Предмет: Иновациони менаџмент (17 - III001)


Основне информације

КатегоријаНаучно-стручни
Научна областИнжењерски менаџмент
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ5
Матичне организационе јединице предмета

Тренутно нема података о матичним организационим јединицама предмета!
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2015..

Циљ предмета Иновациони менаџмент јесте да студенти стекну знања о иновацијама рзличитог типа, као и да разумеју различите форме иновација и да стекну вештине потребне да управљају иновацијама у организацији на различитим нивоима - стратегијском и оперативном. Иновациони менаџмент је суштински интердисциплинаран предмет, који би студентима требало да обезбеди интегративни приступ процесу управљања иновацијама. Иновације се у оквиру предмета изучавају са аспеката: а) привреде - како иновације производа, процеса и услуга утичу на тржиште; б) са становишта организације - показујући како иновације могу да се користе за стицање и одржавање конкурентске предности предузећа; ц) и са становишта менаџера (руководиоца) – у циљу стицања вештина и способности неопходних за управљање иновацијама у организацијама различитог карактера које наступају на различитим тржиштима.
Студенти који одслушају предмет, реализују предиспитне обавезе и положе испит, осособљени су да: Идентификују и опишу различите врсте иновација и степене новина производа/процеса и припадајућих услуга; Разумеју процес иновирања у предузећу; Процене вештине и способности неопходне за управљање иновацијама и процес увођења нових производа/процеса и припадајућих услуга; Успоставе и примене иновациони процес у предузећу; Процес иновирања повежу са стратегијским планом развоја предузећа.
Овај предмет разматра менаџмент иновација из две различите перспективе – перспективе малих брзорастућих иновативних предузећа и перспективе великих компанија у приватном сектору. Разлике између иновације и инвенције. Различити типови иновација. Иновације и промене. Иновације као део управљачког и инжењерског процеса. Иновације и предузетништво. Модели иновирања – од идеје до реализације. Иновациона стратегија. Национално и конкурентско окружење, позиција предузећа у окружењу (Портерове силе, кључне компетенције предузећа). Иновације и утицај технолошких трајекторија, унутрашњи процеси и ресурси; улога интелектуалне својине у менаџменту иновација; мерење иновација – у предузећу и на нивоу региона (држава); иновативна предузећа. Иновациони радар
Настава на предмету се одвија кроз предавања и вежбе. Предавања комбинују практичне примере и теорију који су основа за дискусију. Примери пословне праксе треба да интегришу различите области менаџмента иновација. У оквиру вежби, рад ће се одвијати у групама и самостално. Део вежби се одвија кроз посету одговарајућим организацијама – Пословни инкубатор, Завод за интелектуалну својину. Предавања делом реализују гостујући предавачи.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
J. Tidd, J.BessantУправљање иновацијама - превод на српски језик (оригинални назив: Managing Innovation: Integrating Technological, Market & Organisational Change)2017ФТН, Нови Сад - превод на српски језикСрпски језик
Бороцки, Ј.Предузетништво, иновације и развој предузећа2015Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Melissa Schilling Strategic Management of Technological Innovation2016McGraw-Hill EducationЕнглески
Chrisensen, C., Raynor, M.The Innovator s Solution : creatingandsustaining successful growth 2003Harvard Business School Publishing Corporation, Harvard WayСрпски језик
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Предметни пројекатдада30.00
Тестдада10.00
Присуство на вежбамадада5.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда50.00
Присуство на предавањимадада5.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Бороцки др Јелена
Редовни професор

Предавања
Недостаје слика

Векић Александар
Асистент са докторатом

Аудиторне вежбе