Predmet: Engleski jezik - stručni 2 (17.EJIZR1 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Inženjerstvo zaštite na radu (Godina: 3, Letnji) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Anglistika i jezik struke |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 2 |
Cilj:
Uvođenje složenijih termina inženjerstva zaštite na radu na engleskom jeziku, obnavljanje gramatike u funkciji jezika struke, usvajanje unapređenih veština pismenog i usmenog komuniciranja na engleskom jeziku, čitanje i prevođenje stručnih autentičnih tekstova iz ove oblasti na engleskom jeziku.
Ishod:
Studenti će unaprediti svoje znanje u pogledu najznačajnijih gramatičkih i leksičkih struktura karakterističnih za diskurs inženjerstva zaštite na radu. Drugim rečima, ovladaće složenim leksičkim frazama ove kompleksne oblasti, preciznije će se usmeno i pismeno izražavati i biće osposobljeni da koriste stručnu literaturu na engleskom jeziku.
Sadržaj:
Kroz čitanje i analizu autentičnih stručnih tekstova inženjerstva zaštite na radu, studenti ovladavaju kompleksnom terminologijom, u vezi sa raznovrsnom tematikom ove oblasti: An Introduction to Workplace Health and Safety, A Healthy Workplace Framework, Workplace Hazards, Risk Assessment, Workplace Health, Preventative Measures, Creating a Culture of Workplace Safety. Vežbanja koja prate tekst proveravaju njegovo razumevanje, razvijaju i proširuju stručni vokabular i utvrđuju relevantne gramatičke strukture. Posebna pažnja se poklanja upotrebi infinitiva i gerunda, odnosnim rečenicama, veznicima, modalnim glagolima, indirektnom govoru itd., karakterističnim za jezik tehničke struke. Povrh toga, predviđeno je ponavljanje upotrebe osnovnih glagolskih vremena, pasivnih struktura i kondicionalnih rečenica.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava engleskog jezika-stručnog 2 za inženjerstvo zaštite na radu zasniva se na osnovnim principima interaktivne nastave kao i metodama za podsticanje samostalnog učenja studenata. a) Nastavne metode: interaktivna metoda u skladu sa komunikativnim pristupom, PBL (problemska nastava) i CSA (studija slučaja) metode sa ciljem prenošenja aktivnosti sa nastavnika na studenta. b) Oblici rada: predavanja, konsultacije c) Vidovi rada: timski/u parovima/ individualni d) Nastavne tehnike: klasifikacija, kategorizacija, sistematizacija znanja i informacija
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Katić, M. | 2015 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | Ne | Da | 40.00 |
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 30.00 |
Test | Da | Da | 25.00 |