursa IT, planiranje IT resursa i budžeta za resurse IT, IT rizike, potrebu za harmonizacijom regulative u datom poslovnom domenu, životni ciklus IT usluga (servisnu strategiju, projektovanje servisa, servisnu tranziciju, izvršavanje servisa, povlačenje servisa), modelovanje IT servisa itd.
Sadržaj:
Pregled upravljanja IT servisima. Specifični problemi IT servisa koji se u velikoj meri oslanjaju na veštačku inteligenciju. Klasifikacija IT infrastrukture. Strategija IT servisa, metode i studija slučaja. Životni ciklus IT servisa (servisna strategija, projektovanje servisa, servisna tranzicija, izvršavanje servisa, povlačenje servisa). Razlike između IT projekata i IT servisa. Tehnike za planiranje, procenu i raspoređivanje troškova i resursa na IT projekte i usluge. Upravljanje promenama, kvalitetom, problemima i rizicima IT servisa. Kontrola i revizija IT servisa,
Metodologija izvođenja nastave:
Predavanja; studijsko-istraživački rad; konsultacije; timski rad. Tokom celokupnog procesa izvođenja nastave, studenti se podstiču na intenzivnu komunikaciju, kritičko rezonovanje, samostalni rad i aktivan odnos prema procesu nastave.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
2016 | Engleski | |||
2010 | Engleski | |||
2010 | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 50.00 |
Predmetni projekat | Da | Da | 50.00 |
Izvođači nastave:
vanr. prof. dr Kovačević Jelena
Vanredni profesor
Predavanja
prof. dr Ćulibrk Dubravko
Redovni profesor
Predavanja
doc. dr Vučković Teodora
Docent