×
Универзитет у Новом Саду

Предмет: Студио пројекат 03Е - Синтезни (17.A03ESP)

Основне информације:
 
Категорија Стручно-апликативни
Ужа научна област Архитектонско-урбанистичко планирање, пројектовање и теорија
ЕСПБ 7

Уочавање основних односа између елемената изграђене и природне средине у градским и сеоским насељима, као и у специфичним подручјима: централним, периферним, обалним, стамбеним или радним; Наглашавање веза које постоје између архитектуре, урбане средине и природних елемената, указивање на значај комбиновања грађевина, урбаних структура, вегетације и воде ради постизања бољих функционалних, еколошких, социолошких, енергетских и естетских квалитета физичке структуре насеља.Овладавање техникама презентације;

Способност процене вредности и потенцијала позиције и карактеристика сваког елемента и склопа у насељу: објекта, урбане парцеле, улице, трга, блока, обале, парка, утицај њиховог начина уређења за општи развој насеља, подизање квалитета живота становника и постизања атрактивности туристичке понуде насеља; Способност сагледавања појединачних елемената простора насеља у ширем окружењу, регији, где се посебна пажња посвећује усклађености између створених елемената и природних пејзажа, од сложенијих грађених структура и вегетације до опреме и детаља у простору. Способности презентације;

У оквиру овог предмета проучавају се елементи насеља и његовог блиског окружења, процењују се међуодноси елемената како у просторном смислу (позиција и диспозиција, удаљеност и др.), морфолошком смислу (величина, димензије, облик, габарит, конфигурација), физичком смислу (материјал, врста, категорија), еколошком (загађујући или заштитни елемент), функционалном (намене објеката и вегетације), социолошком (омогућава или спречава комуникацију и организовање окупљања различитих старосних група корисника, одржавање манифестација), тако и у визуелном (идентитети, реперне тачке, оријентири, жижне тачке) и естетском смислу (пријатан амбијент или визура). На овом предмету се уочавају одређене неповољне ситуације и проналазе решења за њихово отклањање. Указаће се на све чешће повезивање природних и створених елемената којима се човеку обезбеђује потпуни комфор и пружа могућност контакта са природом. Посебна пажња биће посвећена: концепту параметарског дизајна, моделовању коришћењем параметара и указивању на његове предности. Биће објашњен ток података и стратегије креирања параметарског алгоритма, параметарско дефинисање елемената и њихова анализа, као и примена параметарских модела у архитектонском, урбанистичком пројектовању и дизајну.

предавања, вежбе, вежбе у рачунарској лабораторији, израда пројекта, усмена одбрана рада и писмени испит.

Аутори Назив Година Издавач Језик
Кален, Г. Градски пејзаж 2002 Грађевинска књига, Београд Српски језик
Halprin, L. Градови 2002 Грађевинска књига, Београд Српски језик
Вујковић, Љ., Нећак, М., Вујичић, Д. Техника пејзажног пројектовања 2003 Шумарски факултет, Београд Српски језик
Edited by Arturo Tedesch Algorithms-Aided Design 2014 Edizioni Le Penseur Енглески
Вукајлов, Љ. Увод у урбанизам 2017 Факултет техничких наука, Нови Сад Српски језик
Јан Гел Градови за људе 2016 PALGO Српски језик
Robert Woodbury Elements of Parametric Design 2010 Routledge Енглески
David Bachman Grasshopper – Visual Scripting for Rhinoceros 3D 2017 Industrial Press Books Енглески
Krier, R. Gradski prostor u teoriji i praksi : na primerima gradskog jezgra Štutgarta 2007 Građevinska knjiga, Beograd Српски језик
Радовић, Р. Форма града 2005 Орион Арт, Београд Српски језик
Предметна активност Предиспитна Обавезна Број поена
Предметна активност
Присуство на предавањима
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00
Предметна активност
Графички рад
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
50.00
Предметна активност
Одбрана пројекта
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
10.00
Предметна активност
Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија
Предиспитна
Не
Обавезна
Да
Број поена
30.00
Предметна активност
Присуство на вежбама
Предиспитна
Да
Обавезна
Да
Број поена
5.00

Предавања

Предавања

Рачунарске вежбе

Рачунарске вежбе

ДОН - други облици наставе

ДОН - други облици наставе