Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Odabrana poglavlja napredne računarske grafike (17.DRNI15)

Matične organizacione jedinice predmeta: Odsek za primenjene računarske nauke i informatiku
Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast Primenjene računarske nauke i informatika
ESPB 10

Osposobljavanje studenata za praćenje literature i aktivan istraživački rad u oblasti napredne računarske grafike sa posebnim naglaskom na kognitivnoj grafici.

Student se osposobljava za aktivno praćenje naučne literature i istraživački rad u oblasti napredne računarske grafike.

Pregled savremenih rešenja u 3D grafičkom toku. Savremene arhitekture GPU. Napredni algoritmi za simplifiakciju 3D modela. Algoritmi za senčenje na nivou temena i piksela. Napredni algoritmi za kliping, projektovanje (provera presecanja i sudara) i skrivanje nevidljivih površina/ivica. Napredni algoritmi za presvlačenje teksture i bafer efekti. Algoritmi i strukture podataka za ubrzavanje grafičkog prikaza u realnom vremenu. Algoritmi za analizu i razumevanje slike.

Oblici izvođenja nastave su: Predavanja, praktičan rad na računaru, izrada projekta, i konsultacije.Na predavanjima se, korišćenjem potrebnih didaktičkih sredstava, izlažu sadržaji predmeta i stimuliše se aktivno učešće studenata tako što su studenti obavezni da izlože sadržaje koji im se dodele. Praktični deo studenti savladavaju radom na računaru. Student je obavezan da samostalno uradi projekat

Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
John Loustau and Meighan Dillon Linear Geometry with Computer Graphics 1992 CRC Press Engleski
različite grupe autora Monografske publikacije i radovi iz oblasti napredne računarske grafike i obrade i analize slike 2012 Različiti izdavači Engleski
Eric Lengyel Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics 2011 Cengage Learning PTR Engleski
Jonathan Linowes and Krystian Babilinski Augmented Reality for Developers: Build practical augmented reality applications with Unity, ARCore, ARKit, and Vuforia 2017 Packt Publishing Engleski
Eric Lengyel Foundations of Game Engine Development, Volume 1: Mathematics 2016 Terathon Software LLC Engleski
Eric Lengyel Foundations of Game Engine Development, Volume 2: Rendering 2019 Terathon Software LLC Engleski
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Predmetna aktivnost
Predmetni projekat
Predispitna
Da
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predmetna aktivnost
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija
Predispitna
Ne
Obavezna
Da
Broj poena
50.00
Predavanja