×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Програмске технике у мултимедији (17.E2520)

Основне информације:
 
Категорија Научно-стручни
Ужа научна област Примењене рачунарске науке и информатика
ЕСПБ 6

Овладавање студената напредним принципима и техникама програмирања у мултимедији. Стечена знања студент треба да примени у анализи, проучавању и решавању реалних проблема.

Овај предмет ће оспособити студенте да могу самостално реализовати и користити процедуре прихватања, обраде, складиштења, преноса, просторне и временске синхронизације мултимедијалних стримова података. Студент је оспособљен да применом стеченог знања анализира, проучава и решава реалне проблеме.

Структуре података за мултимедијалне токове података дискретне (текст, слика) и континуалне природе (анимација, звук, видео) - стримови, стабла и мреже. Апстракција времена. Таговање стримова и синхронизација. Складишне структуре мултимедијалних података. Алгоритми у мултимедији. Алгоритми преноса, манипулације и приказа мултимедијалних стримова података. Имплементација појединих алгоритама у одговарајућим програмским окружењима. Визуелно програмирање. Програмски алати и алгоритми за обраду звука, слике, анимације и видеа. Рендеровање аудио записа у простору. Програмирање интерактивне мултимедије. Мултимедијални информациони системи. Програми за научне симулације и њихова примена у разним областима (медицина, биологија, физика, хемија, грађевинарство, архитектура, саобраћај и сл.). Алгоритамска теорија игара. Стратегија. Примена интелигентних алгоритама у рачунарским играма. Имплементација и анализа конкретних примера.

Предавања. Практичан рад на рачунару. Консултације. Студент је обавезан да самостално уради пројекат и напише семинарски рад.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Dawson M. Beginning C++ Through Game Programming, 3rd Edition 2011 Course Technology, a part of Cengage Learning Енглески
Weiss M.A. Data Structures and Algorithm Analysis in C++,4th Edition 2014 Addison-Wesley Енглески
Dalmau D.S.C. Core Techniques and Algorithms in Game Programming 2003 New Riders Publishing Енглески
Preim B., Botha C.P. Visua Computing for Medicine, 2nd Edition: Theory, Algorithms, and Applications 2013 Elsevier/Morgan Kaufmann Енглески
Buckland M. AI Techniques for Game Programming 2002 Premier Press Енглески
McMillan M. Data Structures and Algorithms Using C# 2008 Cambridge Енглески
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Семинарски рад
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
20.00
Предметна активност
Теоријски део испита
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
30.00
Предметна активност
Предметни пројекат
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
50.00

Предавања

API Image

проф. др Срђан Попов

Редовни професор

Предавања

Рачунарске вежбе

Рачунарске вежбе