Fakultet tehničkih nauka

Predmet: Pozicione igre (17.D0M33)

Matične organizacione jedinice predmeta:
Osnovne informacije:
 
Kategorija Naučno-stručni
Uža naučna oblast Teorijska i primenjena matematika
Multidisciplinarna Da
ESPB 10
Cilj:

Obrazovni cilj kursa je uvođenje osnovnih pojmova kombinatorne teorije igara, sa posebnim naglaskom na teoriju pozicionih igara. Predložene teme imaju i teorijski i praktični značaj. Kombinatorne igre imaju mnoge praktične primene, na primer u oblastima mrežnih algoritama, veštačke inteligencije, i slično. S druge strane, mnoge klasične grane matematike i teorijskog računarstva oslanjaju se na kombinatornu teoriju igara.

Ishod:

Razumevanje koncepata na kojim se zasnivaju kombinatorne igre, i dublje shvatanje teorije pozicionih igara. Poznavanje alata i tehnika koje su na raspolaganju u ovoj oblasti, kao i načina na koje ih je moguće primeniti.

Sadržaj:

1.Uvod.Tipovi kombinatornih igara. Strategija. Drvo igre. Totalna min-maks pretraga drveta igre. Krađa strategije. Verovatnosni pristup. 2. Neke kombinatorne igre Operacije na prostoru igara. Ekvivalencija igara. Igre tipa Nim. Igre tipa Hakenbuš. Tehnika potencijala. Soliter Armija. 3. Pozicione igre Definicija. Iks i oks, generalizacija u n<\eng> dimenzija. Teorema Hejlsa i Džuita. Strategija uparivanja. Jake i slabe igre. Mejker-Brejker igre. Nesimetrične pozicione igre. 4. Igre na grafovima. Najveća klika. Hamiltonova kružnica. Potpuni mečing. Ramzejeve igre. Verovatnosne metode. Deo nastave na predmetu se odvija kroz samostalni studijski istraživački rad u oblasti matematike. Studijski istraživački rad obuhvata aktivno praćenje primarnih naučnih izvora, organizaciju i izvođenje eksperimenata i statističku obradu podataka, numeričke simulacije, eventualno pisanje rada iz oblasti matematike.

Metodologija izvođenja nastave:

Predavanja. Mentorski rad. Predavanja se izvode kombinovano. Izlaganje teoretskog dela propraćeno je odgovarajućim primerima koji doprinose razjašnjenju teoretskog dela gradiva. Pored predavanja redovno se održavaju i konsultacije. Kroz studijski istraživački rad student, proučavajući naučne časopise i ostalu literaturu samostalno produbljuje gradivo sa predavanja. Uz rad sa nastavnikom student se osposobljava za samostalno pisanje naučnog rada.

Literatura:
Autori Naziv Godina Izdavač Jezik
J. Beck<\eng> Tic-tac-toe theory<\eng> 2006 Cambridge University Press Engleski
E.R. Berlekamp, J.H. Conway, R.K. Guy<\eng> Winning Ways<\eng> 1982 Academic Press, London<\eng> Engleski
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost Predispitna Obavezna Broj poena
Usmeni deo ispita Ne Da 70.00
Seminarski rad Da Da 20.00
Prisustvo na predavanjima Da Da 10.00
Izvođači nastave: