Predmet: Teorija složenosti izračunavanja (17.DOM46L )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Doktorske studije | Matematika u tehnici (Godina: 1, Letnji) |
Doktorske studije | Matematika u tehnici (Godina: 1, Letnji) |
Kategorija | Naučno-stručni |
Uža naučna oblast | Teorijska i primenjena matematika |
Multidisciplinarna | Da |
ESPB | 10 |
Cilj:
Sticanje osnovnih znanja iz teorije složenosti izračunljivosti i uključivanje u naučno-istraživački rad.
Ishod:
Poznavanje osnovnih pojmova i rezultata iz teorije složenosti. Sposobnost da se metode ove teorije primene u istraživanju po izboru studenta, a u saradnji sa naučnicima iz zemlje i inostranstva.
Sadržaj:
Teorija složenosti izračunavanja O-notacija. Apstraktna složenost izračunavanja. Klase složenosti izračunavanja, hijerarhija klasa. Otvoreni problemi u hijerarhiji klasa složenosti, P-NP problem. Kompletni problemi. Verovatne klase složenosti. Primene teorije složenosti u kriptologiji.
Metodologija izvođenja nastave:
Na predavanjima se izlaže teoretski deo gradiva propraćen karakterističnim primerima radi lakšeg razumevanja gradiva. Student samostalno proučava dodatnu literaturu i diskutuje je sa nastavnikom na konsultacijama. Kroz studijski istraživački rad student, proučavajući naučne časopise i ostalu literaturu samostalno produbljuje gradivo sa predavanja. Uz rad sa nastavnikom student se osposobljava za samostalno pisanje naučnog rada.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
1995 | Engleski | |||
2006 | Engleski | |||
1981 | Engleski | |||
Zoran Ognjanović, Nenad Krdžavac | Uvod u teorijsko računarstvo | 2005 | Fakultet organizacionih nauka, Beograd | Srpski jezik |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Seminarski rad | Da | Da | 50.00 |
Teorijski deo ispita | Ne | Da | 50.00 |
Izvođači nastave:
prof. dr Gilezan Silvia
Redovni profesor
Studijski istraživački rad
prof. dr Gilezan Silvia
Redovni profesor