Predmet: Studijski istraživački rad - master rad (17.GG17SI )
Kategorija | Naučno-stručni |
Uža naučna oblast |
|
ESPB | 10 |
Osnovni cilj je priprema studenta za izradu master rada, tako da je on prva faza izrade master rada. Uz pomoć mentora, student se priprema da, uz ovladanje potrebnih metoda i uz primenu tokom studija stečenih osnovnih, naučno-stručnih i stručno-aplikativnih znanja, reši konkretan problem u okviru izabranog područja. U okviru ovih priprema student izučava širi kontekst problema, njegovu strukturu i složenost. Na osnovu literature student se upoznaje sa postojećim pristupima u rešavanju sličnih zadataka i dobrom praksom. Na osnovu sprovedene komparativne analize raspoloživih rešenja student donosi predlog sopstvenog pristupa rešavanju postavljenog složenijeg problema. Cilj aktivnosti studenata u okviru ovog dela istraživanja ogleda se u sticanju neophodnih iskustava kroz rešavanja kompleksnih problema i zadataka i prepoznavanje mogućnosti za primenu prethodno stečenih znanja u praksi.
Master inženjer treba da unapredi svoja ranija stečena zvanja onim znanjima i veštinama koja mu omogućava rešavanje najsloženijih problema. Pored znanja i veština stečenih na master studijama, studenti se osposobljavaju i za istraživački rad. Stiču potrebna znanja iz uže naučne oblasti, metoda naučno-istraživačkog rada i veština (usmena prezentacija, komunikacije u grupi i sl.). Zbog kreativnog pristupa u interpretaciji tuđih znanja i iskustava mogu ostvarivati i manje naučne doprinose. Na taj način stiču bolji nastup na tržištu rada, a stečene kompetencije im omogućavaju zaposlenje u preduzećima koja se bave projektovanjem i izvođenjem složenih građevinskih objekata, ali i u istraživačkim i razvojnim centrima i institutima. U pristupnom radu student definiše temu, cilj, metode istraživanja, literaturu koju će koristiti.
Formira se pojedinačno u skladu sa potrebama izrade konkretnog master rada, njegovom složenošću i strukturom. Student proučava stručnu literaturu, diplomske i master radove studenata koji se bave sličnom tematikom, vrši analize u cilju iznalaženja rešenja konkretnog zadatka koji je definisan zadatkom master rada. Deo nastave na predmetu se odvija kroz samostalni studijski istraživački rad. Studijski rad obuhvata i aktivno praćenje primarnih saznanja iz teme rada, organizaciju i izvođenje eksperimenata, numeričke simulacije i statističku obradu podataka, pisanje i/ili saopštavanje rada na konferenciji iz uže naučno nastavne oblasti kojoj pripada tema master rada.
Mentor master rada sastavlja zadatak rada i dostavlja ga studentu. Student je obavezan da rad izradi u okviru zadate teme koja je definisana zadatkom master rada, koristeći literaturu predloženu od mentora. Tokom izrade master rada, mentor može davati dodatna uputstva studentu, upućivati na određenu literaturu i dodatno ga usmeravati u cilju izrade kvalitetnog master rada. U okviru studijskog istraživačkog rada student obavlja konsultacije sa mentorom, a po potrebi i sa drugim nastavnicima koji se bave problematikom iz oblasti teme samog rada. U okviru zadate teme, student po potrebi vrši i određena merenja, ispitivanja, brojanja, ankete i druga istraživanja, statističku obradu podataka, ako je to predviđeno zadatkom master rada.
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
grupa autora | časopisi, diplomski i |
sve | Srpski jezik | |
grupa autora | časopisi sa |
sve | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 50.00 |
Predmetna aktivnost Seminarski rad |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 50.00 |