Предмет: Инжењерство услуга (17 - IM1103)


Основне информације

КатегоријаНаучно-стручни
Научна областПроизводни и услужни системи, организација и менаџмент
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ5
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2013..

Циљ предмета је овладавање знањима и вештинама потребним за пројектовање услуга и услужног процеса укључујући све специфичности услужног производа. У предмету се изучава веза између услужног концепта, услужног процеса и услужног система и њихов значај за ефективно и ефикасно пружање услуга усклађених према захтевима корисника.
Студенти ће бити оспособљени да пројектују и развијају услугу и услужни систем, користећи алате и технике инжењерства услуга, и да на адекватан начин одреде потребне ресурсе и технологију у циљу стварања што бољих перформанси услуге. Овај предмет даје компетенције за управљање и унапређење система у коме услуге чине доминантан резултат процеса рада.
Увод у инжењерство услуга; Природа и карактеристике услуга; Идентификација различитих типова услуга и услужних процеса, анализа услужне трансакције; Концепт услуга; Пројектовање и развој услуге; Управљање услужним процесом; Инжењерски алати за управљање услужним процесима; Квалитет услуге и услужног процеса; Контрола услужног процеса; Репозиционирање услужних процеса; Учесници у услужном процесу, менаџмент корисницима; Услужни систем, услужни ресурси; Инжењерски алати за концептуално пројектовање услужног система; Менаџмент технологијом; Менаџмент капацитета.
Настава се одвија кроз предавања и аудиторне, односно рачунарске вежбе, уз теоријску обраду потребног броја студија случаја. Вежбе обухватају увођење студената у решавање проблема применом рачунара и технологије за интерактивну обраду студија случаја. Студенти у мањим групама раде конкретан семинарски рад који за циљ има примену стеченог знања. Завршни испит се изводи писмено, односно усмено.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Ненад СимеуновићИнжењерство услуга2019Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Salvendy, G., Karwowski, W.Introduction to Service Engineering2010WileyЕнглески
Chang, C.M.Service Systems Management and Engineering: Creating Strategic Differentiation and Operational Excellence2010WileyЕнглески
Haksever, C., Render, B., Russell, S.R., Murdick, G.R.Service management and operations2000Prentice HallЕнглески
Симеуновић, Н., Лалић, Б.Операциони менаџмент2016Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Сложени облици вежбидада20.00
Присуство на вежбамадада5.00
Присуство на предавањимадада5.00
Семинарски раддада20.00
Теоријски део испитанеда50.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Симеуновић др Ненад
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Ракић др Славко
Доцент

Предавања
Недостаје слика

Ракић др Славко
Доцент

Аудиторне вежбе
Недостаје слика

Јанковић Жугић Ања
Асистент

Аудиторне вежбе
Недостаје слика

Пенчић Марко
Асистент

Аудиторне вежбе
Недостаје слика

Пенчић Марко
Асистент

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Јанковић Жугић Ања
Асистент

Рачунарске вежбе
Недостаје слика

Цвијановић-Салатић Сања
Истраживач сарадник

Рачунарске вежбе