Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Osnovi informacionih sistema i softverskog inženjerstva (17.E235)

Matične organizacione jedinice predmeta: Odsek za primenjene računarske nauke i informatiku
Osnovne informacije:
 
Kategorija Stručno-aplikativni
Uža naučna oblast Primenjene računarske nauke i informatika
Multidisciplinarna Ne
ESPB 6
Cilj:

Ovladavanje osnovnim znanjima i veštinama iz domena inženjerstva softvera i projektovanja informacionih sistema, metodama i tehnikama formalnog predstavljanja vizije i specifikacije zahteva kompleksnih softverskih proizvoda. Osposobljavanje studenata za primenu različitih metodoloških pristupa u projektovanju softvera i shvatanje pozicije softvera u sklopu složenih informacionih sistema. Osposobljavanje studenata za izradu složenih, GUI orijentisanih događajima upravljanih, programskih rešenja uz oslonac na objektnu platformu. Ovladavanje principima organizacije i praćenja aktivnosti u procesu izrade složenih softverskih proizvoda i metodama, tehnikama i alatima za upravljanje verzijama softverskih proizvoda.

Ishod:

Po okončanju predmeta studenti su osposobljeni za samostalnu: 1.izradu formalne predstave vizije kompleksnih softverskih proizvoda 2.prikupljanje, klasifikaciju, analizu i specifikacije zahteva složenih softverskih proizvoda 3.implementaciju složenih programskih rešenja, 4.dizajn grafičkog korisničkog interfejsa u skladu sa specificiranim standardima i 5.rukovanje elementarnim skladištem podataka uz primenu objektne platforme.

Sadržaj:

Teorijska nastava: Osnovi softverskog inženjerstva, motivacija i ploblemi, definicija profesije i struktura znanja. Softverski zahtevi, dizajn, konstrukcija, testiranje, održavanje i rukovanje konfiguracijom softvera. Modeli životnog ciklusa softvera, kvalitet i srodne discipline. Osnovni pojmovi programiranja sistema. Osnove projektovanja informacionih sistema, koncept savremene organizacije informacionih sistema. Faze u evoluciji informacionih sistema. Izazovi savremenih informacionih tehnologija i koncepata u domenu projektovanja informacionih sistema. Arhitektura poslovnih informacionih sistema. Praktična nastava: Repetitorijum objektnog programiranja, elementi objektne platforme, standardna biblioteka šablona, standardna biblioteka vizualnih komponenti. Napredni koncepti Objektno orijentisanog programiranja.

Metodologija izvođenja nastave:

Dva semestralna projekta predstavljaju okosnicu praktičnog dela predmeta. Prvi projekat je tutorski vođen i služi za ovladavanje principima, metodama, tehnikama i alatima neophodnim za razvoj složenih softverskih proizvoda. Radi se POJEDINAČNO. Drugi projekat uključuje izradu vizije i specifikacije zahteva drugog sovtferskog proizvoda i radi se u PARU. Pojedinci i parovi, uz oslonac na Sistem za praćenje aktivnosti, evidentiraju rad na semestralnim projektima i, uz upotrebu sistema za upravljanje verzijama, rade na isporuci programskih proizvoda specificiranih u sklopu semestralnih projekata. Za projekte je neophodno formulisati: 1. Viziju softverskog proizvoda - kolekcija Wiki stranica i 2. Model zahteva - uz oslonac na odabrani alat ze modelovanje. Kompletna implementacija uz oslonac na JAVA GUI programiranje radi se samo za prvi semestralni projekat.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
B. Shniederman Designing The User Interface 2002 Addison Wesley Engleski
Perišić, B. Osnovi softverskog inženjerstva 2016 Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad Srpski jezik
G. Curtis, D. Cobham Business Information Systems Analysis, Design and Practice 2002 Prentica Hall Engleski
Pfleeger, S.L. Software Engineering : Theory and Practice 2001 Prentice-Hall, New York Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Teorijski deo ispita Ne Da 25.00
Odbrana projekta Da Da 10.00
Odbrana projekta Da Da 30.00
Praćenje aktivnosti pri realizaciji projekata Da Da 10.00
Praktični deo ispita - zadaci Ne Da 25.00
Izvođači nastave:
API Image

prof. dr Savić Goran

Redovni profesor

Predavanja
Predavanja
Računarske vežbe
Računarske vežbe
Predavanja