Предмет: Нелинеарно програмирање (17.0M527 )
Матичне организационе јединице предмета: Департман за опште дисциплине у техници
Студијски програми предмета:
Степен и врста студија | Назив |
---|---|
Мастер академске студије | Информациони инжењеринг (Година: 1, Семестар: Летњи) |
Мастер академске студије |
Математика у техници ( |
Мастер академске студије | Информациони и аналитички инжењеринг (Година: 1, Семестар: Летњи) |
Категорија | Теоријско-методолошки |
Ужа научна област | Теоријска и примењена математика |
ЕСПБ | 5 |
Оспособљавање студената за апстрактно мишљење и стицање основних знања из нелинеарног програмирања. Циљеви предмета су код студената развије начин размишљања како да за оптимизационе проблеме из праксе направи математички модел и да га успешно реши. Већина проблема који се јављају су нелинеарни и различите су природе те ради њиховог успешнијег решавања студент се оспособљава за коришц´ење одговарајућег софтвера (Матлаб, Матхематица).
Стечена знања користи у даљем образовању и у стручним предметима прави и решава математичке моделе користећи знања из нелинеарног програмирања. Ти модели су обично из праксе и често траже и мултидисциплинарно знање да би се на задовољавајући начин направили.
Теоријска настава (предавања): Уводни појмови (конвексни скупови; конвексне функције). Класичне методе оптимизације (метода елиминације променљивих; метода Лагрангеових множиитеља; Курантова метода). Једнодимензионална оптимизација (Фибоначијева метода; метода златног пресека; Њутнова метода; метода сечице; метода апроксимације полиномом). Безусловна оптимизација без израчунавања извода (Хук-Џивсова метода; Пауелова метода) Безусловна оптимизација за диференцијабилне функције (Кошијева метода најстрмијег опадања; модификација Кошијеве методе; Њтонова метода; методе променљиве метрике). Конвексно програмирање (конвексни програми; теореме Кун-Такера; конвексни програми са линеарним ограничењем; дуални проблем). Практична настава (вежбе):На вежбама се раде одговарајући примери са теоријске наставе којим се увежбава дато градиво а самим тим вежбе доприносе и разумевању датог градива.
Предавања; Нумеричко рачунске вежбе. Консултације. Предавања се изводе комбиновано. На предавањима се излаже теоретски део градива пропраћен карактеристичним примерима ради лакшег разумевања градива. На вежбама, која прате предавања, раде се карактеристични задаци и продубљује се изложено градиво са предавања. Поред предавања и вежби редовно се одржавају и консултације.Део градива, који чини логичку целину, може се полагати и у току наставног процеса.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|---|---|---|---|
2006 | Енглески | |||
Ралевић, Н. | Одабрана поглавља из математике | 2010 | Српски језик | |
Петрић, Ј. | Операциона истраживања | 1987 | Научна књига, Београд | Српски језик |
Мартић, Љ. | Нелинеарно програмирање | 1973 | Информатор, Загреб | Српски језик |
1979 | Енглески | |||
Петрић, Ј., Злобец, С. | Нелинеарно програмирање | 1989 | Научна књига, Београд | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|---|---|---|
Предметна активност Присуство на предавањима |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 3.00 |
Предметна активност Тест |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 10.00 |
Предметна активност Предметни пројекат |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 15.00 |
Предметна активност Тест |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 10.00 |
Предметна активност Завршни испит - |
Предиспитна Не |
Обавезна Не |
Број поена 25.00 |
Предметна активност Завршни испит - |
Предиспитна Не |
Обавезна Не |
Број поена 25.00 |
Предметна активност Присуство на вежбама |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 2.00 |
Предметна активност Тест |
Предиспитна Да |
Обавезна Да |
Број поена 10.00 |
Предметна активност Писмени део испита - комбиновани задаци и теорија |
Предиспитна Не |
Обавезна Да |
Број поена 50.00 |

проф. др Небојша Ралевић
Редовни професор
Предавања
доц. др Наташа Дураковић
Доцент
Аудиторне вежбе
доц. др Марија Делић
Доцент
Рачунарске вежбе