Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Programske tehnike u multimediji (17.E2520)

Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast Primenjene računarske nauke i informatika
ESPB 6

Ovladavanje studenata naprednim principima i tehnikama programiranja u multimediji. Stečena znanja student treba da primeni u analizi, proučavanju i rešavanju realnih problema.

Ovaj predmet će osposobiti studente da mogu samostalno realizovati i koristiti procedure prihvatanja, obrade, skladištenja, prenosa, prostorne i vremenske sinhronizacije multimedijalnih strimova podataka. Student je osposobljen da primenom stečenog znanja analizira, proučava i rešava realne probleme.

Strukture podataka za multimedijalne tokove podataka diskretne (tekst, slika) i kontinualne prirode (animacija, zvuk, video) - strimovi, stabla i mreže. Apstrakcija vremena. Tagovanje strimova i sinhronizacija. Skladišne strukture multimedijalnih podataka. Algoritmi u multimediji. Algoritmi prenosa, manipulacije i prikaza multimedijalnih strimova podataka. Implementacija pojedinih algoritama u odgovarajućim programskim okruženjima. Vizuelno programiranje. Programski alati i algoritmi za obradu zvuka, slike, animacije i videa. Renderovanje audio zapisa u prostoru. Programiranje interaktivne multimedije. Multimedijalni informacioni sistemi. Programi za naučne simulacije i njihova primena u raznim oblastima (medicina, biologija, fizika, hemija, građevinarstvo, arhitektura, saobraćaj i sl.). Algoritamska teorija igara. Strategija. Primena inteligentnih algoritama u računarskim igrama. Implementacija i analiza konkretnih primera.

Predavanja. Praktičan rad na računaru. Konsultacije. Student je obavezan da samostalno uradi projekat i napiše seminarski rad.

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
Weiss M.A. Data Structures and Algorithm Analysis in C++,4th Edition 2014 Addison-Wesley Engleski
Preim B., Botha C.P. Visua Computing for Medicine, 2nd Edition: Theory, Algorithms, and Applications 2013 Elsevier/Morgan Kaufmann Engleski
Dawson M. Beginning C++ Through Game Programming, 3rd Edition 2011 Course Technology, a part of Cengage Learning Engleski
McMillan M. Data Structures and Algorithms Using C# 2008 Cambridge Engleski
Dalmau D.S.C. Core Techniques and Algorithms in Game Programming 2003 New Riders Publishing Engleski
Buckland M. AI Techniques for Game Programming 2002 Premier Press Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predmetna aktivnost
Teorijski deo ispita
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
30.00
Predmetna aktivnost
Seminarski rad
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
20.00
Predavanja
API Image

prof. dr Popov Srđan

Redovni profesor

Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe