Предмет: Одабрана поглавља из хемије (17.DZ01H )
Студијски програми предмета:
Степен и врста студија | Назив |
---|---|
Докторске студије | Анимација у инжењерству (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Инжењерство заштите на раду (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Рачунарство и аутоматика (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Графичко инжењерство и дизајн (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Геодезија и геоинформатика (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Управљање ризиком од катастрофалних догађаја и пожара (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Машинство (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Инжењерство заштите животне средине (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Биомедицинско инжењерство (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Мехатроника (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Грађевинарство (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Енергетика, електроника и телекомуникације (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Индустријско инжењерство / Инжењерски менаџмент (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Инжењерство информационих система (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Докторске студије | Саобраћај (Година: 1, Семестар: Зимски) |
Категорија | Научно-стручни |
Ужа научна област | Теоријска и примењена хемија |
ЕСПБ | 5 |
Стицање нових знања из домена хемије која ће омогућити разумевање и праћење инжењерских процеса. Упознавање са савременим приступима у хемији. Усавршавање научних способности, академских и практичних вештина у домену хемије. Упознавање са савременим методама обраде и анализе. Намера наставника је да кроз овај предмет студент: прошири знање о појмовима и дефиницијама из домена хемије, разуме и усаврши употребу појмова и дефиниција из домена хемије у контексту учења, проблем постави и реши, развије способност препознавања проблема у домену хемије у смислу идентификације, формулације и могућег решавања као и да усаврши принципе инжењерског расуђивања и доношења одлука. Циљ предмета је такође да студент стекне способност и вештину коришћења литературних извора и развије начин размишљања својствен теоријско-методолошким дисциплинама.
Темељно познавање проблематике хемије. Оспособљеност за самостално решавање практичних и теоретских проблема уз употребу научних метода и поступака у области хемије. Овладавање креативним способностима са циљем развоја нових поступака и прилаза у решавању хемијских проблема. Развој креативног и независног расуђивања о проблемима у области хемије. Након овог предмета студент је способан да: критички размишља, логички повезује теоријско и експериментално знање из хемије, стечено знање примени у инжењерским дисциплинама, комуницира са другим инжењерима и ради у тиму, креативно размишља, демонстрира разумевање и вештину као и да стечено знање употреби за дизајн нових решења инжењерских проблема. Студент се на крају предмета оспособљава за коришћење литературе и других средстава у тражењу потребних информација за побољшање нивоа знања из области хемије.
Општа и неорганска хемија (хемијски закони, хемијске везе, структура неорганских молекула, физичке и хемијске особине неорганских једињера, механизми хемијских реакција). Органска хемија (структура органских молекула, физичке и хемијске особине класа органских једињења, механизми хемијских реакција). Физичка хемија (хемијска термодинамика, термохемија, идеални и реални раствори, површинске појаве и колоидни системи, хемијска кинетика и катализа, хемијска равнотежа, стања материје). Инструментална анализа (методологија у инструменталној анализи и контрола квалитета; спектроскопија, теоријске основе и врсте спектроскопије, хроматографске аналитичке методе, изражавање аналитичких података.). Хемија животне средине (дефинисање хемијског извора загађења, природе загађења, трансформације и миграције загађења у различитим медијумима животне средине води, ваздуху и земљишту). Хемија материјала (корозија, брзина корозије, механизми корозије, корозија у различитим срединама, поступци заштите од корозије).
Предавања, студијски истраживачки рад и консултације. На предавањима се излаже теоретски део градива уз употребу савремене опреме и информационо-комуникационих технологија. Кроз предавања студент стиче и овладава савременим научним сазнањима, научним методама и поступцима који га оспособљавају за самосталан студијски истраживачки рад. Поред предавања редовно се одржавају и консултације. Студијски истраживачки рад обухвата све облике наставе који су у функцији непосредног оспособљавања студента за истраживање, писање научних радова и израду докторске дисертације. Студијски истраживачки рад обухвата активно праћење примарних научних извора, организацију и извођење нумеричких симулација и експерименталних истраживања.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|---|---|---|---|
2009 | Енглески | |||
2011 | Енглески | |||
Филиповић, И., Липановић, С. | Опћа и анорганска хемија | 1982 | Школска књига, Загреб | Хрватски |
2001 | Енглески | |||
2006 | Енглески | |||
2004 | Српски језик | |||
Далмација, Б., и др. | Хемијска технологија | 2012 | Природно-математички факултет, Нови Сад | Српски језик |
Марјановић, Н. | Инструменталне методе анализе : методе раздвајања. |
2001 | Технолошки факултет, Бања Лука | Српски језик |
2006 | Енглески | |||
Јовић, Б., Тричковић, Ј., Деспотовић, В. | Физичка хемија 1 | 2018 | Природно-математички факултет, Нови Сад | Српски језик |
Милић, Н., Милошевић, Н. | Неорганска хемија | 2017 | Медицински факултет, Нови Сад | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|---|---|---|
Предметна активност Предметни пројекат |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 50.00 |
Предметна активност Усмени део испита |
Предиспитна Не |
Обавезна Да |
Број поена 50.00 |