Predmet: Engleski jezik - stručni (17.EJCET1 )
Matične organizacione jedinice predmeta:
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Čiste energetske tehnologije (Godina: 2, Letnji) |
Kategorija | Akademsko-opšteobrazovni |
Uža naučna oblast | Anglistika i jezik struke |
Multidisciplinarna | Ne |
ESPB | 2 |
Cilj:
Cilj nastavnog programa za engleski jezik-stručni za čiste energetske tehnologije je razvijanje veštine čitanja i razumevanja stručnog teksta, pronalaženje relevantnih informacija, pisanje sažetaka, spremanje prezentacija, kao i razvoj usmene komunikacije u okviru struke, a za potrebe studija i budućeg zanimanja. Drugim rečima, studenti usvajaju osnovnu terminologiju čistih energetskih tehnologija i gramatičke strukture tehničkog engleskog.
Ishod:
Studenti će biti u stanju da primene osnovne jezičke veštine koje obuhvataju: a) čitanje i razumevanje stručnog teksta, b) slušanje i razumevanje usmenog izlaganja, c) pisanje kraćih formi (pisama, izveštaja, sažetaka, sastava) d) dijalog/razmenu informacija /diskusije, uz iskazivanje mišljenja, stavova ili gledišta korišćenjem odgovarajućih fraza i izraza, kolokacija, itd. Biće sposobni da identifukuju adekvatne gramatičke strukture i prepoznaju značenje novih reči i fraza. Drugim rečima, studenti će biti u stanju da klasifikuju, sistematizuju i sumiraju ključne informacije iz teksta zahvaljjujući poznavanju gramatike i stručnog vokabulara, što će im omogućiti da koriste tehničku literaturu na engleskom jeziku.
Sadržaj:
Čitanje i analiza autentičnih tekstova s aspekta specifične stručne terminologije i gramatičkih konstrukcija.
Terminologija pokriva teme iz oblasti inženjerstva čistih energetskih tehnologija:
Metodologija izvođenja nastave:
Nastava engleskog jezika-stručnog za čiste energetske tehnologije zasniva se na osnovnim principima interaktivne nastave, kao i metodama za podsticanje samostalnog učenja studenata. a) Nastavne metode: interaktivna metoda u skladu sa komunikativnim pristupom, PBL (problemska nastava) i CSA (studija slučaja) metode sa ciljem prenošenja aktivnosti sa nastavnika na studenta. b) Oblici rada: predavanja, konsultacije c) Vidovi rada: timski/u parovima/ individualni. d) Nastavne tehnike: klasifikacija, kategorizacija, sistematizacija znanja i informacija.
Literatura:
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Katić, M. | 2013 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Engleski | |
Popić, R. i dr. | Naučno-tehnički rečnik : englesko-srpskohrvatski : 80.000 terminoloških jedinica | 1989 | Privredni pregled, Beograd | Engleski |
Formiranje ocene:
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Prisustvo na predavanjima | Da | Da | 5.00 |
Test | Da | Da | 25.00 |
Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija | Ne | Da | 70.00 |