Predmet: Engleski jezik - stručni (17.EJGR )
Matične organizacione jedinice predmeta: Departman za opšte discipline u tehnici
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Građevinarstvo (Godina: 1, Letnji) |
Kategorija | Akademsko-opšteobrazovni |
Uža naučna oblast | Anglistika i jezik struke |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 2 |
Cilj:
Kroz obradu strucnih tekstova iz razliitih oblasti gradjevinarstva, studenti se upoznaju sa strucnim terminima prisutnim u engleskom jeziku u funkciji struke za posebne namene. Tekstovi koji se obradjuju zasnovani su na temama sa kojima se studenti upoznavaju u okviru drugih predmeta, tako da proiruju svoj vokabular engleskog jezika uz pomoc tekstova poznate tematike. Usvaja se strucna terminologija saglasna s definicijama, klasifikacijama, terminima i pojmovima usvojenim u savremenim evropskim i svetskim standardima. Prosiruje se znanje engleskog jezika prosirivanjem vokabulara, slozenica i upotrebe prefiksa i sufiksa, i usvajaju se gramaticke i jezicke konstrukcije karakteristicne za engleski jezik u funkciji struke za posebne namene.
Ishod:
Osposobljavanje studenata da na profesionalnom nivou steknu dovoljno adekvatnog znanja i vestine za komunikaciju na engleskom jeziku sa klijentima, kolegama i poslodavcima.
Sadržaj:
strucni tekstovi iz sledecih oblasti: osnove gradjevinarstva, teorija elasticnosti, osnove mehanike, gradjevinske konstrukcije, materijali (cement, beton, drvo, celik), betonske konstrukcije, elementi konstrukcije, opterecenja, mostovi i tipovi mostova, sistemi prefabrikacije, uvod u izgradnju autoputa, uvod u vazduhoplovno inzenjerstvo, poznate gradjevine i konstrukcije u zemlji, geodezija.
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava se izvodi primenom komunikacijskog metoda ucenja jezika. Studenti nakon kraceg uvoda o odredjenoj temi, u sebi citaju tekst i sami u recniku pronalaze nepoznate reci. Nakon toga, sledi diskusija o temama o kojima tekst govori i o zakljuccima koje tekst nudi. Deo casa odvojen jeza usvajanje i uvezbavanje novog vokabulara pomocu usmenih i pismenih vezbi, kao i ponavljaju i prosirivanju znanja o pojedinim gramatickim konstrukcijama. Studenti se ohrabruju da u radu u grupama ili u zajednickoj diskusiji sto vise komuniciraju na engleskom jeziku.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Popić, R. i dr. | Naučno-tehnički rečnik : englesko-srpskohrvatski : 80.000 terminoloških jedinica | 1989 | Privredni pregled, Beograd | Engleski |
Marković, V. | 2004 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Test | Da | Da | 10.00 |
Test | Da | Da | 10.00 |
Test | Da | Da | 10.00 |
Usmeni deo ispita | Ne | Da | 30.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | Ne | Da | 40.00 |