Predmet: Engleski jezik - stručni 2 (17.EIZZS1 )
Studijski programi predmeta:
Stepen i vrsta studija | Naziv |
---|---|
Osnovne akademske studije | Inženjerstvo zaštite životne sredine (Godina: 3, Semestar: Letnji) |
Kategorija | Stručno-aplikativni |
Uža naučna oblast | Anglistika i jezik struke |
ESPB | 2 |
Uvođenje složenijih termina iz oblasti inženjerstva zaštite životne sredine na engleskom jeziku, obnavljanje gramatike u funkciji struke, usvajanje unapređenih veština pismenog i usmenog komuniciranja na engleskom jeziku, čitanje i prevođenje stručnih autentičnih tekstova na engleskom jeziku.
Studenti će unaprediti svoje znanje u pogledu najznačajnijih gramatičkih i leksičkih struktura karakterističnih za diskurs inženjerstva zaštite životne sredine. Drugim rečima, ovladaće složenijim leksičkim frazama ove kompleksne oblasti, preciznije će se usmeno i pismeno izražavati i biće osposobljeni da koriste stručnu literaturu na engleskom jeziku.
Kroz čitanje i analizu autentičnih stručnih tekstova inženjerstva zaštite životne sredine, studenti ovladavaju kompleksnom terminologijom, u vezi sa raznovrsnom tematikom ove oblasti: Calamities and Catastrophies, Global Environmental Events, Air Pollution Management System, Water Management System, Waste Management, Legal and Ethical Issues. Vežbanja koja prate tekst proveravaju njegovo razumevanje, razvijaju i proširuju stručni vokabular i utvrđuju relevantne gramatičke strukture. Posebna pažnja se poklanja sufiksima i prefiksima (tvorba reči), upotrebi infinitiva i gerunda, odnosnim rečenicama, veznicima, modalnim glagolima itd., karakterističnim za jezik tehničke struke. Povrh toga, predviđeno je ponavljanje upotrebe osnovnih glagolskih vremena, pasivnih struktura i kondicionalnih rečenica.
Nastava engleskog jezika-stručnog 2 za inženjerstvo zaštite životne sredine zasniva se na osnovnim principima interaktivne nastave kao i metodama za podsticanje samostalnog učenja studenata. a) Nastavne metode: interaktivna metoda u skladu sa komunikativnim pristupom, PBL (problemska nastava) i CSA (studija slučaja) metode sa ciljem prenošenja aktivnosti sa nastavnika na studenta. b) Oblici rada: predavanja, konsultacije c) Vidovi rada: timski/u parovima/ individualni d) Nastavne tehnike: klasifikacija, kategorizacija, sistematizacija znanja i informacija
Autori | Naziv | Godina | Izdavač | Jezik |
---|---|---|---|---|
Katić, M. | 2013 | Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad | Engleski | |
Popić, R. i dr. | Naučno-tehnički rečnik : englesko-srpskohrvatski : 80.000 terminoloških jedinica | 1989 | Privredni pregled, Beograd | Engleski |
Predmetna aktivnost | Predispitna | Obavezna | Broj poena |
---|---|---|---|
Predmetna aktivnost Test |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 25.00 |
Predmetna aktivnost Pismeni deo ispita - kombinovani zadaci i teorija |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 40.00 |
Predmetna aktivnost Prisustvo na predavanjima |
Predispitna Da |
Obavezna Da |
Broj poena 5.00 |
Predmetna aktivnost Usmeni deo ispita |
Predispitna Ne |
Obavezna Da |
Broj poena 30.00 |